تدوین پرونده ثبت جهانی طاق بستان تا پایان امسال

منبع: همگردی

3

1401/9/21

11:33


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، تدوین پرونده ثبت جهانی طاق بستان تا پایان امسال صورت می گیرد.

محمدرضا سهیلی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ثبت جهانی طاق بستان اظهار کرد: طبق رایزنی های انجام شده با وزارت میراث فرهنگی مقرر شد تا محور ساسانی کرمانشاه را با محوریت طاق بستان به ثبت جهانی برسانیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه، آثار تاریخی واقع در محور ساسانی کرمانشاه، از طاق بستان تا تیسفون عراق در این محور ثبت جهانی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور تسریع در ثبت جهانی این محور، یک تیم کارشناسی را با سرپرستی پویا طالب نیا، سرپرست پایگاه ملی طاق بستان تشکیل داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: این تیم ماموریت دارند تا اسفند امسال پرونده ثبت جهانی محور ساسانی را با محوریت طاق بستان تهیه و تدوین کنند تا در انتهای سال آن را از طریق وزارت میراث فرهنگی به یونسکو ارسال کنیم.

سهیلی در ادامه از پیگیری های انجام شده برای ثبت جهانی اسب کرد هم خبر داد و اعلام کرد: طی هفته های آینده اسب کرد را به ثبت ملی خواهیم رساند و در مرحله بعد ثبت جهانی آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ثبت جهانی اسب کرد بصورت پرونده ای مشترک بین چند کشور شامل ایران، عراق، ترکیه و سوریه خواهد بود که در ایران محوریت ثبت جهانی با کرمانشاه است.

به گفته این مسئول، پرونده ثبت جهانی اسب کرد هم تا پایان امسال تدوین و به یونسکو ارسال می شود.

تدوین پرونده ثبت جهانی طاق بستان تا پایان امسال

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو