شخصیت‌های تأثیرگذار انیمه My Hero Academia

شخصیت‌های تأثیرگذار انیمه My Hero Academia


منبع: گیمفا

4

1401/9/21

12:42


انیمه My Hero Academia وقایعی ابرقهرمانی را در بستر دنیای انیمه به تصویر کشیده و میزبان حضور شخصیت‌های منحصر به فرد و تأثیرگذاری می‌باشد.

شخصیت‌های تأثیرگذار انیمه My Hero Academia

انیمه My Hero Academia وقایعی ابرقهرمانی را در بستر دنیای انیمه به تصویر کشیده و میزبان حضور شخصیت‌های منحصر به فرد و تأثیرگذاری می‌باشد.

انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من) که نویسندگی و تصویرگری آن توسط کوهی هوریکوشی در سال 2014 صورت گرفته است، مانگایی در ژانرهای خیال‌پردازی، اکشن، ماجراجویی و ابرقهرمانی می‌باشد که در سال 2016 تحت اقتباس دنیای انیمه قرار گرفت و تاکنون 6 فصل سریال و 3 پروژه سینمایی حول محور این مجموعه در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

این انیمه روایت‌گر جهانی است که انسان‌های آن با قدرت‌های فرابشری متنوعی تحت عنوان “کوسه” چشم به جهان گشوده و هر یک به جایگاه خاصی دست پیدا می‌کنند. با این حال پسری به نام ایزوکو میدوریا فاقد هر گونه قدرت خاصی بوده و به همین دلیل نیز همیشه توسط اطرافیانش مورد تحقیر قرار گرفته است. با این حال وقایعی رقم می‌خورد که او با قدرتمندترین ابرقهرمان جهان به نام آلمایت آشنا شده و به صورتی غافلگیر کننده صاحب قدرت‌هایی بسیار خاص و قدرتمند می‌شود.

مجموعه My Hero Academia با وجود این که اثری در ژانر ابرقهرمانی محسوب می‌شود اما یکی از منحصر به فردترین ساخته‌های تاریخ صنعت انیمه می‌باشد که برخلاف سینمای هالیوود، نگاهی تازه به این ژانر داشته و میزبان حضور برخی از جذاب‌ترین شخصیت‌های تاریخ دنیای انیمه می‌باشد که تعریفی منحصر به فرد از ابرقهرمانان یا افراد خبیث و شرور را ارائه کرده‌اند.

این شخصیت‌ها علی‌رغم برخورداری از قدرت‌های عجیب و غریب و متنوع اما از پس‌زمینه‌های داستانی و شخصیت‌پردازی‌های بسیار عمیق و تفکر برانگیزی بهره برده‌اند که جهانی منحصر به فرد را رقم زده‌اند. این شخصیت‌ها در طول قسمت‌های انیمه My Hero Academia به مرور رشد کرده و ذهن مخاطبین خود را به چالش می‌کشند.

این مسئله در کنار نگاه متفاوت انیمه به ژانر ابرقهرمانی باعث شده تا در مقاله‌ای تحت عنوان “شخصیت‌های تأثیرگذار انیمه My Hero Academia” به بررسی شخصیت‌هایی بپردازیم که کوهی هوریکوشی به زیبایی آن‌ها را خلق کرده و در مقابل دیدگان مخاطب قرار داده است. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چیزومه آکاگورو

چیزومه آکاگورو که تحت عنوان قهرمان‌کش، استین نیز شناخته می‌شود، یکی از شخصیت‌های شرور و منفی انیمه My Hero Academia محسوب می‌شود که از آرمان‌های بسیار جالبی بهره برده است.

او که معتقد است جامعه قهرمانان به فساد کشیده شده و از قدرت‌هایشان برای نفع شخصی بهره می‌برند. به همین سبب کینه‌ای عمیق از ابرقهرمانان به دل گرفته و دست به کشتار بسیاری از آن‌ها زده است. چیزومه آکاگورو باور دارد که بزرگترین قهرمانان دنیای او تنها به دنبال ثروت و شهرت بوده و نجات جان انسان‌ها پشیزی برایشان ارزش ندارد؛ با این حال او احترام بسیاری برای شخصیت آلمایت قائل بوده و تنها او را به عنوان قهرمان حقیقی و راستین دنیا باور دارد. نکته ناامید کننده درباره استین این است که علی‌رغم پتانسیل‌های بالایی که نشان داده بود اما سازندگان این انیمه نقش کم‌اهمیتی را برای وی در نظر گرفتند که انتقاد طرفداران این مجموعه را برانگیخته است.

ایجیرو کیریشیما

ایجیرو کیریشیما که لقب ابرقهرمانی او شورش قرمز نام دارد، نخستین‌بار در چپتر 5 مانگا حضور یافت و به سرعت در دل تک تک طرفداران این مجموعه جای گرفت.

او که از توانایی‌های فیزیکی قدرتمندی بهره می‌برد، در دوران نوجوانی سعی داشت تا جان یک انسان را از دست یک خبیث نجات دهد که شکست خورد و ترسی بزرگ تمام وجودش را فرا گرفت؛ زیرا تصور می‌کرد که در نجات جان انسان‌ها ناتوان بوده و لیاقت برخورداری از لقب یک ابرقهرمان را ندارد. با این حال تماشای قدرت‌نمایی ابرقهرمانان بزرگ دنیا او را وادار کرد تا ترس خود را کنار گذاشته و با عزمی راسخ برای رویارویی با شرورهای تهدید‌آمیز دنیا در دبیرستان یو.ای. ثبت نام نماید. این قوس شخصیتی ایجیرو کیریشیما باعث شده تا شاهد یکی از زیباترین آرک‌های داستانی این مجموعه باشیم که احساسات مخاطبینش را تحت تاثیر قرار داده است.

شوتو تودوروکی

شوتو تودوروکی که فرزند یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌ترین ابرقهرمانان جهان My Hero Academia به نام ایندوور می‌باشد، از سرگذشتی دردناک و فراموش نشدنی بهره برده که طرفداران خود را تحت تاثیر قرار داده است.

قدرت پدر شوتو که کنترل آتش بوده است، به حدی قدرتمند و هولناک می‌باشد که همیشه پسرش خود را در مقابل ایندوور ناتوان و بی‌ارزش دیده است. شوتو تصور داشت که قدرت یخ او در مقایسه با قدرت‌های آتشین پدرش به هیچ وجه قابل مقایسه نبوده و او لیاقت یک ابرقهرمان بودن را ندارد. با این حال او در طول انیمه دچار تحول شخصیتی شده و پس از رویدادهایی که در طول این مجموعه تجربه می‌کند، متوجه می‌شود که او بسیار قدرتمندتر و تواناتر از آن چه که می‌پنداشت بوده و به هیچ وجه قابل مقایسه با پدرش نمی‌باشد. با قاطعیت می‌توان گفت که یکی از زیباترین لحظه‌های تمام فصول انیمه My Hero Academia زمانی است که ایجیرو کیریشیما به قدرت‌های خود پی برده و کینه و نفرتی که از پدرش در دل داشته را برای همیشه فراموش می‌کند.

ایزوکو میدوریا

ایزوکو میدوریا که تحت عنوان دکو شناخته می‌شود، شخصیت اصلی انیمه My Hero Academia شناخته می‌شود در ابتدا از هیچ قدرت و توانایی فرابشری بهره نبرده بود.

او به سبب این مسئله متحمل رنج و دردهای بسیاری در زندگی‌اش بوده است، با این حال آشنایی او با آلمایت آینده‌اش را برای همیشه دستخوش تغییر قرار می‌دهد که سبب رویارویی‌های بسیاری با رقیب دیرینه‌اش به نام کاتسوکی باکوگو می‌شود؛ رقیبی که می‌تواند درس‌های آموزنده‌ای را به ایزوکو بیاموزد. او یاد می‌گیرد که چگونه قدرت‌های خود را کنترل کرده و از آن‌ها برای نجات جان انسان‌های بی‌گناه و معصوم بهره ببرد. ایزوکو میدوریا در طول داستان My Hero Academia و به مرور صاحب قدرت‌های گسترده بسیاری می‌شود که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر داده و نام او را به عنوان یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان جهان برای تمام مردم به ثبت می‌رساند. برخلاف برخی از ابرقهرمانان پوچ و مضحک به تصویر کشیده شده توسط سینمای هالییود، ایزوکو نشان می‌دهد که برخورداری از قدرت و توانایی به راحتی امکان‌پذیر نبوده و برای بهره بردن از چنین ویژگی‌هایی، باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کرد.

کاتسوکی باکوگو

کاتسوکی باکوگو که از لقبی تحت عنوان کاچان نیز بهره می‌برد، رقیب دیرینه ایزوکو میدوریا و یکی از ابرقهرمانان قدرتمند انیمه My Hero Academia محسوب می‌شود که رفتارهایش جنجال‌های بسیاری را به پا کرده است.

او از شخصیتی مغرور و متکبر بهره برده و همین مسئله باعث شده تا علی‌رغم این که به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شود اما نگاه رو به پایینی به مردم عادی داشته باشد که حتی زمینه‌ساز تقابلش با ایزوکونیز شده که آرزوی مرگ وی را داشته است. با این حال نکته جالب توجه درباره شخصیت‌پردازی انیمه My Hero Academia حور محور همین شخصیت شکل می‌گیرد. کسی که شاید مورد تنفرترین شخصیت این مجموعه در آغاز بود، رفته رفته رشد کرد و نه تنها به متحد و دوست ایزوکو بدل گشت، بلکه به یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین ابرقهرمانان کل انیمه نیز تبدیل شد. او رفتارهای غلط و اشتباهاتش را پذیرفت و با کنار گذاشتن غرور کاذب خود، از ایزوکو عذرخواهی کرد و خود را به عنوان یک ابرقهرمانان قدرتمند و رئوف، در دل طرفداران این مجموعه جای کرد.

دابی

تویا که از نام مستعار دابی بهره برده است، یکی از شرورهای بزرگ انیمه My Hero Academia محسوب می‌شود که رابطه خونی مهمی با برخی از شخصیت‌های این مجموعه نیز دارد.

او را می‌توان به عنوان یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه خطاب کرد که رویارویی‌های جذابی با شوتو تودوروکی داشته و از قدرت‌هایی تماشایی و هیجان‌انگیز بهره می‌برد. هویت مرموز تویا و پیوند خونی مهم او با برخی از شخصیت‌های انیمه My Hero Academia باعث شده تا رقم‌زننده وقایعی مهم و تاثیرگذار در جهان این مجموعه باشد که پیامدهای بزرگی را بر جای گذاشته است. دابی به سبب زندگی سختی که پشت سر گذاشته، آرمان‌های دنیای ابرقهرمانی را به زیبایی در نزد مخاطبین به چالش کشیده و طرف خوب و بد داستان را می‌تواند در نزد مخاطب دچار تزلزل نماید. قطعاً حضور او در صحنه حاوی داستان و سکانس‌های بسیار مهم و تماشایی خواهد بود که شما را شگفت‌زده می‌کند.

تومورا شیگاراکی

تومورا شیگاراکی که نام واقعی‌اش یعنی تنکو شیمورا را همیشه پنهان کرده است، یکی از شخصیت‌های شگفت‌انگیز مجموعه My Hero Academia می‌باشد که کار خود را به عنوان یک نوجوان شیفته ابرقهرمانان آغاز کرد و در نهایت رهبری لیگ شرورها را بر عهده گرفت.

دوران کودکی او در حالی گذشت که شیفته کارهای ابرقهرمانی و نجات جان انسان‌ها بود، با این حال رفتارهای نفرت‌انگیز پدرش باعث شد تا او از تمام اطرافیانش کینه به دل گرفته و روی به کارهای خبیثانه بیاورد که آشنایی وی با چیزومه آکاگورو، آتش رهبری لیگ شرورهای بزرگ این فرنچایز را در تومورا شعله‌ور کرد. تومورا شیگاراکی ابرشرور ترحم‌برانگیزی است که اگر رفتارهای زننده پدرش نبود، شاید به عنوان یک ابرقهرمان کار خود را آغاز کرده و وقایع متفاوتی را در زندگی‌اش رقم می‌زد. با این حال او ناخواسته دست به جنایت‌های بزرگی می‌زند که راه بازگشتش را نابود کرده و در نهایت نیز به وسیله‌ای برای شرارت‌های شیگاراکی بدل می‌گردد که تمام زندگی و آرزوهایش را به ورطه نابودی می‌کشاند.

جین بوبایگاوارا

جین بوبایگاوارا که تحت عنوان توایس نیز شناخته می‌شود، نمایانگر بارز جامعه‌ای می‌باشد که در صورت عدم اهمیت به انسان‌های نیازمند کمک می‌تواند از آن‌ها یک شیطان به تمام معنا پدید بیاورد.

جین بوبایگاوارا هیج دوست، خانواده، همدم، خانه و درآمدی نداشت که بتواند ذره‌ای از احساسات دردناک و عقده‌های تنهایی وی را کاهش دهد و همین مسئله زمینه‌ساز روی آوردن وی به اعمال شرورانه‌ای شد که کشتارهای بزرگی را به بار می‌آورد. او یکی از اعضای مهم لیگ شرورها می‌باشد که همیشه تنهایی و فقدان کمک را با خود به همراه داشت و هیچکس، هیچ یک از افراد حاضر در جبهه ابرقهرمانان و یا حتی ابرشرورها ذره‌ای محبت و اهمیت را برای وی قائل نشدند. اتفاقی که برای جین بوبایگاوارا در زندگی‌اش به وقوع پیوسته است را بارها می‌توان در زندگی واقعی ما انسان‌ها مشاهده یا تجربه کرد؛ انسان‌هایی که از تنهایی و عدم کمک‌رسانی رنج برده و هیچکس، زنده یا مرده آن فرد برایش مهم نیست. در کمال ناراحتی باید گفت که اگر کسی ذره‌ای ارزش برای توایس قائل شده بود، او نه تنها به سمت خباثت گرایش پیدا نمی‌کرد؛ بلکه شاید جزوی از تیم ابرقهرمانانی بود که برای نجات جان انسان‌ها از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد.

کیگو تاکامی

شای بتوان گفت که کیگو تاکامی که تحت عنوان هاوکس یا قهرمان بال شناخته می‌شود، پیچیده‌ترین شخصیت مجموعه My Hero Academia می‌باشد که زندگی بسیار غم‌انگیز و غیرقابل تحملی را تجربه کرده که نه تنها به سمت کارهای خبیثانه گرایش پیدا نکرده است، بلکه به ابرقهرمانی تبدیل شد که محافط جان مردم نیز بوده است.

او و مادرش پس از رفتارهای ظالمانه پدرشان آواره شده و به زندگی خیابانی روی آوردند و به همین دلیل نیز توسط هم سن و سالانش همیشه طرد شد تا در تنهایی به دنبال آرزوی ابرقهرمانی رفته و به شخصیتی تحت عنوان هاوکس بدل گردد. به سبب این که از فقدان یک خانواده ارزشمند رنج برده بود، سازمان‌های دولتی از احساسات و اعتماد وی در جهت کارهای کثیف خود سوءاستفاده نموده و کیگو تاکامی که سعی داشت تا از بال‌ها و قدرت‌های خود در جهت نیکی استفاده نماید، غرق در کارهای مفسدانه دولت‌ها شد که در نهایت تاثیرات روحی و اخلاقی بسیاری برای وی در پی داشت و باعث شد تا مخاطبین این انیمه شاهد وقایعی باشند که بارها می‌تواند در دنیای واقعی و در قبال انسان‌های پاک ولی ساده‌لوح مشاهده کرد.

انجی تودوروکی

انجی تودوروکی که به عنوان پدر قدرتمند شوتو تودوروکی و تحت عنوان ایندوور شناخته می‌شود، عجیب‌ترین شخصیت مجموعه My Hero Academia می‌باشد که باعث دو دستگی بینندگان شده است؛ زیرا برخی آرمان و عقاید او را ستایش کرده و برخی اعتقاد دارند که او لیاقت جایگاهی که تصاحب کرده را ندارد.

چه عاشق انجی تودوروکی باشید و چه از وی تنفر داشته باشید، او شخصیت پیچیده‌ای دارد و پس از آلمایت در رتبه دوم قدرتمندترین ابرقهرمان جهان قرار گرفته است. او برخلاف باقی همتایان خود به هیچ وجه خواستار صلح و آرامش نبوده و رفتارهای تند و هنجار شکنانه‌اش با خشم مردم روبرو بوده است. این ابرقهرمان آتشین دنیای My Hero Academia در آغاز از هیچ کد اخلاقی و خطوط قرمزی بهره نبرده بود و همین مسئله ضرر و زیان‌های بسیاری را برای وی و اطرافیانش مخصوصاً شوتو در پی داشته است. با این حال به مرور شاهد قوس شخصیتی زیبایی حول محور انجی هستیم که از وی رهبری بزرگ، باابهت و تاثیرگذار ساخته و باعث می‌شود که بینندگان این انیمه شاهد برخی از زیباترین وقایع داستانی این مجموعه باشند که تا ابد در یادها باقی خواهد ماند.


در این مقاله به هیچ عنوان خواستار معرفی قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه My Hero Academia نبودیم و تنها قصد داشتیم تا به بررسی شخصیت‌هایی بپردازیم که کوهی هوریکوشی به زیبایی، ذات و خصلت انسان‌های دنیای واقعی ما را توسط آن‌ها به تصویر کشیده است. اگر که از بینندگان این مجموعه ابرقهرمانی محسوب می‌شوید، آیا شخصیتی وجود دارد که الهام‌بخش شما بوده باشد؟ زندگی و سرگذشت کدام یک از ابرقهرمانان یا ابرشرورهای این انیمه موفق شده تا نظر مثبت شما را در پی داشته باشد؟ آیا My Hero Academia در الهام از وقایع و رخدادهای زندگی واقعی موفق جلوه کرده است؟ تعریف ژانر ابرقهرمانی صورت گرفته توسط این مجموعه می‌تواند کلاس درسی برای آثار ابرقهرمانی غرب و سینمای هالیوود باشد؟ نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو