10 میلیون گردشگر به تایلند رفتند

منبع: همگردی

3

1401/9/21

09:02


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، 10 میلیون گردشگر به تایلند رفتند.

مقام های تایلند اعلام کردند: از ابتدای سال 2022 تاکنون حدود 10 میلیون بازدید کننده خارجی به این کشور سفر کرده اند.

در سال 2019 تایلند حدود 40 میلیون نفر را جذب کرد اما با شروع همه گیری کرونا و اعمال محدودیت های سفر، صنعت گردشگری این کشور دچار رکود شد.

با کاهش و لغو محدودیت های سفر در تایلند و سایر نقاط جهان، شمار گردشگران تایلند با سرعت کمی روند صعودی پیدا کرد و اکنون مقام های این کشور امیدوارند سود حاصل از صنعت گردشگری تا پایان سال جاری میلادی به حدود 16 میلیارد دلار برسد.

وزیر اقتصاد تایلند این هفته اعلام کرد که انتظار می رود شمار بازدیدکنندگان خارجی که به تایلند سفر می کنند در سال آینده نیز افزایش داشته باشد.

براساس آمار و ارقام دولت تایلند، این کشور در سال 2023 میزبان حدود 23 میلیون گردشکر خواهد بود، این در حالی است که برخی از تحلیلگران معتقدند رونق کامل صنعت گردشگری در سال 2024 حاصل خواهد شد.

با رونق گردشگری در تایلند، رستوران داران و هتلداران نیز به آینده کسب و کارشان امیدوارتر شده اند. رئیس انجمن هتل های تایلند با ابزار خشنودی از جذب 10 میلیون گردشگر پس از گذشت دو سال و نیم رنج و با اشاره به بازگشت گردشگران از روسیه و آسیا اقیانوسیه، نسبت به رشد شمار گردشگران در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

تایلند از کاهش محدودیت های مسافرتی سایر کشورها بهره برده است اما صنعت گردشگری این کشور تحت تاثیر رکود اقتصادی جهانی و تورم مستمر نیز قرار گرفته است.

مقام های تایلند به این نکته نیز اشاره کردند که بهبود وضعیت گردشگری این کشور تا حد زیادی به کاهش محدودیت های سفر توسط چین بستگی دارد.

چین پیش تر بزرگترین منبع گردشگران خارجی تایلند محسوب میشد.

10 میلیون گردشگر به تایلند رفتند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو