شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا

شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا


منبع: ناز وب

5

1401/9/21

10:53


این روزها در دنیای واقعی و مجازی می توان هر نوع خرید و فروشی را دید، اما در معرض فروش گذاشتن یک شهر جالب تر از آن است که بتوان از کنار آن راحت گذشت.

 

عجایب عجیب و طبیعی آمریکا!

 

 

از فروش یک شهر عجیب تا پارک یوسمیت طبیعی و بی نظیر دنیا در آمریکا

 

به گزارش نازوب، شهر كوچك سنیك در ایالت داکوتای جنوبی به قیمت 799 هزار دلار به فروش گذاشته شده است. مساحت کل این شهر 46 هکتار است که 12 هکتار آن شهر و 34 هکتار دیگر حاشیه و حومه شهر است. 

 

شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا

 

اعضای یک خانواده که تنها ساکنان این شهر کوچک هستند، تصمیم دارند با فروش همه دارایی های خود از این شهر کوچ کنند، چرا که اعتقاد دارند سنیک کم کم دارد به شهر ارواح تبدیل می شود.

 

سنیک که در اوایل دهه 1900 بنا نهاده شده و در واقع یک توقفگاه در کنار راه آهن به شمار می رفت، در سال های اخیر به شدت با کاهش جمعیت روبرو شده است، به طوری که در حال حاضر تنها 8 نفر در این شهر سکونت دارند. 

 

شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا


 

این شهر دارای یك سالن، موزه، مسافرخانه، دو مغازه، یك ایستگاه راه آهن، زندان و چند ساختمان دیگر است. برای کسانی که علاقه مند به دیدن این شهر فروشی هستند، تور ویدئویی در نظر گرفته شده که می توانند از این طریق شهر را ببینند. 

 

شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا

 

دیوید اولسون دلال معاملات ملكی، در این زمینه اظهار داشت:

 

“این شهر جای جالبی است و تاریخ پرباری با خود دارد. سنیک تنها به دو چیز احتیاج دارد؛ یکی جمعیت و دیگری خلاقیت و ابتکار برای پیشرفت.

 

در ابتدا هیچکس خریدار این شهر نبود، اما شهر زمانی مشتری پیدا کرد که یكی از نشریات شهر راپید سیتی که در 50 كیلومتری سنیك واقع شده است مقاله ای درباره آن نوشت و موضوع در سطح ملی خبرساز شد و حتی پیشنهادهایی از انگلستان و استرالیا هم برای خرید سنیک ارائه شد.

 

 

و اما 4 عجایب طبیعی آمریکا که هوش از سرتان می برد

 

همانطور که می دانید آمریکا به عنوان سومین کشور بزرگ دنیا، تنوع زیستی بسیار زیادی در مرزهای خود دارد. اگر به جایی بین اقیانوس های آتلانتیک و اقیانوس آرام بروید، با صحراها و فلات ها روبرو می شوید.

 

کوه های بسیار بلند، جنگل های استوایی، آتشفشان های فعال، یخچال های طبیعی و… همگی در این کشور منحصر بفرد دیده می شوند.

امروزه بسیاری از عجایب طبیعی این کشور پهناور زیر نظر سرویس پارک های ملی هستند که البته باعث محافظت از زیبایی ها و بکر بودن آنها می شود و حیات وحش را از هر خطری مصون نگه می دارد.

 

1- پارک ملی یوسمیت | Yosemite National Park

 

شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا

 

نویسنده ی مشهور محیط زیست، جان مویر (John Muir)، یوسمیت را صومعه ی طبیعت می داند. کافی است به سنگ های گرانیتی بلند آن مثل El Capitan و بلندترین آبشار آمریکای شمالی نگاه کنید تا منظور او را متوجه شوید.

این پارک به دلیل ویژگی های منحصر بفرد زمین شناسی اش، در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و تنوع زیستی بسیار بالایی از حیات وحش گیاهی و جانوری کمیاب دارد.

توصیه: آبشارهای دره ی یوسمیت در فصل بهار، به اوج پر آبی و جوشش و خروشش خود می رسند که زمان بسیار خوبی برای بازدید از آن نسبت به فصل تابستان است.

 

2- پارک ملی گرند کانیون | Grand Canyon National Park

 

شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا

 

شاید به جرات بتوان کفت که هیچ جای دیگری در آمریکا به پای این حفره ی عظیم که در زمین نقش بسته است، نمی رسد. حتی راه رفتن در لبه ی این دره کافیست تا از زیبایی آن انگشت به دهان بمانید، اما اگر می خواهید عظمت واقعی این دره را کشف کنید باید از آن پایین بروید تا به عمق دره و نزدیک رود کلرادو برسید.

توصیه: برای اینکه با جمعیت زیاد توریست هایی که از این پارک بازدید می کنند روبرو نشوید و بتوانید بکر بودن آن را در سکوت مطلق بیشتر تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم از لبه ی شمالی این دره به جای لبه ی جنوبی دیدن کنید

چون تعداد توریست های آن، یک دهم دره ی جنوبی است. البته دره ی شمالی فقط از اواسط می تا اواسط اکتبر باز است.

 

 

3- آبشار نیاگارا | Niagara Falls

 

شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا

 

آبشار نیاگارا در اصل متشکل از ۳ آبشار است که در مرز آمریکا- کانادا بین نیویورک، انتاریو روان می شود. همراه شدن این ۳ آبشار با هم، باعث تشکیل شدن یک جریان آب بسیار قدرتمند، قدرتمند تر از هر جریان آب دیگری بر روی کره ی زمین می شود.

در حاشیه ی این آبشار ایستادن کافی است تا بتوان قطرات آب اسپری شده را در انبوه مه بر روی صورت احساس کرد.

توصیه: قسمت کانادایی این آبشار، زیبایی بیشتری دارد پس پیشنهاد می کنیم برای دیدن این آبشار، پاسپورت بین المللی تان را فراموش نکنید!

 

 

۴- پارک ملی یلو استون | Yellowstone National Park

 

شهر عجیبی که در امریکا به فروش می رسد! عجایب عجیب آمریکا

 

یلواستون، قدیمی ترین پارک ملی آمریکا و سرزمین عجایب پدیده های زمین شناسی و حیات وحش است.

این پارک ملی در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و در آن، آبفشان ها و چشمه های آب درمانی طبیعی زیادی وجود دارد.

در سرتاسر جاده های اصلی این پارک می توان گاومیش های خطرناک کوهان دار آمریکایی را دید.

توصیه: اگر تعطیلاتتان را به فصل پاییز برای بازدید از این پارک معوق کنید، از هجوم توریست ها بیشتر در امان هستید اما خودتان را باید برای شب های بسیار سرد و حتی برف های سنگین آماده کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو