قهوه ۲۰ – ۸۰ چیست؟ ( قهوه میکس عربیکا و روبوستا)

منبع: تاپ تراول

5

1401/9/21

10:27


قهوه ۲۰ – ۸۰ چیست؟ قهوه ۲۰ – ۸۰ چیست؟ قهوه میکس (عربیکا و روبوستا) اصلاحی است که به…

قهوه ۲۰ – ۸۰ چیست؟

قهوه ۲۰ – ۸۰ چیست؟ قهوه میکس (عربیکا و روبوستا) اصلاحی است که به ترکیب کردن قهوه ها با یکدیگر گفته می شود. در ادامه مطلب همراه مجله تاپ تراول باشید تا با قهوه میکس و ترکیبی بیشتر آشنا شوید.

اصلاح قهوه میکس که با نام ترکیب کردن قهوه ها و یا میکس کردن قهوه ها با یکدیگر که با نام blend کردن نیز میشناسیم. با کمی تلاش می توان میکس قهوه را آموخت و طبق سلیقه خود آن ها را باهم ترکیب نمود و از طعم دلخواه لذت برد. البته انجام این کار کمی پیچیدگی دارد و هرکسی نمی تواند آن را انجام دهد. ترکیب کردن قهوه باعث به وجود آمدن عطر و طعم متنفاوتی می شود که باعث لذت بردن از نوشیدن قهوه میگردد.

قهوه ۲۰ – ۸۰ چیست؟

قهوه میکس ۲۰ – ۸۰ مخصوص کسانی ست که یک قهوه پر انرژی و دارای عطر و طعم قابل قبول می خواهند. این میکس قهوه از ترکیب 80 درصد گونه عربیکا و 20 درصد گونه روبوستا از دانه های مختلف آمریکای جنوبی و آسیا با برشتگی متوسط تشکیل شده که طعمی خاص با اسیدیته (ترشی) بالا ، فوم (Crema) عالی و تلخی ملایم را ایجاد میکند، که علاوه بر اسپرسوی خاص از آن برای نوشیدنی هایی همچون کاپوچینو و دیگر نوشیدنی های با پایه قهوه استفاده میکنند.

قهوه روبوستا دو برابر کافئین و اسیدهای کلروژنیک بیشتری نسبت به عربیکا دارد که هردوی آن‌ها، بر طعم قهوه تأثیر می‌گذارند.از کل قهوه تولیدی جهان، حدود 75 درصد آن عربیکا است و تقریباً 25 درصد آن را روبوستا تشکیل می‌دهد. برزیل مهم‌ترین منطقه تولیدی عربیکا و ویتنام بیشترین تولید روبوستا را بر عهده دارد.

ترکیب قهوه‌های عریبکا و روبوستا به میکس 80% عربیکا و 20% روبوستا تبدیل می‌شود که به دلیل مکمل بودن طعم دو قهوه، میکس آن‌ها را به بهترین قهوه عربیکا تبدیل می‌کند. طعم ملایم و شیرین عربیکا با غلظت تلخی روبوستا ترکیب می‌شود و یک میکس دلپذیر را جهت نوشیدن و لذت بردن به ارمغان می‌آورد.

قهوه ۲۰ – ۸۰ چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو