لیست غذای های مفید برای سگ های خانگی + نکات ضروری

منبع: تالاب

7

1401/9/20

21:01


لیست غذای های مفید برای سگ های خانگی + نکات ضروری

امروزه بیشتر مردم ایران به حیوانات علاقه مند هستند. آنها علاقه زیادی به نگهداری از سگ پیدا کردند. صاحبان سگ ممکن است سوالات زیادی در مورد واکسن، لوازم نگهداری سگ و مهمتر از همه، غذای سگ داشته باشند. برای اطمینان از سلامت حیوان خانگی خود باید تمام این نکات را رعایت کنید.

 

وقتی صحبت از غذای سگ ها می شود، باید به یاد داشته باشیم که غذای آنها در سنین مختلف متفاوت است. پس در ادامه این مطلب با پت شاپ ایران زمین همراه باشید با با غذاهای مناسب برای نگهداری سگ خانگی خود آشنا کنیم.

 

آشنایی با نکاتی مهم در مورد غذا دادن به سگ ها

قبل از اینکه بدانید چه غذایی مناسب برای سگ شما است توجه به این نکات کمک بسیار زیادی در حفظ و نگهداری سگ خانگی شما می کند.

 

توله ها باید حداقل 2 ماه در کنار مادر خود بمانند. در این زمان فقط شیر مادر مصرف می ‌کنند.

 

از یک ماهگی به بعد می توانید به همراه شیر مادر از غذای نرم جامد نیز استفاده کنید.

 

هنگامی که یک توله سگ 1-2 ماهه از مادرش جدا می شود، می توان 5 بار در روز به او غذا داد. 3 قسمت آن شیر ​​گاو گرم با نان یا بیسکویت و 2 قسمت باقیمانده غذای گوشتی با آب است. اندازه هر قسمت باید اندک باشد.

 

رشد توله سگ شما در بازه زمانی 2 تا 4 ماهگی بسیار زیاد است. شما به به 4 وعده غذایی در روز نیاز دارد (2 وعده شیر گرم + بیسکویت و نان و دو وعده گوشت( حتما توجه کنید در این سن نباید به توله خود استخوان یا دنده مرغ دهید. دادن استخوان مصنوعی برای تمیز کردن دندان می تواند گزینه مناسبی باشد. فراموش نکنید تو این سن باید از ویتامین های گروه B،غذای چرب و مکمل های بسیار مفید معدنی استفاده کنید.

 

در 4 ماهگی به بعد می توانید یک وعده غذایی شیر ولرم را از برنامه غذایی توله سگ خود حذف کنید و به 3 وعده غذایی در طول روز اکتفا کنید.

 

در سن 6 ماهگی دادن 2 وعده غذایی می تواند کافی باشد.

 

هنگام رسیدن توله ها به سن بلوغ یعنی یک سالگی می توانید از یک وعده غذایی برای آن ها استفاده کنید.

 

بهترین زمان برای غذا دادن هنگام غروب آفتاب است.

 

به سگ بالغ باید یک بیستم وزن آن غذا دهید.

 

به سگ های بیمار نیز باید در مقادیر کم و در حجم زیاد غذای خوش طعم داده شود.

 

آب شیرین باید همیشه در دسترس باشد زیرا سگ در طول روز و شب آب خود را از طریق ادرار، له له زدن و مدفوع از دست می دهد.

 

لیست غذای های مفید برای سگ های خانگی + نکات ضروری

 

استفاده از سبزیجات برای سگ ها

سبزیجات برای سلامت سگ ها بسیار مهم هستند. سیب زمینی، کلم بروکلی، هویج، کدو تنبل، هویج و کرفس سبزیجات مفیدی برای سگ ها هستند. یکی از بهترین نوع سبزیجات برای سگ ها استفاده از هویج در برنامه غذایی سگ است. زیرا سرشار از مواد معدنی، فیبر و ویتامین است، اما کالری بالایی ندارد.

 

تخم مرغ برای سگ ها

تخم مرغ قابل هضم ترین پروتئین برای سگ است. تخم مرغ سرشار از ریبوفلاوین و سلنیوم است. اگر می خواهید تخم مرغ را به غذای سگ اضافه کنید، حتما آن را با آب کاملا بپزید.

 

لیست غذای های مفید برای سگ های خانگی + نکات ضروری

استفاده از عصاره های مفید برای یک وعده غذایی مناسب سگ

عصاره مرغ ،گوشت گاو و حتی عصاره سبزیجات برای سگ ها یک وعده غذایی مناسب است و به هیدراته شدن رژیم غذایی سگ شما کمک می کند. می توانید عصاره را تهیه کنید و در سینی یخ بگذارید و هر زمان که نیاز داشتید از تکه های آن استفاده کنید.

 

استفاده از برنج پخته شده و پاستا

خوردن برنج سفید یا ماکارونی پخته شده می تواند برای سگ ها سرگرم کننده و مفید باشد. به خصوص اگر مشکلات معده وجود دارد، گاهی اوقات برنج سفید با مرغ آب پز حس خوبی به سگ شما می دهد.

 

اما توصیه دامپزشکان استفاده از غذای آماده است. غذاهای آماده خشک و مرطوب سگ علاوه بر تامین پروتئین و کالری مورد نیاز حیوانات خانگی، حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروبیوتیک هایی هستند که می توانند نیازهای غذایی سگ دلبند شما را تامین کنند. همچنین این رژیم غذایی بسته به نژاد و سن سگ متفاوت خواهد بود. شما می توانید انواع غذای خشک سگ و غذای خشک سگ رویال کنین را در پت شاپ ایران زمین  با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به صورت آنلاین تهیه کنید.

 

خوردن لبنیات برای سگ ها

ماست: غذای غنی از کلسیم و پروتئین برای سگ‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند برای تقویت و استحکام استخوان‌ها و کاهش مشکلات گوارشی مانند اسهال مفید باشد، بنابراین معمولاً ماست ساده کم‌چرب و ترجیحاً ماست پروبیوتیک بدون هیچ گونه افزودنی است. به عنوان یک غذای مناسب برای سگ گنجانده شده است.

پنیر و خامه: پنیر کم چرب و بدون نمک یکی از خوراکی های مفید برای سگ است، اما به دلیل چربی زیاد خامه برای سگ ها خوب نیست، باعث اسهال و استفراغ می شود.

 

خرید غذای خشک سگ از پت شاپ ایران زمین

پت شاپ ایران زمین یکی از معتبرترین و با سابقه ترین فروشگاه ها برای خرید انواع غذای خشک سگ است. این مجموعه چندین سال سابقه فروش موفق غذای خشک سگ و گربه به صورت آنلاین و حضوری  را تا الان داشته است برای آگاهی از برندهای مختلف غذای سگ مخصوص نژادها وارد سایت  پت شاپ ایران زمین iranzaminpetshop.com شوید و در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکلی در هنگام خرید غذای خشک سگ از پت شاپ با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو