سایبان هوشمند چه قابلیت هایی دارد؟

منبع: پلازا

5

1401/9/20

19:20


سایبان هوشمند چه قابلیت هایی دارد؟

سایبان هوشمند نوعی سایبان برقی است که به دلیل دارا بودن سنسور می تواند به طور خودکار باز و بسته شود. علاوه بر اینکه می توانید به کمک ریموت از راه دور آن را کنترل کنید، خودش هم قابلیت تنظیم با توجه به میزان نور و سایه ورودی را خواهید داشت.

فهرست عناوین مطلب:

معرفی سایبان هوشمند و ویژگی ها و مزایای استفاده از آن

پیشرفت تکنولوژی همواره به طرق مختلف کیفیت انسان را بهبود بخشیده است. اگرچه وسایل الکترونیکی پیشرفته کم کم راه خود را به خانه ها باز کردند، اما ایده خانه های هوشمند با هدف راحتی هرچه بیشتر انسان ها تکنولوژی را در تک تک اجزای زندگی انسان ها وارد کردند. سایبان هوشمند از ضروری ترین اجزای خانه های هوشمند به شمار می رود.

فصل بهار و پاییز معمولا به دارا بودن آب و هوای مغیر معروف هستند. گاهی اوقات در عرض چند دقیقه بارها هوا از ابری به آفتابی و بالعکس تبدیل می شود. اگر قرار باشد هر بار که هوا آفتابی می شود پرده ها را بکشید یا هر بار که هوا ابری شده و نور کم می شود، پرده ها را باز کنید، وقت و انرژی زیادی از شما گرفته خواهد شد. احتمالا دیگر حتی زحمت این کار را به خود نخواهید داد و به شرایط به وجود آمده تن خواهید داد.

سایبان هوشمند این مشکل را برایتان برطرف خواهد کرد. البته سایبان برقی هوشمند حتی فراتر از این موضوع نیز کاربرد دارد. به طور کلی سایبان های هوشمند کاربردها و مزیت های متعددی دارد که ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم داشت.

سهولت و سرعت در استفاده

فقط کافی است شرایط ایده آل خود را انتخاب کنید تا سایبان زاویه خود را طوری تنظیم کند که نور ورودی همواره در وضعیت ایده آل بماند.

افزایش امنیت

سایبان هوشمند علاوه بر مزایای ذکر شده، به افزایش امنیت خانه نیز می افزاید. به کمک سنسورهای حرکتی می توان سایبان ها را طوری تنظیم کرد که هر بار که وارد اتاق می شوید، سایبان باز یا بسته شود.

صرفه جویی در انرژی

صرفه جویی در مصرف انرژی نیز از دیگر مزیت های سایبان های هوشمند به شمار می رود. به طور کلی تمامی تجهیزاتی که در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند، به طرق گوناگون، به صرفه جویی در مصرف انرژی می انجامند. سایبان های هوشمند با جلوگیری از تابش نورهای اضافی در فصل گرما به تنظیم دمای محیط کمک شایانی می کنند.

تولید و اجرای تخصصی انواع سایبان هوشمند توسط دیدگاهان

سایبان هوشمند برای هر خانه ای متناسب با ویژگی های آن خانه ساخته می شود. به همین دلیل است که اغلب فرایند هوشمندسازی خانه ها به صورت یکپارچه صورت می گیرد. تولید و اجرای سایبان هوشمند امری کاملا تخصصی است و دانش و دستگاه های پیشرفته متعددی را می طلبد. مجموعه دیدگاهان با ورود به عرصه تولید و اجرای سایبان های هوشمند، سعی در ساخت سایبان های هوشمند و سایبان مغازه کاملا به روز و جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان عزیز دارد.

نصب سنسور باران این امکان را برای شما فراهم می کند که سایبان با حس قطرات باران فعال شود. همچنین نصب سنسور نور باعث می شود سایبان به تابش نور خورشید واکنش نشان دهد. ساخت این نوع سایبان با بهره گیری از تکنولوژی جدید سبب آسودگی بیشتر خیال شما عزیزان شده است. شما می توانید با خیالی آسوده در محیط های باز میز و صندلی بچینید و نیازی به جمع کردن وسایل در طول روز نداشته باشید.

تولید و اجرای تخصصی انواع سایبان هوشمند توسط دیدگاهان

آشنایی با قطعات و ابزارآلات سایبان های هوشمند

یک سایبان هوشمند تمامی قطعاتی که سایبان های برقی عادی دارند را دارا است. اما افزون بر آن چندین قطعه جانبی دارد که آن را به نوعی هوشمند می سازد. اصلی ترین قطعه در سایبان های هوشمند، سنسور آن هاست. در اصل همین سنسور است که خاصیت هوشمند بودن را به سایبان می بخشد.

  • وظیفه سنسور تشخیص میزان نور تابشی است. برای اینکه میزان نور عبوری از پنجره از حد مورد نظر بیشتر نشود، سایبان زاویه خود را تغییر می دهد (بدون آنکه شخصی کنترل آن را برعهده گیرد).
  • دارا بودن تایمر از دیگر ویژگی های پنجره های هوشمند به شمار می رود. به کمک تایمر می توانید زمان باز و بسته شدن پره های سایبان را تعیین کنید تا در موعد مقرر خود به خود تنظیم شوند.

از قطعات بکار رفته در ساخت این نوع سایبان ها می توان به پیچ تنظیم زاویه، صفحه پلیت موتور، سازه سایبان، پلی کربنات، میکروسوئیچ، گیربکس و … اشاره کرد. ساختار این نوع سایبان به گونه ای است که قابلیت برنامه ریزی دارد. شما می توانید طبق برنامه مشخص و میزان نیاز به سایه در طول روز از سایبان استفاده کنید. می توان گفت استفاده از این نوع سایبان ها بسیار راحت است.

ارائه تمامی خدمات نصب و تعمیرات سایبان های هوشمند

ارائه تمامی خدمات نصب و تعمیرات سایبان های هوشمند

مجموعه دیدگاهان علاوه بر تولید سایبان هوشمند در زمینه خدمات پس از فروش این محصول نیز فعالیت دارد. نصب سایبان هوشمند یکی از همین خدمات است. لازم به ذکر است که نصب اینگونه سایبان ها به دانش و ابزار به خصوصی نیاز دارد. بنابراین لازم است که این امر را به کارشناسان معتمد و مجرب بسپارید.

علاوه بر این، در صورتی که به هر دلیلی سایبان برقی هوشمند دچار ایراد و خرابی شده باشد، می توانید تعمیرات محصول خود را با خیالی آسوده به کارشناسان و متخصصان دیدگاهان بسپارید.

کنترل نور خورشید به کمک سایبان برقی

پرده و سایبان هوشمند اساسا مبتنی بر فناوری پردازش خودکار است که قدمت آن به دهه 90 میلادی بازمی‌گردد. این سایبان ها به یک موتور و قطعات مختلف سخت افزاری مجهز هستند که معمولاً در پشت سایبان یا داخل محفظه ای روی سقفی پنهان می شوند.

برخی از این سایبان ها به پریزهای برق وصل می شوند. اما محبوب ترین آن ها دارای باتری هستند. در ازای پرداخت هزینه بیشتر، می توانید از سایبان هایی بهره مند شوید که دارای پانل خورشیدی هستند. کنترل سایبان های هوشمند از طریق ریموت کنترل صورت می گیرد. در انواع پیشرفته تر شما می توانید تنظیم آن ها را به کمک اپلیکیشن های موبایل نیز انجام دهید. ارتباط ریموت با سایبان ممکن است از طریق امواج رادیویی مثل بلوتوث، یا وای فای باشد.

برخی از سایبان های هوشمند به سیستم فرمان صوتی نیز مجهز هستند. در نتیجه می توانید بدون کوچکترین تلاشی از سایبان خود بخواهید تا باز یا بسته شود! سنسورهای حرکتی نسل های جدیدتر سنسورهای مورد استفاده در سایبان هوشمند هستند که امکانات جالب توجهی را به آن می افزایند.

امکان نصب سنسور نور و باران جهت تنظیم خودکار

نصب سنسور نور قابلیت منحصر به فرد و خارق العاده ای به سایبان خانه تان می افزاید. فرض کنید صبح روزهای تعطیل نیازی به کشیدن پرده برای خوابیدن طولانی مدت نداشته باشید. یا بدون صرف انرژی نور ورودی از پنجره ها به طور خودکار تنظیم شود.

در خانه های هوشمند معمولا سایبان برقی عملکردی یکپارچه با سیستم گرمایش و نور خانه دارد. بدین معنا که اگر تمایل داشته باشید نور طبیعی خانه یا میزان گرما افزایش یابد، با تنظیمات مربوطه می توانید سایبان هوشمند را نیز به باز یا بسته شدن وادار کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو