۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند


منبع: گیمفا

4

1401/9/21

12:53


سیستم مبارزات God of War Ragnarok به لطف ایجاد برخی تغییرات، به یکی از نقاط قوت این بازی تبدیل شده است. در این مقاله به بهبودهای ایجاد شده خواهیم پرداخت.

۷ نکته‌ای که مبارزات God of war Ragnarok را بهبود داده‌اند

سیستم مبارزات God of War Ragnarok به لطف ایجاد برخی تغییرات، به یکی از نقاط قوت این بازی تبدیل شده است. در این مقاله به بهبودهای ایجاد شده خواهیم پرداخت.

احتمالا تا کنون تعریف‌های بسیاری راجع به God of War Ragnarok شنیده‌اید و به خوبی با این حقیقت که با یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۲۲ مواجه هستیم، آشنایید. Ragnarok یک بازی حماسی تمام‌عیار محسوب شده و به وضوح نسبت به نسخه قبلی، یک پیشرفت بزرگ است. این در حالی است که God of War 2018، خود یکی از برترین بازی‌های نسل هشتم بود. یکی از مواردی که در قیاس با نسخه گذشته در آن بهبودهای چشم‌گیری ایجاد شده، سیستم مبارزات Ragnarok محسوب می‌شود. قسمت جالب ماجرا اینجاست که سیستم مبارزات در God of War Ragnarok به نحوی در قیاس با نسخه ۲۰۱۸ پیشرفت کرده‌اند که عملا هیچ تحول ریشه‌ای و بنیادینی در آن‌ دیده نمی‌شود. در واقع، سازندگان با ایجاد برخی تغییرات جزئی، موفق شده‌اند تا کامبت جذاب گذشته را بهبود ببخشند. در این مقاله به بررسی و معرفی تعدادی از تغییراتی خواهیم پرداخت که موجب شده‌اند تا God of War Ragnarok از نظر مبارزات به یک بازی بسیار خوب تبدیل شود.

تنوع دشمنان

یکی از مواردی که باعث شد تا God of War 2018 مورد انتقاد واقع شود، تنوع پایین دشمنان بود. با این وجود، در God of War Ragnarok به وضوح دیده می‌شود که سانتا مونیکا (Santa Monica)، این بازخورد منفی را پذیرفته و برای رفع آن تلاش زیادی کرده است. در همان ساعات ابتدایی بازی، به خوبی متوجه می‌شوید که دشمنان در این نسخه از گوناگونی زیادی برخوردارند. همزمان با ورود کریتوس (Kratos) و آتریوس (Atreus) به قلمروهای جدید، دشمنان متفاوتی از نظر شکل و شمایل و همچنین شیوه مبارزه به آن‌ها حمله‌ور می‌شوند. قسمت جالب ماجرا این است که تنوع دشمنان، تا لحظات پایانی خط داستانی اصلی ادامه دارد. با توجه به گستردگی دنیای Ragnarok و طولانی بودن آن، تلاش سازندگان برای متعجب نمودن بازیکنان از طریق معرفی دشمنان جدید، بسیار قابل تحسین بوده و یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

طوری که پیش‌تر گفته شد، هرکدام از دشمنانی که با آن‌ها مواجه می‌شوید، دارای الگوهای حملۀ منحصر‌به‌فردی هستند. برخی از آن‌ها از نظر ابعاد، کوچک بوده و با یک ضربه از بین می‌روند. چالش وجود چنین دشمنانی در این است که آن‌ها با سرعت زیاد و با تعداد بالا به شما حمله‌ور می‌شوند. این دشمنان قادرند تا حملاتی کشنده را بر علیه شما ترتیب دهند. از سوی دیگر، برخی از آن‌ها پس از نابودی، منفجر می‌شوند؛ از سوی دیگر، تعدادی از آنها قادرند تا ماده‌ای سمی را به سوی شما پرتاب کنند. دشمنان سریع‌تر و آن‌هایی که از فاصله دور با شما به مبارزه می‌پردازند، می‌توانند چالش‌های بیش‌تری برای شما خلق کنند. برای از بین بردن برخی از آن‌ها باید از سپر خود استفاده کنید. این در حالیست که دفاع کردن از طریق سپر، برابر برخی از آن‌ها امکان‌پذیر نبوده و باید به موقع اقدام به جا‌ی‌خالی دادن نمایید. از شیوه طراحی گرفته تا الگوی مبارزه، دشمنان در God of War Ragnarok از گوناگونی بالایی برخوردارند و بازی شما را تشویق می‌کند تا از کلیه تجهیزات خود برای از پیش رو برداشتن آن‌ها استفاده نمایید.

باس‌فایت

یکی دیگر از مواردی که Ragnarok در قیاس با نسخه گذشته در آن بهبود واضحی داشته، باس‌فایت‌ها هستند. God of War 2018 از نظر تعداد باس‌فایت دچار کمبود‌های آشکاری بود؛ با این وجود، شما در Ragnarok با باس‌های زیادی مواجه می‌شوید. در این مقاله وارد جزئیات مرتبط به هرکدام از باس‌فایت‌ها نخواهیم شد؛ چرا که برای هرچه بیشتر لذت بردن از بازی، باید خودتان آن را تجربه کنید. با این‌حال، باید این نکته را خاطر نشان کرد که God of War Ragnarok از نظر تنوع با کمی ارفاق یادآور سه‌گانه اورجینال این مجموعه محبوب است. علاوه بر باس‌هایی که در خط داستانی اصلی بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، Ragnarok دارای مینی‌باس‌هایی است که مبارزه با آن‌ها به انتخاب خود شما بستگی دارد. البته که برخی از این مینی‌باس‌ها در قسمت‌های مختلف بازی تکرار می‌شوند؛ اما باید گفت که این تکرار به مراتب نسبت به تقابل‌های متعدد و یکنواخت با ترول‌ها در نسخه ۲۰۱۸ قابل تحمل‌تر است. باس‌ها در God of War Ragnarok از نظر طراحی از تنوع بالایی برخوردارند و به لطف سیستم مبارزۀ جذاب بازی، رویارویی با آن‌ها از بهترین لحظات بازی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، باید به این نکته نیز اشاره کرد که پس از پایان بازی نیز باس‌فایت‌های بسیاری انتظار شما را می‌کشند. این یکی از موضوعاتی است که ادامه تجربه Ragnarok را پس از به اتمام رساندن داستان، برای شما لذت‌بخش خواهد نمود.

خشونت بیشتر

کامبت فرنچایز God of War از زمانی که برای نخستین بار کنترل کریتوس را در یک کشتی به دست گرفتیم، همواره دارای خشونت بالایی بوده است. حتی پس از این‌که این فرنچایز با نسخه ۲۰۱۸ تفاوت‌های ساختاری گسترده‌ای را به خود دید، مبارزات بازی کماکان یادآور سه‌گانه اورجینال بوده و به آن شباهت‌های غیر قابل انکاری داشت. به هر ترتیب، استودیوی سانتا مونیکا با آگاهی بر این‌که خشونت همواره یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر فرنچایز God of War بوده، بر شدت این المان در قیاس با نسخه قبلی افزوده است. شیوه حملات کریتوس در این نسخه از تنوع بالایی برخوردار بوده و انیمیشن‌هایی که به عنوان فینیشر در این بازی گنجانیده شده‌اند، تنوع قابل ملاحظه‌ای را به خود می‌بیند. مبارزات God of War Ragnarok به لطف بهبودهایی که در آن ایجاد شده، سطح خشونت را وارد مرحله جدیدی کرده و یک تجربه نفس‌گیر و در عین حال لذت‌بخش را برای بازیکنان رقم می‌زند.

بهبود سیستم لوت و ارتقا

سیستم لوت (Loot) و مکانیک‌های مرتبط به پیشرفت، از اجزای مهم God of War 2018 محسوب شده و یکی از موارد مهمی بودند که باعث ایجاد تفاوت در گیم‌پلی این بازی در قیاس با سه‌گانه اورجینال می‌شدند. از آن‌جایی که برای نخستین بار از چنین سیستمی در مجموعه بازی‌های God of War استفاده می‌شد، می‌توان اذعان کرد که مشکلاتی در آن وجود داشت. با این وجود، God of War Ragnarok با آگاهی از کمبودهایی که نسخه قبلی داشت، ارتقای توانایی‌های شخصیت‌های قابل بازی را به یک پروسه لذت‌بخش تبدیل نموده است. آپگریدها در این بازی به مراتب قانع‌کننده‌تر از نسخه قبلی بوده و این موضوع علاوه بر جذاب‌تر کردن ماجراجویی در قلمرو‌های مختلف، باعث شده تا کامبت بازی نیز ارزشمند‌تر از گذشته جلوه کند. به لطف گزینه‌های مختلفی که در حین شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد، این روند در قیاس با گذشته برای شما راضی‌کننده‌تر خواهد بود و همه سعی خود را خواهید کرد تا بیلد (build) مورد علاقه‌تان را ایجاد نمایید. Enchantmentها در God of War Ragnarok از طریق ابزاری به نام Amulet of Yggdrasil تتظیم می‌شوند که این خود باعث شده تا پروسه شخصی‌سازی بهتر از گذشته جلوه نماید. از سوی دیگر، شما قادر خواهید بود تا کیفیت کلیه اجزای زره خود را تا سطح ۹ ارتقا دهید. این موضوع باعث می‌شود تا بازیکنان روی این موضوع که قصد دارند تا کدام قسمت لباس خود را تقویت نمایند، بیشتر از قبل فکر کنند.

افکت‌های بنیادین

افکت‌های بنیادین (Elemental Effects) و نحوه نمایش میزان آسیب، از المان‌های مهم God of War 2018 محسوب می‌شدند. با وجود این‌که ممکن است این قسمت از کامبت، باب میل برخی از گیمرها نباشد، اما این ویژگی‌ها نیز در Ragnarok پررنگ‌تر از گذشته هستند. با توجه به این‌که بر میزان چالش‌برانگیز بودن Ragnarok در قیاس با نسخه قبلی افزوده شده، این‌که دشمنان خود را توسط تبر لوایثان (Leviathan) منجمد کرده و یا به کمک Blades of Chaos آن‌ها را به آتش بکشانید، می‌تواند در کامبت بسیار موثر باشد. از سوی دیگر، با توجه به این‌که استفاده از این قبیل قابلیت‌ها و مهارت‌ها بخش زیادی از نوار سلامتی دشمنان را کاهش می‌دهد، بر ارزش افکت‌های بنیادین در God of War Ragnarok افزوده شده است‌. همچنین، باید خطر نشان کرد که این ویژگی‌‌ها باعث شده‌اند تا گیمر بیشتر به آشنا نمودن خود با مکانیک‌های مختلف گیم‌پلی علاقه نشان دهد.

حرکات مخصوص هرکدام از سلاح‌ها

اضافه شدن حرکات و انیمیشن‌های جدید در هنگام استفاده از هریک از سلاح‌ها، یکی دیگر از بهبودهای مهمی است که در God of War Ragnarok شاهد آن هستیم. در صورتی که در هنگام در اختیار داشتن تبر لوایثان، دکمۀ مثلث را نگه دارید، می‌توانید با ایجاد Frost، صدمه زیادی به دشمنان وارد کنید. فشردن دکمه مثلث زمانی که Blades of Chaos را به دست گرفته‌اید، سبب می‌شود تا کریتوس شمشیرهای خود را چرخانده و حرکت بعدی او با این اسلحه، آتشین‌تر از گذشته باشد. باید اذعان کرد که این تغییرات چندان برجسته و ریشه‌ای نیستند؛ با این وجود، همین بهبودهای کوچک باعث شده‌اند تا گیمر خود را در شرایطی ببیند که میل بیشتری به استفاده از المان‌های مختلف پیدا می‌کند.

سپرها

سپر‌ها یکی از موارد دیگری بوده که دارای نقشی برجسته در کامبت God of War Ragnarok هستند. در این بازی، شما قادر خواهید بود تا خود را توسط سپرهای مختلف تجهیز کنید. علاوه بر این‌که هرکدام از این سپرها دارای سیستم ارتقای مخصوص به خود هستند، در عین حال از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی نیز بهره می‌برند. برای مثال، یکی از این سپر‌ها قابلیت دفاع در لحظه (Parry) را از شما گرفته اما با جذب نیروی ضرباتی که دریافت نموده‌اید، به شما اجازه می‌دهد تا پس از به زمین کوباندن آن، از نیروی ایجاد شده در قالب موجی از انرژی بر علیه دشمنانتان استفاده نمایید. یکی دیگر از سپرها که میزان موثر بودن آن به جای‌خالی‌دادن در زمان مناسب ارتباط مستقیم دارد، به شما اجازه می‌دهد تا با پیش ‌بینی حرکات دشمنان و طرز حمله آن‌ها، صدمه زیادی به آن‌ها وارد نمایید‌. با پیشرفت در بازی، به سپرهای مختلفی دست خواهید یافت‌. نکته مهم این است که در قلمروهای مختلف با دشمنانی مواجه خواهید شد که قادر به دفع نمودن ضربات آن‌ها نخواهید بود. پیش از این‌که این دشمنان به شما حمله‌ور شوند، یک حلقه آبی در تصویر ظاهر شده و از این طریق به شما اطلاع داده می‌شود که نمی‌توانید ضربات آن‌ها را دفع کنید. اگر موفق شوید تا در ریتم حمله این دشمنان اختلال ایجاد کنید، می‌توانید صدمه زیادی به آن‌ها وارد نمایید. این یکی از راه‌هایی است که باعث شده تا بر ارزش استفاده از سپر در حین مبارزات افزوده شده و هسته کلی کامبت در God of War Ragnarok جذاب‌تر از گذشته به نظر برسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو