آموزش قدم‌به‌قدم آرایش ملایم صورت و چشم

آموزش قدم‌به‌قدم آرایش ملایم صورت و چشم


منبع: مدیسه

9

1401/9/21

11:25


با توجه به پیگیری اکثر افراد برای زیباتر شدن و جذاب بودن روش‌های نوینی از میکاپ و آرایش پا به

آموزش قدم‌به‌قدم آرایش ملایم صورت و چشم

با توجه به پیگیری اکثر افراد برای زیباتر شدن و جذاب بودن روش‌های نوینی از میکاپ و آرایش پا به عرصه ظهور نهاده‌اند. آرایش کردن این روها با سال‌های گذشته تفاوت فراوانی دارد. آرایش ملایم که امروزه به ترند خانم‌ها تبدیل شده است، مراحل متفاوتی را برای زیبایی پشت سر خواهد گذاشت.

این آرایش‌های به اصطلاح لایت برای بی‌عیب نشان دادن چهره و زیبایی چشمگیر به کار برده می‌شوند.

با وجود جذاب بودن میکاپ‌های لایت جدید نیازی نیست حتما به یک آرایشگر یا میکاپ آرتیست حرفه‌ای مراجعه کرد، بلکه با آموزش صحیح و کمی تمرین نیز می‌توان به مرحله قابل قبولی از مدل آرایش صورت ساده دست یافت.

در ادامه به آموزش و ارائه نکات لازم برای آرایش صحیح و بدون نقص پرداخته‌ایم و امیدواریم با همراهی شما تا پایان این مقاله و توجه به آن به میکاپ آرتیست حرفه‌ای برای آرایش لایت تبدیل شوید.

آموزش قدم‌به‌قدم آرایش ملایم صورت

آرایش لایت شامل آرایش چشم و آرایش صورت می‌شود. یکی از اعضای مهم چهره برای میکاپ چشم است که با به کار بردن کمی دقت و حوصله می‌توان به نتیجه شگفت‌انگیزی از میکاپ دست پیدا کرد.

1- زیرسازی

قدم اول برای داشتن میکاپی زیبا و البته ماندگار زیرسازی مناسب است. زیرسازی پوست نه تنها زمینه مناسب و یکدستی برای آرایش فراهم خواهد کرد، بلکه به ماندگازی و دوام بالاتر آن نیز کمک می‌کند.

حتما برایتان پیش آمده است که پس از مدت زمانی و با کمی تعریق آرایش روی پوست ماسیده شود و از بین برود. در ابتدا پاکسازی کامل پوست و تنظیم PH آن می‌تواند به سفت شدن پوست و بهتر دیده شدن آرایش کمک کند.

استفاده از مرطوب کننده و پس از آن پرایمر برای جلوگیری از تعریق صورت و انتقال آن به مواد آرایشی نیز ضروری تلقی می‌شود. بدون شک استفاده از پرایمر در این مرحله برای مهمانی و دورهمی‌های خاص از ضرورت بالاتری برخوردار است و می‌توان این مرحله را برای آرایش لایت صورت برای بیرون حذف کرد.

زنی با حوله برای ایجاد رطوبت مناسب برای پوست صورت پیش از آرایش ملایم اقدام می‌کند که سبب بهتر دیده شدن میکاپ می‌شود

2- کانتورینگ صورت

از جمله مراحلی که از عمر ورود آن به دنیای میکاپ مدت زمان زیادی نمی‌گذرد، کانتورینگ صورت است. این مرحله به منظور کوچک کردن بینی، برجسته کردن گونه‌ها، زاویه‌دار کردن چانه و … به کار خواهد رفت.

اگرچه این مرحله کمی سخت به نظر می‌رسد، ولی با شناخت مدل صورت هر شخص به راحتی می‌توان کانتورینگی مناسب برای آن چهره ارائه کرد به طور مثال برای آرایش لایت صورت گرد باید کانتورینگ مناسب و البته متفاوت با چهره بیضی شکل به کار برد.

مطالب کاربردی :  کانتورینگ و تناسبات چهره چگونه انجام می‌شود؟

دختری جوان در حال استفاده از کانسیلر دور چشم برای داشتن بافتی یکدست به جهت زیرسازی آرایش و رفع تیرگی است.

3- کرم پودر و پنکیک

با استفاده از یک براش مناسب برای محو و پخش کردن کرم پودر با تناژ مناسب طبق کانتورینگ صورت اقدام می‌کنیم. برای آرایش ملایم صورت برای بیرون می‌توان از پنکیک با رنگی مشابه کرم پودر پایه پوست را تثبیت کرد.

ایجاد عمق و زاویه‌سازی روی صورت به راحتی با کانتور انجام خواهد گرفت. لازم به ذکر است برای آرایش ملایم دخترانه نیاز زیادی به پوشانندگی پوست نخواهد بود و با کمی هایلایت و استفاده از سایه روشن‌های حرفه‌ای می‌توان به نتیجه قابل قبولی برای آرایش ملایم دست یافت.

خانمی با کانتورینگ مناسب فرم صورت خود چهره‌ای زیبا و در عین حال بی‌نقص را به تصویر می‌کشد.

قیمت انواع کرم پودر اورجینال

4- رژ گونه

بر خلاف تصور عموم مردم استفاده از رژگونه برای همه افراد یکسان نیست و کاملا بستگی به فرم صورت افراد خواهد داشت. همینطور بهتر است رنگ مورد استفاده برای افراد با پوست سفید صورتی، هلویی و صدفی انتخاب شود. در افراد با سفیدی کمتر و گندمی رنگ مسی و نارنجی ایده‌آل خواهد بود. افرادی که پوستی تیره و کاملا سبزه دارند می‌توانند از قهوه‌ای، قرمز و آجری استفاده کنند.

دختری جوان در حال دیدن تصویر خود در آینه میز توالت و در حال زدن رژگونه روی صورت خود است.

5- آرایش چشم

پس از زیرسازی پوست مهم‌ترین مرحله آرایش لایت را می‌توان آرایش چشم‌ها دانست. با کمی دقت و ظرافت این مرحله می‌تواند نقطه طلایی میکاپ محسوب شود. آرایش چشم خود شامل چندین مرحله است.

پرایمر چشم

استفاده از پرایمر چشم می‌تواند پوست پلک را همانند بوم نقاشی یک دست و صاف در اختیار شما بگذارد. این موضوع به پایداری آرایش ملایم صورت برای عروسی نیز کمک شایانی خواهد کرد. همچنین کانسیلر برای افرادی که دارای پف یا تیرگر دور چشم هستند، بسیار مثمر ثمر واقع خواهد شد.

مطالب کاربردی :  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

سایه چشم

انتخاب رنگ سایه چشم اگرچه می‌تواند بر اساس رنگ چشم‌ها نیز انتخاب شود، ولی کاملا سلیقه‌ای است. پس از خشک شدن پرایمر که سطحی صاف برای کشیدن سایه‌های پشت چشم در اختیار می‌گذارد، باید از رنگ‌های دلخواه سایه در 4 رنگ یا 4 تنالیته برای آرایش ملایم استفاده کرد. در ابتدا روشن‌ترین رنگ سایه را برای گوشه داخلی چشم به کار خواهیم برد.

به ترتیب سایه‌ها را از روشن به تیره و از سمت گوشه داخلی چشم به سمت بیرون خواهیم کشید. نکته لازم برای آرایش ملایم چشم مرحله فید و محو کردن سایه‌ها به گونه‌ای است که مرز بین دو سایه مشخص نشود. هرچه این کار بهتر انجام پذیرد، میکاپ ملایم طبیعی‌تری خواهیم داشت.

چشمانی با سایه به رنگ طلایی و دودی که نمایی زیبا از میکاپ اسموکی را نشان می‌دهد.

خط چشم

حرفه‌ای ترین افراد نیز کشیدن خط چشم را با تمرین زیاد از حالت مبتدی به پیشرفته تبدیل کرده‌اند. پس هیچگونه جای نگرانی برای کشیدن خط چشم خوب و مرتب وجود نخواهد داشت. با توجه به فرم چشم‌های متفاوت انتظار مدل یکسانی برای خط چشم نیز وجود ندارد. مداد چشم ، سایه تیره، سرمه، خط چشم ماژیکی و مویی از ابزار مناسب برای این مرحله به شمار می‌روند.

باید توجه کرد خط چشم در افراد مبتدی باید به صورت مرحله‌ای کشیده شود و سپس با اتصال آن‌ها به یکدیگر خط نهایی را داشت.

برای شروع از دنباله خط روی پلک خطی را به سمت خارج چشم خواهیم کشید. سپس نقطه انتهایی خط چشم کشیده شده را به نقطه‌ای درست در یک سوم انتهایی پلک بالا متصل خواهیم کرد. با ادامه دادن خط از همین نقطه تا انتهایی‌ترین گوشه داخلی پلک شمایلی از خط چشم نهایی را در اختیار خواهیم داشت. برای تکمیل این روند باید فضای خالی خط را پر و مرتب کرد.

6 مرحله از کشیدن خط چشم به صورت مرحله به مرحله روش چشمانی روشن قابل مشاهده است.

ریمل

آخرین مرحله از فرآیند آرایش ملایم چشم ریمل زدن است. این مرحله برای افرادی که مژه‌های کم پشتی دارند می‌تواند به استفاده از مژه مصنوعی با سایز طبیعی ختم شود. باید دقت کرد زدن ریمل برای کشیده نشان دادن چشم‌ها باید رو به سمت بیرونی چشم باشد. چنانچه مژه‌ها را در سر جای خود و رو به بالا با ریمل حالت دهید چشمانی گردتر خواهید داشت.

6- آرایش لب

برخلاف باور عمومی مردم که می‌پندارند آرایش ملایم لب کار ساده‌ای است باید اعلام کرد چنین نیست. آرایش لب غنچه‌ای که تقریبا تمامی افراد به این مدل تمایل دارند، باید از کشیدن خط لب شروع شود. در ابتدا باید ناحیه بالایی لب را به صورت ضربدری با خط لب با تناژ مناسب مشخص کرد.

لب‌ها نیز دارای فرم‌های متفاوتی هستند و باید طبق مدل مربوط به خودشان آرایش شوند، ولی برای داشتن آرایش لب به صورت غنچه‌ای باید ناحیه پایینی لب برجستگی بیشتری داشته باشد. بدین منظور بهتر است با رنگ‌های تیره در گوشه‌های لب و رنگ با تناژ روشن‌تر در قسمت‌های میانی لب اقدام به آرایش کرد.

برای داشتن آرایش لب کره‌ای که در میان نوجوانان ترند شده است، می‌توان به چند روش اقدام کرد. یکی از راحت‌ترین روش‌ها استفاده از رژ لب فقط در قسمت وسط لب‌ها است.

سپس با براش مناسب یا با نوک انگشت اقدام به پخش کردن آن روی لب کنید. همچنین می‌توان با بالم لب بی‌رنگ به جذابیت این مدل افزود. از دیگر روش‌هایی که برای آرایش لب به سبک کره‌ای‌ها پیشنهاد می‌شود، استفاده از رژ تیره‌تر در قسمت‌های میانی لب و رژ روشن در  گوشه‌ها خواهد بود.

آرایش لب کره‌ای به رنگ قرمز روشن که این سبک را مشابه خوردن آبنبات چوبی کرده است، گرادینت نیز نامیده می‌شود.

مطالب کاربردی :  10 روش خانگی و پزشکی برجسته کردن لب

 7- آرایش ابرو

پایانی‌ترین مرحله آرایش ملایم به مرتب کردن ابروها اختصاص دارد. افرادی که ابروهای کم پشت‌تری دارند بهتر است با سایه مشابه رنگ ابروهای خود قسمت‌های خالی را پوشش دهند و سپس با براش مخصوص آن را فید کنند. استفاده از ریمل ابرو برای هم‌پوشانی و همچنین یک دست کردن رنگ ابروهای رنگ شده با قسمت‌های تازه روییده نیز توصیه می‌شود.

 

منبع : stylecraze

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو