وزیر ارتباطات: رشد قیمت اینترنت بسیار کمتر از میزان افزایش دستمزدها است!

منبع: تکراتو

6

1401/9/21

15:01


به گفته وزیر ارتباطات، رشد قیمت اینترنت نسبت به آمار افزایش حقوق و دستمزد عددی ناچیز است. با این استدلال، جناب وزیر افزایش قیمت اینترنت را منطقی دانسته است.

وزیر ارتباطات: رشد قیمت اینترنت بسیار کمتر از میزان افزایش دستمزدها است!

به گفته وزیر ارتباطات، رشد قیمت اینترنت نسبت به آمار افزایش حقوق و دستمزد عددی ناچیز است. با این استدلال، جناب وزیر افزایش قیمت اینترنت را منطقی دانسته است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تأکید بر ناچیز بودن میزان رشد قیمت اینترنت نسبت به افزایش حقوق و درآمد اظهار داشت: «اگر افزایش تعرفه تلفن ثابت و اینترنت صورت نمی‌گرفت، شرکت مخابرات و دیگر شرکت‌های اینترنتی ورشکست می‌شدند.» ظاهراً وزیر ارتباطات در تلاش برای بهبود وضعیت شرکت مخابرات است.

بیشتر بخوانید: رده‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد [+جدول 10 کسب‌وکار برتر]

رشد قیمت اینترنت بسیار کمتر از میزان افزایش دستمزدها است

هفته گذشته چهارمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی با حضور «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. او در پاسخ به شهروندی درباره افزایش قیمت اینترنت در کشور گفت:

«تعرفه اینترنت اپراتورها از سال 1396 و تلفن ثابت از سال 1390 تغییر ویژه‌ای نکرده بود که می‌توانست منجر به ورشکست شدن آن‌ها در بلندمدت شود از همین رو نیازمند تغییر بود. افزایش تعرفه اینترنت به نسبت افزایش حقوق و درآمد ناچیز بوده است.»

گفتنی است ابتدای فروردین ماه امسال، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، با تغییر حجم مصرف منصفانه اقدام به افزایش چراغ خاموش قیمت بسته‌های اینترنت کردند. اپراتورهای سیار نیز بسته‌های به صرفه، بلند مدت و پرحجم خود را جهت خریداری مجدد از دسترس خارج کرده‌اند. تغییراتی که در برخی اپراتورها نشان از افزایش 100درصدی قیمت اینترنت داشت و وزارت ارتباطات را مجبور کرد برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، بسته اینترنت رایگان ارائه کند.

این بسته اینترنت رایگان برای سرپرست خانوار سه دهک درآمدی پایین جامعه فعال شده که هر چهار ماه یک بار تمدید می‌شود.

برخلاف رویه وزیر ارتباطات سابق در تعامل با مخابرات، زارع‌پور ضمن ارتباط خوبی که با این شرکت دارد و از افزایش قیمت قبوض تلفن ثابت هم حمایت کرده و گفت: «یکی از مهمترین مشکلات مخابرات افزایش نیافتن تعرفه‌ها همزمان با افزایش هزینه است. در طول سالیان گذشته سوءمدیریت‌هایی صورت گرفته که باید اصلاح شود. اگر مخابرات مشکل هزینه و حقوق کارکنان خود را حل نکند، مردم ضرر خواهند کرد.»

رشد قیمت اینترنت

او مخابرات را همانند خاکی که بستر رشد اپراتورها است دانست و وعده داد تمام تلاشش را خواهم کرد تا این شرکت را نجات دهد. وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه روزانه 15 میلیون نفر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند بار دیگر اظهار داشت:

کسی به دنبال محدود شدن اینترنت نیست؛ موضوعی که در عمل و فیلترینگ سه ماهه واتس‌اپ و اینستاگرام در تناقض است.

وی این پلتفرم‌های بومی را سرمایه کشور در فضای مجازی و مایه افتخار دانست و گفت: «من به عنوان وزیر ارتباطات وظیفه دارم این پلتفرم های داخلی را امن و با کیفیت در اختیار مردم قرار دهم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رشد قیمت اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو