با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی دانمارک آشنا شویم

با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی دانمارک آشنا شویم


منبع: همگردی

3

1401/9/20

20:05


جذابیت افسونگر دانمارک برای تمام مردم جهان نمایان شده است. سریال تلویزیونی موفق بورجن باعث درخشش کپنهاگ مخصوصا ساختمان با عظمت پارلمان شد. همینطور، فیلم برونن که سوئد و دانمارک مشترکا آن را ساخته بودند، پل اورساند را به تمامی جهانیان معرفی کرد؛ یک شاهکار مهندسی که توسط جاده و راه آهن دو کشور را به هم وصل کرده است. برای کسانی که دوستدار ادبیات هستند، اودنس، زادگاه هنس کریستین اندرسن جایی است که حتما باید بروند. موزه ای که به آثار این استاد تخصیص داده شده و سفر به خانه دوران کودکی وی، بخشی از برترین جاذبه های گردشگری دانمارک هستند. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی دانمارک همراه شوید تا شما را با تعدادی از دیدنی های معروف دانمارک آشنا کنیم.

باغ تیوولی، کپنهاگ

تمام مسافران کپنهاگ مستقیما به دیدن این فضای باز زیبا می آیند. پارک تیوولی در سال 1843 بنا شده و شهربازی دیزنی با الهام از این پارک ساخته شد. شما در این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی دانمارک جذابیت های فراوانی همچون قطارهای شهربازی، میادین زیبا، عروسکهای خیمه شب بازی، سالن تئاتر، رستوران، کافه، باغهای متعدد، مسیرهای پیاده روی و حتی سالنهای کنسرت به سبک مغربی را خواهید یافت. از آنجاییکه این پارک در فیلم های بسیاری به نمایش گذاشته شده، در سرتا سر جهان شناخته شده است. آتش بازی که در شب هنگام راه انداخته می شود، آسمان آن را نورانی می کند و در زمستان درختانش با لامپ های رنگی برای کریسمس تزئین می شوند.

باغ تیوولی، کپنهاگ

کاخ کریستینزبرگ، کپنهاگ

در جزیره زیبا و کوچک اسلوشولمن، ساختمان دولتی دانمارک دیده می شود که قدمتش به بیش از 800 سال می رسد. کاخ کریستینزبرگ پایگاه قدرت پادشاهی دانمارک بود و در حال حاضر، به عنوان ساختمان مجلس، دفتر نخست وزیری و دادگاه عالی از آن استفاده می شود. چند بخش از آن در اختیار خانواده سلطنتی بوده و بازدید از بقیه قسمت ها برای عموم آزاد است. ساختمان اسقف ابسالون در سال 1167 برای محافظت از شهر ساخته شد و بازدیدکنندگان می توانند آثار باقیمانده از آن را ببینند.

کاخ کریستینزبرگ، کپنهاگ

موزه ملی دانمارک، کپنهاگ

از پارک تیولی تا موزه ملی دانمارک ده دقیقه با پای پیاده فاصله است. در این موزه مصنوعات با ابهت دانمارکی همچون گردونه خورشیدی با قدمت 2000 سال، ظروف چینی و نقره دانمارکی، تزئینات کلیسای گوتیک و رومیایی وجود دارند. از دیگر کلکسیون های بارز آن میتوان به البسه مربوط به قرون هجدهم و نوزدهم و اسباب عتیقه اشاره کرد. بازدید از موزه مردم شناسی این موزه که مربوط به مردمان آسیا، آفریقا و گرینلند است، این سفر را تکمیل می کند. بچه ها می توانند در موزه اختصاصی این مورد از برترین جاذبه های گردشگری دانمارک لباسهای مربوط به دوره های متفاوت را به تن کنند، از کشتی بالا بروند و سبک کلاسهای دهه 1920 را ببینند.

موزه ملی دانمارک

نمایشگاه ملی دانمارک، کپنهاگ

نمایشگاه ملی دانمارک بزرگترین کلکسیون های کشور را در خود جای داده است. در ابتدا، این نمایشگاه در کاخ کریستینزبرگ جای داشت، ولی درقرن نوزدهم به محل جدید انتقال یافت. مساخت زیاد این بنا و نور طبیعی که درونش در جریان است، دو عاملی هستند که باعث می شوند فضایی دلباز داشته باشد. این موزه آثار هنری اروپا و اسکاندیناوی مربوط به بیش از 700 سال را در خود جای داده و آثار هنری اساتید هلندی، پیکاسو و ادمون مانچ را در کنار دیگر آثار هنری به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه ملی دانمارک، کپنهاگ

نیهان، کپنهاگ

جایی فوق العاده برای قدم زدن و برداشتن برشی از فرهنگ کپنهاگ در پشت کاخ المینبرگ واقع شده است. این مورد از دیدنی های معروف دانمارک روزگاری کرانه باراندازی بود و با خانه های رنگارنگ، رستوران ها، کشتی های بلند جانی تازه گرفت. امروزه نیهان، گوشه ای دنج و دلپذیر بوده و در نتیجه، جاذبه بزرگی است که گردشگران را به خود جذب می کند. از آنجا می توانید یک قایق گرفته و در حالیکه به سمت سوئد حرکت می کنید، از زیبایی های مسیر لذت ببرید.

نیهان، کپنهاگ

برج مدور، کپنهاگ

ارزش اصلی این مورد از برترین جاذبه های گردشگری دانمارک بخاطر چشم انداز زیبای آن است. این برج در سال 1642 به عنوان برج مراقبت ساخته شده و 36 متر ارتفاع دارد. در این برج، شما می توانید یک کلکسیون کوچک مربوط به منجم دانمارکی را مشاهده کنید. یک سطح شیشه ای در ارتفاع 25 متری زمین قرار گرفته و از روی آن هم میتوان چشم اندازی از کپنهاگ داشت. در حالیکه پیاده حوالی این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی دانمارک به گشت و گذار می پردازید، به میدان کرابرادروتو می رسید. از برج تا این میدان راه زیادی نیست.

برج مدور، کپنهاگ

کاخ امالینبرگ

این مورد از دیدنی های معروف دانمارک در منطقه فردریک استیدن واقع شد؛ کاخی در کنار آب که آرامشی مثال زدنی در آن جاری است و در ابتدا برای اقامت اشراف زادگان ساخته شده بود. خانواده سلطنتی بعد از اینکه کاخ کریستبنزبرگ در سال 1794 آتش گرفت، به این کاخ نقل مکان کردند و از آن پس، از این کاخ به عنوان خانه زمستانی استفاده کردند. طراحی تحسین برانگیز این کاخ براساس طرح میدانی در پاریس بوده که امروزه تبدیل به محلی به نام دیلا کانکورد شد.

کاخ امالینبرگ

پل اورساند

این پل به سرعت نماد اسکاندیناوی شد و طولش از کپنهاگ تقریبا ده کیلومتراست. هم می توانید با ماشین از آن عبور کنید و هم می توانید از راه آهن بهره ببرید. ابتدایش به صورت تونل بوده و این امر، به این دلیل است که مانع از برخورد با هواپیماهایی شود که از فرودگاه مجاور آن برفراز آسمان بلند می شوند. این مورد از برترین جاذبه های گردشگری دانمارک در سال 1999 به بهره برداری رسید. علاقمندان به فیلم هایی با ژانر اسکاندی نویر می دانند که این پل شهرت جهانی پیدا کرده و آن را مدیون سریال تلویزیونی د بریج است.

پل اورساند

موزه سرباز لینگبای

تنها 15 کیلومتر خارج از کپنهاگ می توانید از این موزه سرباز بازدید کنید. این موزه که 35 هکتار است، دارای خانه های روستایی، گلخانه ها، خانه های مسکونی و آسیاب های واقعی بوده و زندگی در آن در جریان است. همچنین، نژادهای قدیمی حیوانات خانگی، باغ های فوق العاده تاریخی، خانه های قدیمی متفاوت و سایتهای متعدد پیک نیک در این موزه چشم نوازی می کنند. شما حتی می توانید با یک گاری که توسط اسب کشیده می شود، در این مورد از دیدنی های معروف دانمارک به گشت و گذار بپردازید.

موزه سرباز لینگبای

کرنبرک اسلات، هلسینکر

کسانی که مختصر علاقه ای به آثار شکسپیر دارند، قطعا دوست دارند از این مکان بازدید بعمل بیاورند. همینطور که به شهر نزدیک می شوید، این ساختمان به راحتی قابل مشاهده است؛ مکانی که هنوز حال و هوای سال 1640 در آن جاری هست. این قلعه که یک قرن یا بیشتر به عنوان پایگاه مورد استفاده قرار می گرفت، در سال 1924 بازسازی شد. در بخش جنوبی این قلعه، خلوتگاهی بچشم می خورد که از آتش سوزی سال 1629 جان سالم بسر برد. در بخش شمالی این قلعه، اتاق بزرگ رقص یا سالن شوالیه ها تعبیه شده و این در حالی است که سطوح فرشینه تحسین برانگیزی در بخش غربی آن بچشم می خورند.

کرنبرک اسلات

قلعه اجاسکاو، کارنستراپ

این قلعه با ماشین 30 دقیقه از اودس فاصله دارد و به لحاظ نگهداری و محافظت بهترین قلعه خندقی اروپا محسوب می شود. شکل ظاهری فوق العاده قلعه مربوط به دوره رنسانس است و بعد از اتمام بازسازی در سال 1554، به شکل امروزی درآمد. این قلعه در طی قرون گذشته در دست مالکین متعددی بود و در نهایت، تبدیل به یک آزمایشگاه کشاورزی شده است. از سال 1954 بازدید از آن برای عموم آزاد شد و پس از آن، بازسازی و تغییرات بسیاری در آن صورت گرفتند. در سال 1967 هم موزه ماشین های کلاسیک در آن افتتاح شد.

قلعه اجاسکاو، کارنستراپ

موزه هنس مریستین اندرسون، اودنس

داستان و افسانه های این موزه در مورد بافت جامعه دانمارک هستند. این موزه در سال 1908 بنا شد و زندگی و آثار این نویسنده را با نمایش مصنوعات ساخت دست بشر، یادگاری ها و اشعار وی به تصویر کشید. گوش دادن به پستها و برنامه های تعاملی که نصب شده اند، به نوشته های نویسنده جان می بخشد. سقف گنبدی سکانس هایی از کتاب این نویسنده به نام زندگی من را به تصویر کشیده است؛ کتابی که از شرح حال زندگی خویش نوشت. خانه دوران کودکی اندرسن را در ماکمنستریت خواهید یافت که البته بخشی از این موزه است.

موزه هنس مریستین اندرسون

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو