اقدام چین برای مقابله با افزایش احتمالی آمار مبتلایان کرونا

3

1401/9/20

20:12


چین در مواجهه با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، تخت‌های بیمارستانی و بخش مراقبت‌های ویژه را گسترش می‌دهد.

اقدام چین برای مقابله با افزایش احتمالی آمار مبتلایان کرونا

به گزارش بهداشت نیوز ،مقامات چین در نظر دارند در مواجهه با افزایش مبتلایان به کووید-۱۹، مراکز ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه را گسترش داده و خدمات بیمارستانی را تقویت کنند زیرا پکن محدودیت‌های اعمالی برای مهار کرونا را که به قرنطینه میلیون‌ها نفر منجر شده، رشد اقتصادی را با چالش مواجه کرده و اعتراضاتی را به همراه داشته است، لغو می‌کند.

از هفته گذشته که پکن لزوم انجام تست کووید-۱۹ را برای یک بار در روز در بسیاری از مناطق لغو کرد، مشخص نیست تعداد ابتلاها به چه میزان افزایش یافته است. اما گزارش‌ها حاکی از آن است شیوع بیماری در مشاغل و مدارس سراسر کشور وجود دارد. برخی از رستوران ها و سایر مشاغل نیز تعطیل شده‌اند.

آمار رسمی موارد ابتلا در حال کاهش است چرا که پس از لغو اجباری بودن تست‌های کرونا در بسیاری از مناطق، بخش زیادی از جمعیت تحت پوشش قرار نمیگیرد. این بخشی از تغییرات قابل توجهی است که تایید میکند پکن در تلاش است به تدریج به ایالات متحده و سایر دولت‌هایی بپیوندد که به محدودیت‌های سفر و سایر محدودیت‌ها پایان دهد و تلاش می‌کند جریان زندگی را به روال عادی بازگرداند.

روز یکشنبه، دولت چین ۱۰ هزار و ۸۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا از جمله ۸۴۷۷ مورد بدون علامت را گزارش کرد. این آمار یک چهارم آمار روزانه هفته گذشته بود و تنها دربرگیرنده افرادی است که پس از بستری شدن در بیمارستان یا به دلیل فعالیت در مدارس و سایر مکان‌های پرخطر تحت آزمایش قرار گرفته‌اند.

به گزارش ژاپن تودی، رسانه‌های داخلی چین در گزارشی اعلام کردند: در استان شانشی ۲۲ هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کووید-۱۹ اختصاص داده شده و این آمادگی وجود دارد ظرفیت بخش‌مراقبت‌های ویژه ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

نظرات


تصویری


ویدئو