عیدی یلدایی دولت با وام بانکی بلاعوض 100 میلیونی | یارانه بگیران از هدیه میلیونی رئیسی جا نمانند + لینک ثبت نام

4

1401/9/21

14:43


عیدی یلدایی دولت با وام بانکی بلاعوض 100 میلیونی | یارانه بگیران از هدیه میلیونی رئیسی جا نمانند + لینک ثبت نام

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

وام بانکی

بانک مهر ایران به افراد واجد شرایطی که برای خرید کالا به تسهیلات احتیاج دارند، وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد. این وام در قالب طرح «کالا کارت» پرداخت می‌شود.افرادی که خواهان وام ۱۰۰ میلیون تومانی از بانک مهر ایران هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این وام قرض الحسنه بوده و تنها به آن ۴ درصد کارمزد سالیانه تعلق می‌گیرد. مدت زمان بازپرداخت وام به انتخاب دریافت کننده آن تعیین خواهد شد و حداکثر هم به ۲۴ ماه می‌رسد. مشتریانی که این تسهیلات بانک مهر ایران را دریافت می‌کنند فقط امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد این مجموعه را خواهند داشت.

اقساط این مبلغ وام قرض الحسنه ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۹۲ هزار تومان است. کل سود این تسهیلات هم ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱۳ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۰۵ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۱۳ تومان خواهد بود.

وام بانکی

رییس کل بانک مرکزی در بیست و نهمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی برخی از محورهای کاری و برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در بانک مرکزی را توضیح داد.

وی همچنین از اجرای رمز ریال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق قولی که همکارانم در بانک مرکزی  داده‌اند، رمز ریال از شهریور ماه به اجرا می‌رسد.

رییس بانک مرکزی درباره پرداخت تسهیلات خرد به صورت سهل به مردم ادامه داد: یکی از محورهای کاری بانک مرکزی تقویت و اصلاح رابطه بانک‌ها و مشتریان بوده است در این باره تامین مالی برای پرداخت تسهیلات خرد مطرح شد. ازاین رو بانک مرکزی بسته‌های وام خرد را ارایه کرد و در این باره وثایق متنوعه و سهلی در نظر گرفته شده به طوری که سیم کارت موبایل افراد می‌تواند جز وثایق بانکی محسوب شود و هدف از این کار سهل کردن وثایق بانکی بوده است.   

صالح‌آبادی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش نرخ تورم، ناترازی بانک‌ها است، گفت: درباره اصلاح و مدیریت ترازنامه بانک‌ها اقداماتی در حال انجام است و این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: بانک مرکزی به عنوان عامل دولت ارزهای حاصل از فروش نفت را از دولت خریداری می کند و ریال آن را در اختیار دولت قرار می‌دهد اما امسال این سازو کار که تنها بانک مرکزی در این موضوع ورود داشته باشد تغییر کرده و طبق بودجه بانک‌های دولتی هم می‌توانند عامل فروش باشند و این اقدام را شروتع خوبی می دانیم.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: یکی دیگر از محورهای کاری بانک مرکزی، اصلاح موضوع ارایه تنخواه به خزانه است. هر ساله بانک مرکزی تن‌خواهی را در اختیار خزانه قرار می ‌دهد که باید این سازو کار اصلاح شود و اساسا خزانه نباید نیازی به استفاده از تن خواه داشته باشد چراکه ارایه هر بار تن خواه، باعث افزایش نقدینگی و پایه پولی می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که دولت می‌تواند از رسوب‌ حساب‌های خزانه به عنوان تن خواه استفاده کند و نیازی به تن خواه نداشته باشد. به هر حال تا به امروز از این روش استفاده شده اما این راهکار می‌تواند جایگزین دریافت تن‌خواه از بانک مرکزی شود. از سوی دیگر دولت باید  به گونه‌ای مدیریت کند که بتواند از گردش وجوه خود، هزینه ها را مدیریت کند و نیازب به تن خواه بانک مرکزی نداشته باشد.

صالح‌آبادی ادامه داد: شورای ثبات مالی را تشکیل داده‌ایم که با هماهنگی‌هایی با دولت، اقداماتی برای کنترل نقدینگی و پایه پولی صورت بگیرد و  در موارد مختلف نیازی به خلق پول بانک مرکزی نباشد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو