ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری توسط شاپرک [+ ابلاغیه بانک مرکزی]

منبع: تکراتو

3

1401/9/20

23:00


ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری توسط سامانه شاپرک ابلاغ شد. در این خصوص بانک مرکزی نیز یک ابلاغیه منتشر کرده است که در ادامه مطلب می‌بینید.

ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری توسط شاپرک [+ ابلاغیه بانک مرکزی]

ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری توسط سامانه شاپرک ابلاغ شد. در این خصوص بانک مرکزی نیز یک ابلاغیه منتشر کرده است که در ادامه مطلب می‌بینید.

ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری توسط سامانه شاپرک، بنابر ابلاغیه رسمی بانک مرکزی رسمی شد. بر طبق این خبر بانک مرکزی اعلام کرده است، شرکت‌های پرداخت‌یاری نباید پول مشتریان را در کیف‌پول پذیرندگان نزد خود نگهدارند. لازم به ذکر است، سرویس پرداخت‌یاری در میان کسب و کارهای رمزارزی طرفداران بی‌شماری داشت و بسیاری از کسب‌وکار از این سرویس استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: گزارش شاپرک از تراکنش‌های مالی آبان 1401 ؛ افزایش ملموس ارزش ریالی تراکنش‌ها

ابلاغیه ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری صادر شد

مدیرعامل شاپرک در نامه‌ای که به شرکت‌های پرداخت‌یاری تحت عنوان ابلاغیه بانک مرکزی در خصوص انتقال وجوه داخل پرداخت‌یاری ارسال کرده است، انتقال وجه بین‌پرداخت‌یاری را ممنوع و اعلام کرده است و نوشته انتقال وجوه بین پذیرندگان داخل یک پرداخت‌یار یا پذیرندگان سایر پرداخت‌ها ممنوع است. در این ابلاغیه قید شده است:

ارائه خدمات کیف‌پول خارج از سوی پرداخت‌یارها «خارج از ضوابط صدور کیف‌ الکترونیکی پول» نیز ممنوع است و شرکت‌های پرداخت‌یاری باید به سرعت این خدمات خود را غیرفعال کنند.

ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری

شرکت‌های پرداخت‌یاری در تعامل با برخی از کسب و کارهای طرف قرارداد خود، حسب نیاز آنان، پول دریافتی از سمت آنان را نزد خود نگهداری می‌کردند و در صورت درخواست پذیرنده‌شان آن را برای پذیرنده دیگر ارسال می‌کردند. این سرویس در میان کسب و کارهای رمزارزی پرطرفدار بود و بسیاری از کسب و کارهای نیز که مدل پلتفرمی فعالیت می‌کردند خواستار استفاده از این سرویس شرکت‌های پرداخت‌یاری بودند.

اما حال در نامه شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یاری ارائه این سرویس ممنوع شده ست. در این نامه آمده است که براساس بررسی‌های شاپرک برخی از شرکت‌های پرداخت‌یاری وجود دریافتی از مشتریان را با پذیرندگان پشتیبانی شده تسویه نمی‌کنند بلکه آن وجه را در قالب کیف‌پول درون پرداخت‌یاری نگهداری می‌کنند و امکان انتقال وجه را از کیف‌پول یک مشتری به کیف پول مشتری دیگر نزد همان پرداخت‌یار یا پرداخت‌یار دیگر فراهم می‌کنند. طبق ابلاغیه شاپرک این سرویس پرداخت‌یارها خلاف ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت انتقال وجه دورن پرداخت‌یاری است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری توسط شاپرک چیست؟ نظرات خود را با ما در تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو