چطوری از تهران تا مشهد هیچهایک کنیم؟

منبع: همگردی

4

1401/9/21

13:37


چطوری از تهران تا مشهد هیچهایک کنیم؟

هیچهایک سبک جذابی از سفرکردن است. اغلب یکی از اصلی ترین بخش های سفر که مبلغ زیادی صرف آن می شود، هزینهٔ رفت و آمد است. هنگام برنامه ریزی برای سفر، اول به این فکر می کنیم که با چه وسیله ای مسافرت کنیم؟ و استفاده از کدام وسیله ارزان تر است؟

اما آیا تابه حال به این فکر کرده اید که بدون پرداخت هزینه ای سوار ماشین شوید و به مشهد سفر کنید؟ این امکان وجود دارد؟ بله، ممکن است؛ سالانه هزاران نفر از این طریق مسافرت می کنند.

کافی است همراه با وسایلتان کنار جاده بایستید، انگشت شست خود را بالا ببرید و یا با حرکات دست به ماشین ها بفهمانید که قصد همراهی با آن ها تا مقصد یا مقداری از راه را دارید. به این شیوه هیچهایک و به فردی که به این طریق سفر می کند هیچهایکر گفته می شود.

نکته قابل توجه این است که هیچهایک در اکثر موارد رایگان و بدون هزینه می باشد؛ اما در مواردی ممکن است راننده هزینهٔ کمی برای کرایه مسیر از شما درخواست کند. در این گونه موارد شما با رزرو هتل در مشهد یا سوئیت در مشهد از زمان قبل، با برخورداری از تخفیفات ویژه مقدار زیادی از هزینهٔ سفر خود کاسته اید.

هیچهایک مناسب ماجراجویی

هیچهایک یکی از بهترین شیوه ها برای سفرکردن افراد عاشق ماجراجویی است. اگر روحیه ای کنجکاو دارید و می خواهید بدانید که چطور به شیوه هیچهایک سفر کنید باید مطلع باشید که این سبک سفر روحیه خاصی می طلبد. هیچهایک تجربه ای هیجانی است و سفری که به شیوه هیچهایک سرشار از داستان ها و اتفاقات تازه برای شما است.

برای هیچهایک کردت کافی است در مسیر تهران تا مشهد کنار جاده بایستید و با حرکات دست ماشین ها را متوجه خود کنید تا برای سوار شدن شما بایستند.

برای سفر به مشهد نیز از این طریق مقدار زیادی از هزینه کم می شود که می توان آن را به مسائل مهم تر مثل رزرو هتل در مشهد، تغذیه بهتر، امکانات تفریحی نسبت داد.

بیشترین هزینه های هیچهایک

بیشترین هزینهٔ مصرفی هیچهایک صرف رزرو هتل در مشهد، مکان استراحت بین راهی تا مقصد و خوردوخوراک می شود. اگر فردی باروحیهٔ طبیعت گردی هستید، مقداری از هزینه صرف گردش و تفریح شما در مشهد می شود. بااین حال از مزایای هیچهایک، می توان از عدم وجود مخارج اضافی و همین طور حمل وسایل به نسبت سنگین و بدون استفاده، آشنایی بافرهنگ و آداب ورسوم یک منطقه، یادگیری مدیریت بحران، تقویت نقشه خوانی و بالابردن اعتماد به نفس اشاره کرد.

بیشترین هزینه های هیچهایک

نکات مهم برای هیچهایک کردن

باید توجه داشت که هیچهایک یک نوع حمل و نقل است. بنابراین پیدا کردن یک همراه با تجربه و مشخص کردن مسیر برای سفر به مشهد، از الزامات اولیه است. هم چنین این نوع سفر کردن آمادگی جسمانی بالایی می طلبد. توجه داشته باشید که قبل از حرکت رزرو هتل در مشهد را انجام داده باشید تا از مکان اقامت خود در مقصد اطمینان یابید. این مسئله باعث می شود که مسافر بخشی از استرس سفر را به آسانی برطرف کند و تمرکز خود را بر روی هیچهایک و ماجراجویی در مسیر سفر بگذارد.

به عنوان مثال اگر شما به قصد زیارت به مشهد سفر می کنید، می توانید به رزرو هتلی در مشهد بپردازید که از نظر موقعیتی در نزدیک ترین نقطه ها به حرم مطهر رضوی قرار دارند. ولی اگر قصد شما سفر درمانی باشد، باید نزدیک بیمارستان ها هتل را رزرو کنید. برای سفرهای کاری هم باید در مرکز شهر یا موقعیت های نزدیک به محل کار، رزرو هتل در مشهد را انجام دهید.

این مطلب را هم بخوانید: قوانین و مقررات پذیرش مسافر هتل مدینه الرضا

امنیت در سفرهای هیچهایکری

یکی از دلایلی که بعضی از افراد از سفر هیچهایک هراس دارند، امنیت آن است. به خصوص خانم ها به خاطر امنیت این مدل سفر و ناآگاهی از آن ممکن است تجربه اش نکنند. مهم ترین نکاتی که برای بالابردن امنیت باید به آن ها توجه شود شامل موارد زیر است:

امنیت در سفرهای هیچهایکری

1. حتماً سعی کنید هم سفر داشته باشید؛ به خصوص اگر تجربهٔ اول شماست.

2. وقتی ماشینی برای سوارکردن شما ایستاد قبل از سوارشدن چند دقیقه با راننده صحبت کنید و رفتار او را بررسی کنید.

3. اگر حس خوبی در شما شکل نگرفت به حس ششم خود اعتماد کنید، مؤدبانه پیشنهاد را رد کنید و از سوارشدن خودداری کنید.

4. برای امنیت بیش تر ترجیحا در طول روزهیچهایک کنید.

5. مدارک مهم مانند شناسنامه ،کارت ملی و مدارک مربوط به مقصد مانند کد پیگیری رزرو هتل در مشهد و ادرس ان را هموارده همراه خود داشته باشید.

6. اگر سوار ماشین شدید مشخصات ماشین و در صورت امکان عکس از پلاک ماشین رابرای یکی از دوستان یا خانواده تان ارسال کنید و مکان یاب خود را روشن کنید.

7. تا حد امکان خیلی وسایل گران قیمت همراه خودتان برای سفر نبرید و زمانی که خسته اید یا احساس خواب آلودگی دارید تا حد امکان هیچهایک نکنید، با هوشیاری هیچهایک کنید تا حواستان به خودتان و وسایلتان باشد.

در نهایت اگر در میان راه به هر دلیلی احساس ناخوشایندی از راننده گرفتید؛ تعارف نکنید و محترمانه و یا با بهانه هایی مثل دستشویی رفتن و حالت تهوع داشتن از ماشین پیاده شوید و ادامه مسیر را به طریق یا با راننده ای دیگر طی کنید.

هدف سفر خود را مشخص کنید

مهم ترین نکته برای رزرو هتل در مشهد این است که هدف شما از هیچهایک به مشهد چیست؟ هدف شما از سفر، درمانی، کاری یا تفریحی است؟ هنگامی که به این پرسش ها پاسخ دهید می توانید انتخاب بهتری برای رزرو هتل در مشهد داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو