معرفی فیلم زمان آرماگدون 2022 (Armageddon Time) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم زمان آرماگدون 2022 (Armageddon Time) ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1401/9/21

21:05


معرفی فیلم زمان آرماگدون 2022 (Armageddon Time) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم زمان آرماگدون با یک گروه بازیگری پر ستاره، داستانی تلخ را روایت می‌کند که با الهام از دوران نوجوانی کارگردان آن خلق شده. اگر دوست دارید بیشتر درباره فیلم Armageddon Time 2022 بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

فیلم زمان آرماگدون یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال 2022 بود که بسیاری چشم‌انتظار انتشارش بودند. این فیلم مضامینی چون خانواده، رفاقت و «رویای آمریکایی» را در دهه 1980 و از زاویه دید یک پسر نوجوان بررسی می‌کند و از حضور بازیگران مطرحی چون آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins)، آن هتوی (Anne Hathaway) و جرمی استرانگ (Jeremy Strong) بهره می‌برد. کارگردان و نویسنده این فیلم جیمز گری (James Gray) است که پیش از این چندین فیلم خوب همانند به سوی ستارگان (Ad Astra) محصول 2019 را از او دیده‌ایم. ژانر فیلم سینمایی زمان آرماگدون ۲۰۲۲ درام نوجوانانه است و مدت زمان آن نیز 115 دقیقه است. در این مقاله از پلازا به بررسی فیلم زمان آرماگدون ۲۰۲۲ می‌پردازیم و بیشتر با این اثر سینمایی آشنا می‌شویم. اگر دوست دارید با سایر فیلم‌هایی که در سال 2022 منتشر شدند آشنا شوید نیز می‌توانید به این مقاله از پلازا مراجعه کنید.

پیش از آغاز مقاله، از اینجا می‌توانید تریلر فیلم Armageddon Time 2022 را تماشا کنید تا بهتر با فضایش آشنا شوید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم زمان آرماگدون

فیلم Armageddon Time 2022 اولین بار در 19 مه 2022 (29 اردیبهشت 1401) در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و پس از اکران با هفت دقیقه تشویق ایستاده‌ی حضار روبه‌رو شد. این فیلم سپس در 28 اکتبر 2022 (6 آبان 1401) در تعداد محدودی از سینماهای آمریکا به نمایش در آمد و پس از یک هفته، در سایر سینماهای سراسر آمریکا اکران شد. مسئولیت پخش این فیلم در آمریکا با کمپانی Focus Features و مسئولیت پخش آن در سطح بین‌المللی، با Universal Pictures است.

خلاصه ی فیلم زمان آرماگدون ۲۰۲۲

فیلم Armageddon Time 2022

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، داستان فیلم Armageddon Time 2022 با الهام از تجربیات کودکی و نوجوانی جیمز گری نوشته شده است. داستان فیلم سینمایی زمان آرماگدون در سال 1980 و در محله کویینز نیویورک روایت می‌شود. در این فیلم با پسری آمریکایی و یهودی به نام پل گراف همراه می‌شویم که در روز اول کلاس ششم با پسری آفریقایی-آمریکایی به نام جانی دوست می‌شود. در طول فیلم پل را می‌بینیم که با انتظارات زیاد خانواده‌اش مواجه می‌شود و در دنیایی پر از امتیازات تبعیض‌آمیز، نابرابری و تعصب بزرگ می‌شود.

بازیگران فیلم Armageddon Time 2022

در سال 2019 بود که جیمز گری اعلام کرد قرار است فیلمنامه‌ای درباره دوران کودکی‌اش در محله کویینز بنویسد و سپس آن را بسازد. در سال 2020 رابرت دنیرو (Robert De Niro)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac) و آن هتوی به فیلم پیوستند و بعد از به تعویق افتادن مراحل تولید اثر به‌خاطر شیوع کرونا، فیلمبرداری آرماگدون تایم در اکتبر 2021 آغاز شد. به‌خاطر این تعویق و به دلیل تعهدات بازیگران به سایر پروژه‌ها، تغییراتی در گروه بازیگران فیلم Armageddon Time 2022 رخ داد و آنتونی هاپکینز و جرمی استرانگ به ترتیب جایگزین دنیرو و آیزاک شدند.

بنکس رپتا در نقش پل گراف

بررسی فیلم زمان آرماگدون ۲۰۲۲

بنکس رپتا (Banks Repeta) بازیگر نوجوان آمریکایی متولد 31 جولای 2008 برابر با 10 مرداد 1387 است. او پیش از ایفای نقش اصلی در فیلم زمان آرماگدون، در فیلم ترسناک The Black Phone محصول 2021، فیلم کمدی درام Uncle Frank محصول 2020 و فیلم تریلر جنایی The Devil All the Time محصول 2020 نیز حضور داشته است. رپتا همچنین در چندین فیلم کوتاه و در قسمت‌هایی از سریال‌هایی چون Welcome to Flatch محصول 2022، سریال Lovecraft Country محصول 2020، سریال The Outsider محصول 2020 و سریال Manhunt محصول 2017 به ایفای نقش پرداخته است.

آن هتوی در نقش استر گراف

نقد فیلم زمان آرماگدون

آن هتوی بازیگر آمریکایی متولد 12 نوامبر 1982 برابر با 21 آبان 1361 است. هتوی در فیلم زمان آرماگدون نقش استر گراف، مادر پل و دختر آرون را بازی می‌کند. او از بازیگران پرافتخاری است که تا کنون موفق به کسب جوایزی چون اسکار، گلدن گلوب و پرایم تایم امی شده است. او در سال 2015 در فهرست پردرآمد‌ترین بازیگران سال قرار داشت و فیلم‌هایش تا کنون بیش از 6.5 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته‌اند.

آن هتوی در سال 2001 و با بازی در فیلم کمدی نوجوانانه The Princess Diaries به شهرت رسید. برخی از دیگر آثار او عبارتند از فیلم کمدی-درام The Devil Wears Prada محصول 2006، فیلم درام Rachel Getting Married محصول 2008، فیلم عاشقانه و کمدی-درام Love & Other Drugs و فیلم فانتزی ماجراجویی  Alice in Wonderland هر دو محصول 2010، فیلم موزیکال تاریخی Les Misérables محصول 2012، فیلم علمی تخیلی Interstellar محصول 2014، فیلم کمدی سرقت Ocean’s 8 محصول 2018 و مینی سریال WeCrashed محصول 2022.

جرمی استرانگ در نقش اروینگ گراف

نمرات فیلم Armageddon Time 2022

جرمی استرانگ بازیگر آمریکایی متولد 25 دسامبر 1978 برابر با 4 دی 1357 است. استرانگ در فیلم زمان آرماگدون نقش اروینگ گراف، پدر پل و همسر استر را ایفا می‌کند. او بیشتر به‌خاطر ایفای نقش در سریال Succession شناخته می‌شود. حضور در این سریال همچنین جوایزی چون پرایم تایم امی بهترین بازیگر اصلی مرد در سریال درام و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در سریال تلویزیونی درام را برای او به ارمغان آورده است. استرانگ در سال 2022 توسط مجله تایم به عنوان یکی از 100 فرد تأثیرگذار سال انتخاب شد.

برخی از دیگر آثار جرمی استرانگ عبارتند از فیلم بیوگرافی تاریخی Lincoln و فیلم تریلر Zero Dark Thirty هر دو محصول 2012، فیلم بیوگرافی حقوقی Molly’s Game محصول 2017 و فیلم تاریخی و حقوقی The Trial of the Chicago 7 محصول 2020.

آنتونی هاپکینز در نقش آرون رابینوویتز

ژانر فیلم سینمایی زمان آرماگدون ۲۰۲۲

آنتونی هاپکینز بازیگر و تهیه‌کننده اهل ولز و متولد 31 دسامبر 1937 برابر با 10 دی 1316 است. هاپکینز در فیلم زمان آرماگدون نقش آرون رابینوویتز، پدربزرگ پل را ایفا می‌کند. او از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازیگران بریتانیا است که به‌خاطر نقش‌آفرینی‌های متعددش در سینما و تئاتر شناخته می‌شود. هاپکینز دریافت 2 جایزه اسکار، 3 بفتا، 2 جایزه پرایم تایم امی و یک جایزه لارنس اولیویه را در فهرست افتخارات خود ثبت کرده است.

برخی از آثار آنتونی هاپکینز عبارتند از فیلم ترسناک روانشناختی The Silence of the Lambs محصول 1991، فیلم درام 84 Charing Cross Road محصول 1987، فیلم ترسناک Bram Stoker’s Dracula محصول 1992، فیلم تریلر جنایی Hannibal محصول 2001، فیلم درام بیوگرافی The Two Popes محصول 2019 و فیلم The Father محصول 2020.

سایر هنرپیشگان فیلم Armageddon Time 2022 عبارتند از:

  • جیلین وب (Jaylin Webb) در نقش جانی دیویس؛ دوست آفریقایی-آمریکایی پل
  • توواه فلدشاه (Tovah Feldshuh) در نقش میکی رابینوویتز؛ مادربزرگ پل و همسر آرون
  • رایان سل (Ryan Sell) در نقش تد گراف؛ برادر بزرگتر پل
  • جان دیهل (John Diehl) در نقش فرد ترامپ؛ یک تاجر مشهور
  • جسیکا چستین (Jessica Chastain) در نقش ماریان ترامپ؛ دختر فرد
  • اندرو پولک (Andrew Polk) در نفش آقای تورکلتاب؛ معلم مدرسه دولتی پل و جانی

نقد و نمرات فیلم Armageddon Time 2022

مدت زمان فیلم سینمایی زمان آرماگدون

فیلم زمان آرماگدون پس از اکران با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. بر اساس نظرات 203 منتقد، این فیلم در سایت راتن تومیتوز رأی مثبت 76% را دریافت کرده است. اجماع کلی سایت راتن تومیتوز درباره فیلم زمان آرماگدون به این صورت است: «زمان آرماگدون نویسنده و کارگردان، جیمز گری، را نشان می‌دهد که به کاوش در گذشته‌ی خود می‌رود و با یک فیلم با نقش‌آفرینی‌های عالی و خالی از نوستالژی باز می‌گردد.» این فیلم در آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 6.7 از 10 و در متاکریتیک نیز نمره 74 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید نقد فیلم زمان آرماگدون توسط منتقدین مطرح سینمایی را بخوانید.

Vulture / بیلج ابیری: 100

کارگردان با فراهم کردن این امکان که فیلم اشتباهات او را به تصویر بکشد و با تبدیل زمان آرماگدون به یک نگاه خودآگاهانه به محدودیت‌های خودش، ارتباط لازم بین آن زمان و اکنون، و بین شخصیت‌های روی پرده و ما تماشاچیان را برقرار می‌کند. به عبارت دیگر، درست همان چیزی که فیلم‌های این چنینی تقریبا همیشه در اختیارمان قرار می‌دهند را از ما سلب می‌کند: اطمینان خاطر.

Original-Cin / کارن گوردون: 91

این، یک فیلم متفکرانه است. گری ما را با خیال جمع از سالن سینما بیرون نمی‌فرستد. در عوض، این فیلم زمان و مکانی از تاریخ را نشان می‌دهد که باید به کل فراموش شود اما مشکلات و سوالاتی را مطرح می‌کند که متأسفانه هنوز هم وجود دارند.

IndieWire / دیوید ارلیچ: 91

داستانی است درباره گسل‌های نامرئی نابرابری، چشم‌پوشی از اصول اخلاقی به‌خاطر «رویای آمریکایی» و راه‌های عملی‌ای که در آن‌ها، شاید یادآوری گذشته تنها راه دفاع مشروع در برابر فشارهای اجتماعی باشد که مدام سعی می‌کنند گذشته را با ظاهری جدید و به عنوان چشم‌اندازی از آینده معرفی کنند.

The New York Times / ای. او. اسکات: 90

این فیلم به طرز هوشمندانه، آزاردهنده و -در پایان- غم‌انگیزی، درباره امتیازات نابرابر است.

تریلر فیلم Armageddon Time 2022

Slant / کیث اولیچ: 88

این فیلم تصویری از گذار از انعطاف اخلاقی جوانی به بصیرت اخلاقی بزرگسالی است.

Paste / بریانا زیگلر: 82

فیلم زمان آرماگدون نگاهی متفکرانه به دیدگاه محدود یک فرد از سفیدپوست بودن است و به خوبی شرح می‌دهد که چگونه ساده لوحی یک کودک می‌تواند به اندازه رفتار تبعیض‌آمیز یک بزرگسال خطرناک باشد.

Empire / الکس گادفری: 80

این فیلم خودزندگینامه که هم نوجوانانه است و هم برهه‌ای از تاریخ را بررسی می‌کند، هم پشیمانی و هم امید را با خود به همراه دارد- یک فیلمساز تلاش می‌کند به صلح برسد. فریبنده نیست اما سرشار از عشق است.

Vanity Fair / ریچارد لاوسون: 78

فیلم زمان آرماگدون یک درام اخلاقی انتقادی است که با موضوعات پیچیده مربوط به نژاد و طبقه اجتماعی ارتباطی دوسویه و ژرف دارد.

کلام آخر

دانلود فیلم سینمایی زمان آرماگدون

در این مطلب به معرفی فیلم Armageddon Time 2022 پرداختیم. این اثر درام و نوجوانانه با بازی هنرمندان مطرحی چون آن هتوی، آنتونی هاپکینز و جرمی استرانگ در سال 2022 روانه سینماها شد و توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. نظر شما درباره داستان و گروه بازیگری این فیلم چیست؟ آیا دانلود فیلم سینمایی زمان آرماگدون را به دوستانتان پیشنهاد می‌کنید؟ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو