رفع فیلتر ویچت واقعیت دارد؟ ویچت رفع فیلتر شد

منبع: شبونه

3

1401/9/20

22:37


ویچت یکی از پیام رسان های معروف و محبوب چینی بوده که 5 سال پیش فیلتر شد و تا به امروز بارها رفع فیلتر و مجداا فیلتر شده است خبرهای زیادی مبنی بر رفع فیلتر شدن این پیامرسان در کشورمان به گوش رسیده که در برخی از سرویس دهنده های اینترنتی فعال بوده و اما …

ویچت یکی از پیام رسان های معروف و محبوب چینی بوده که 5 سال پیش فیلتر شد و تا به امروز بارها رفع فیلتر و مجداا فیلتر شده است خبرهای زیادی مبنی بر رفع فیلتر شدن این پیامرسان در کشورمان به گوش رسیده که در برخی از سرویس دهنده های اینترنتی فعال بوده و اما مجددا گفته شده فیلتر شده است.

رفع فیلتر ویچت واقعیت دارد؟

رفع فیلتر ویچت واقعیت دارد؟

ویچت همچنان فیلتر است و رفع فیلتر آن ممکن است صرفا بر اثر اختلالات فیلترینگ باشد وگرنه در حال حاضر با هیچ سرویس اینترنتی فعال نمیشود.

برخی از کاربران گمان میکنند با توجه به فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ ممکن است ویچت رفع فلتر شده باشد نه تنها ویچت بلکه هیچ پیامرسانی خارجی دیگر در کشورمان فعال نخواهد بود.

وی‌ چت، پیام رسان چینی که در سال ۹۲ به خاطر نقض حریم خصوصی کاربران و انتشار محتوای غیر اخلاقی در ایران فیلتر شده بود.

ویچت فعال ترین پیامرسان چینی

این اپلیکیشن پیام رسان با داشتن بیش از ۹۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرجمعیت ترین پیام رسان های دنیاست که بخش اعظم کاربرانش را چینی ها و ساکنین کشورهای شرق آسیا تشکیل می دهند.

چینی ها وی چت را به خاطر قابلیت های متنوعش یک «اپلیکیشن همه کاره» می دانند و برای انجام بسیاری از کارهای خود مثل تماس صوتی و تراکنش های مالی به آن تکیه می کنند. حالا و با رفع فیلترینگ این اپلیکیشن در ایران، زمزمه هایی مبنی بر جانشینی آن با تلگرام در فضای مجازی به گوش می رسد.

وی چت یک پیام رسان چینی است و برای رفع نیازهای ارتباطی مردم این کشور طراحی شده، روی قابلیت های خاصی تمرکز کرده و در بعضی جنبه ها با پیام رسان های بین المللی دیگر تفاوت های بزرگی دارد. بنابراین اگر از آن انتظار چیزی شبیه تلگرام را داشته باشید، احتمالا با دیدن محیط آن کمی جا بخورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو