۱۱ ترفند بازیگرها برای باورپذیر شدن نقش آفرینی خود

۱۱ ترفند بازیگرها برای باورپذیر شدن نقش آفرینی خود


منبع: روزیاتو

5

1401/9/20

20:05


۱۱ ترفند بازیگرها برای باورپذیر شدن نقش آفرینی خود

۱۱ ترفند بازیگرها برای باورپذیر شدن نقش آفرینی خود

ترفندهای زیادی هست که بازیگرها از آن ها برای باورپذیری هر چه بیشتر نقش آفرینی شان در برابر دوربین از آن ها کمک می گیرند. مثلاً بازیگرها در سکانس های حمام برهنه نمی شود. در ادامه به تعدادی از این ترفندها خواهیم پرداخت.

۱- در سکانس های حمام، بازیگرها از لباس ها یا برچسب های مخصوص استفاده می کنند

در فیلم ها یا سریال ها سکانس هایی هست که در آن ها بازیگرها در حمام یا وان نمایش داده می شوند. اما آن ها مجبور نیستند جلوی تمام عوامل این کار را انجام دهند. مثلاً میندی کالینگ فاش کرده در چنین سکانس هایی یک لباس رنگ بدن دکلته به تن می کند.

ایمی آدامز هم بارها چنین سکانس هایی داشته است. در یکی از فیلم هایش او مجبور شد از برچسب های مخصوصی استفاده کند که به قسمت های مختلف بدن چسبانده می شوند. با این حال، این برچسب ها اغلب در آب شل می شوند.

۲- قبل از ضبط سکانس های بوسه، بازیگرها نعناع می خورند اما در همه ی کشورها اینگونه نیست

بازیگران هالیوود پیش از ضبط سکانس های بوسه اغلب نعناع می خورند. اما این کار در انگلیس و استرالیا رایج نیست. با این حال، همه ی ستاره های هالیوود رفتار مسئولانه ای نسبت به چنین سکانس هایی ندارند. جنیفر لارنس هنگام ضبط فیلم «بازی های مرگبار» (The Hunger Games) اهمیت زیادی به همبازی هایش نمی داد و پیش از سکانس های بوسه خردل یا ماهی تن می خورد. اما زمانی که با کریستین بیل و کریس پرت همبازی شد، استفاده از نعناع را شروع کرد.

۳- با ترفندهای مختلفی بازیگر را عرق کرده نشان می دهند

گریمورها از ترفند های مختلفی استفاده می کنند تا بازیگرها عرق کرده به نظر برسند. بعضی از آن ها آب و ژلِ پترولیوم را باهم مخلوط می کنند. و برای شبیه سازی عرق روی بدن بازیگر نقش «بیلی» در سریال «چیزهای عجیب تر» (Stranger Things)، سر تا پایش را برق لب زدند. می توانستند بدنش را با آب خیس کنند، اما هوای محل فیلمبرداری سرد بود، به همین دلیل از برق لب استفاده کردند.

۴- افراد مخصوصی هستند که کار آن ها در آوردن گریه ی نوزادها است

به لطف این افراد است که نوزادهای در سکانس های مورد نیاز شروع به گریه می کنند. آن ها زمان زیادی را با نوزاد سپری و ارتباط نزدیکی با او برقرار می کنند. این امر کار آن ها برای گرفتن واکنش مورد نظر از نوزاد ساده تر می کند. برای مثال، ساده ترین راه برای به گریه انداختن یک نوزاد این است که اول خودتان شروع به گریه کنید.

۵- بازیگرهای زن واقعاً با کفش پاشنه بلند می دوند

یکی از انتقاداتی که اغلب به فیلم های اکشن می شود این است که شخصیت های زن آن ها بیشتر اوقات مجبورند با کفش پاشنه بلند بدوند. اما این چندان هم دور از واقعیت نیست چون بسیاری از بازیگران زن هنگام ضبط سکانس ها با کفش پاشنه بلند می دوند و از بدلکار برای این کار استفاده نمی کنند.

برایس دالاس هاوارد، برای اینکه دویدن با کفش پاشنه بلند را برای فیلم «پارک ژوراسیک» (Jurassic World) یاد بگیرد، تمریناتی برای ورزش دادن قوزک پایش انجام داد. لوسی لیو هم برای فیلم «فرشتگان چارلی» (Charlie’s Angels) دویدن با کفش پاشنه بلند را تمرین کرد. اصلی ترین چیزی که او یاد گرفت این بود که باید روی پنجه دوید نه روی پاشنه.

۶- بعضی بازیگرها از هدفون استفاده می کنند

بازیگرها گاهی هنگام فیلمبرداری از هدفون های کوچکی استفاده می کنند. برای مثال، جانی دپ با هدفون به صدای گریه ی نوزاد یا صداهایی دیگر گوش می داد که این کار به او کمک می کرد احساسات مورد نظرش را بروز دهد و آن ها را تنها با چشمانش برساند.

رابرت داونی جونیور هم چون دوست ندارد حین تکرار برداشت ها از دیالوگ های تکرار استفاده کند، یک دستیار دارد که از طریق هدفون مدل های مختلفی از آن دیالوگ که قبلاً به تأیید رسیده را به او می گوید. به همین دلیل، دیالوگ های داونی جونیور هر برداشت متفاوت است.

۷- بازیگران پس زمینه صحبت نمی کنند و تنها بی صدا لب می زنند

در فیلم ها و سریال ها، اغلب، افرادی را در پس زمینه مشغول صحبت می بینیم. اما نمی توان متوجه شد دقیقاً درباره ی چه صحبت می کنند. علتش این است که بازیگران پس زمینه معمولاً صحبت نمی کنند، بلکه بی صدا لب می زنند. آن صدای همهمه ای که از جمعیت به گوش می رسد، افکتی صوتی است که بعداً در مرحله پس تولید به تصویر اضافه می شود.

۸- بازیگرها غذا را می جوند اما قورتش نمی دهند

بازیگرها در بعضی سکانس ها باید چیزی بخورند، اما برای ضبط هر سکانسی ممکن است به چندین برداشت نیاز باشد. اگر بازیگر مجبور بود تمام این غذاها را بخورد، احتمالاً به سرعت وزن اضافه می کرد. به همین دلیل از یک ترفند کوچک استفاده می کنند. بازیگرها جلوی دوربین غذا را می جوند و بین برداشت ها آن را درون یک سطل تف می کنند.

مخاطبان بادقت شاید متوجه شده باشند که بازیگر به ندرت غذایی را قورت می دهند و آن را تنها می جوند.

۹- بازیگرها برای بازی در نقش یک فرد نابینا از لنزهای مخصوصی استفاده می کنند

برای بازی در نقش یک فرد نابینا توانایی های بازیگری گاهی کافی نیست. برای مثال، بلیک لایولی هنگام بازی در فیلم «تنها چیزی که می بینم تو هستی» (All I See Is You) مجبور شد از لنزهای مخصوصی استفاده کند که جلوی دیدش را می گرفت. اما چشم هایش تا حدی به لنزها عادت می کرد، به همین دلیل مجبور می شد مدام ضخامت لنزها را بیشتر و بیشتر کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو