پهپاد DJI Mini 3 رونمایی شد [+ قیمت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد]

منبع: تکراتو

4

1401/9/21

12:04


پهپاد DJI Mini 3 توسط شرکت “DJI” معرفی شد. این پهپاد برچسب قیمتی 410 دلاری دارد و می‌تواند با کیفیت 4K، فیلم‌برداری کند.

پهپاد DJI Mini 3 رونمایی شد [+ قیمت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد]

پهپاد DJI Mini 3 توسط شرکت “DJI” معرفی شد. این پهپاد برچسب قیمتی 410 دلاری دارد و می‌تواند با کیفیت 4K، فیلم‌برداری کند.

پهپاد DJI Mini 3 با برچسب قیمتی 410 دلار توسط شرکت “DJI” معرفی شد. این پهپاد ابعاد کوچکی دارد و در مقایسه با نسل پیشرفته‌تر خود (DJI Mini 3 Pro) از لحاظ امکانات چند تفاوت دارد. پهپاد DJI Mini 3 به یک دوربین CMOS، با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با نرخ 60 فریم برثانیه مجهز شده است که از دو حالت “منظره و 90 درجه معکوس” پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: گنبد دفاعی ضد پهپاد ایالات متحده امریکا با موفقیت آزمایش شد!

پهپاد DJI Mini 3 رونمایی شد

شرکت DJI از جدیدترین پهپاد خود به نام DJI Mini 3 رونمایی کرد. این پهپاد نسخه ارزان‌قیمت مدل DJI Mini 3 Pro است که چند ماه‌ پیش معرفی شد. پهپاد جدید، یکی از قابلیت‌های خوب مدل پرو را که تشخیص خودکار موانع بود ندارد. ‌

پهپاد DJI Mini 3 Pro هر چند قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای و خوبی داشت اما قیمت بسیار بالای ۶۶۹ دلار آن باعث شده که خیلی از کاربران به سراغ آن نروند. همین عامل باعث شده تا DJI یک مدل جمع‌وجورتر و ارزان‌تر ارائه کند تا مشتریان خود را در بازار از دست ندهد.

پهپاد DJI Mini 3

مشخصات و قیمت DJI Mini 3

این پهپاد به قیمت ۴۱۰ دلار عرضه شده و از نظر مشخصات فنی چند تفاوت اصلی با مدل پرو دارد. اولاً این پهپاد فاقد سنسورهای اپتیکال در بالای دوربین ژیروسکوپی خود است که برای تشخیص موانع و جلوگیری از برخورد احتمالی با آن‌ها کاربرد داشت. همچنین این پهپاد فاقد دو پایه پشتیبان در زیر پروانه‌های جلویی خود است.

با این‌حال، DJI Mini 3 از همان دوربین 1/1.3 اینچی CMOS مدل پرو با قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه بهره می‌برد و از دو حالت فیلمبرداری منظره و زاویه ۹۰ درجه معکوس پشتیبانی می‌کند. البته حذف قابلیت تشخیص موانع که با نام Tri-Directional Obstacle Sensing شناخته می‌شود یک کمبود اساسی برای این پهپاد محسوب می‌شود چراکه وجود چنین قابلیتی لااقل به شما این اطمینان را می‌داد که پهپادتان سالم بر خواهد گشت. از طرفی، برد انتقال بی‌سیم ویدیویی Mini 3 از ۱۲ کیلومتر در مدل پرو به ۱۰ کیلومتر کاهش یافته است. ‌

پهپاد DJI Mini 3

اما بزرگترین مزیت این پهپاد علاوه بر ارزان بودنش، طولا‌نی‌تر بودن مدت زمان پرواز آن است که از ۳۴ دقیقه در مدل پرو به ۳۸ دقیقه افزایش یافته است. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از باتری Intelligent Flight Battery Plus مدت زمان پرواز آن را به ۵۱ دقیقه افزایش دهند‌. البته استفاده از این باتری باعث خواهد شد تا وزن پهپاد بیشتر از ۲۵۰ گرم شود که در این‌صورت نیاز به مجوز FAA خواهد بود.

اگر شما جزو افرادی هستید که مهارت‌های کنترل پهپاد خوبی دارید، DJI Mini ۳ با قیمت ارزان‌اش می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برایتان باشد. اما اگر قبلا هدایت هیچ پهپادی را بر عهده نداشتید بهتر است که کار خود را با DJI Mini 3 Pro شروع کنید تا مهارت‌های لازم را بدون آسیب زدن جدی به پهپاد به دست آورید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پهپاد DJI Mini 3 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو