خداحافظی ایلان ماسک با عنوان ثروتمندترین مرد جهان!

منبع: تکراتو

3

1401/9/20

21:03


به نظر می‌رسد که با ادامه روند کاهش ارزش سهام تسلا و تمرکز بیش از اندازه بر توییتر باید منتظر خداحافظی ایلان ماسک با عنوان ثروتمندترین فرد جهان باشیم.

خداحافظی ایلان ماسک با عنوان ثروتمندترین مرد جهان!

به نظر می‌رسد که با ادامه روند کاهش ارزش سهام تسلا و تمرکز بیش از اندازه بر توییتر باید منتظر خداحافظی ایلان ماسک با عنوان ثروتمندترین فرد جهان باشیم.

طبق گزارش گاردین، سهام شرکت تسلا در تاریخ 13 آوریل (24 فرودین ماه) درست یک روز قبل از بیانیه توییتر مبنی بر ارائه پیشنهاد خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، به قیمت 43.4 میلیارد دلار، با ارزش 340.79 دلار در بازار بورس آمریکا معامله می‌شد. اما از زمان انتشار خبر پیشنهاد خرید توییتر توسط ایلان ماسک، قیمت سهام تسلا با کاهش 49 درصدی روبرو شده و به ارزش 173.44 دلار رسیده است. البته نقش اختلالات یکی از کارخانه‌های تسلا در شانگهای را نیز نباید در این مشکل بی‌تاثیر قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: کمپانی چینی BYD بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان ؛ تسلا و تختی که دیگر مالکش نیست!

خداحافظی ایلان ماسک با عنوان ثروتمندترین مرد جهان

به هر حال نمی‌توان این نکته را فراموش کرد که تسلا از زمانی که بنیان‌گذارش، ایلان ماسک در ماه آوریل پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد، تقریباً با از دست دادن نیمی از ارزش بازار خود روبرو شده است است. در واقع، ارزش خالص این غول خودروسازی از آن زمان تا به امروز چیزی بالغ بر 70 میلیارد دلار کاهش ارزش را تجربه کرده که این موضوع، می‌تواند منجر به خداحافظی ایلان ماسک با عنوان «ثروتمندترین فرد جهان» در آینده نزدیک شود.

زمانی متوجه نقش پررنگ توییتر در این مورد می‌شویم که از سوی دیگر، به این نکته توجه کنیم که مدیرعامل تسلا 20 میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را از آوریل فروخته تا بودجه خرید توییتر را تأمین کند. طبق گزارشی از رویترز، او اکنون 445 میلیون سهم از سهام این شرکت را دارد و کاهش قیمت سهام، ارزش این هلدینگ را از 151 میلیارد دلار به 77 میلیارد دلار کاهش داده است.

خداحافظی ایلان ماسک با عنوان ثروتمندترین مرد جهان!

علاوه بر این نگرانی سهامداران تسلا بیشتر در این باره بوده که ماسک از زمان خرید توییتر، وقت و انرژی زیادی را صرف این شبکه‌ اجتماعی کرده و این مسئله به‌نوعی باعث حواس‌پرتی او از مشکلات شرکت تسلا شده است.

بنابراین جایگاه ثروتمندترین فرد جهان ماسک در معرض خطر جدی قرار گرفته است. به ویژه که اخیراً «برنارد آرنو» فرانسوی، مدیرعامل گروه لوکس LVMH برای مدت کوتاهی جایگاه اول فهرست میلیاردرهای فوربس را در اختیار گرفت.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر ماسک تحت فشار قرار گرفته تا هر چه سریع‌تر وضعیت توییتر را بهبود بخشد. این نکته را می‌توان همچنین از بدهی ماسک بابت وام 13 میلیارد دلاری با بهره بالا برای خرید توییتر متوجه شد. این شرکت قبل از تصاحب توسط ثروتمندترین فرد جهان نیز با مشکلاتی بزرگی نیز روبرو بود و سال گذشته 221 میلیون دلار ضرر را تجربه کرده است.

بنابراین علاوه بر این نگرانی‌ها مذکور، باید پیشنهاد بانکداران ایلان ماسک جهت بررسی جایگزین‌کردن برخی از بدهی‌های 13 میلیارد دلاری با بهره بالا مورد استفاده برای خرید توییتر، با وام‌های مارجین حمایت‌شده توسط سهام تسلا به بقیه مشکلات ایلان ماسک اضافه کنیم.

ایلان ماسک اخیرا در باره این موضوع اعلام کرد: «زمانی که ریسک‌های کلان اقتصادی وجود دارد، عموماً عاقلانه است که از وام‌های مارجین برای هر شرکتی استفاده نکنیم؛ زیرا سهام ممکن است به روش‌هایی حرکت کند که از پتانسیل بلندمدت آن‌ها جدا شده باشد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خداحافظی ایلان ماسک از عنوان ثروتمندترین فرد جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو