چرا باید از آبرسان پوست استفاده کنیم؟

منبع: پارس ناز

4

1401/10/17

17:46


چرا باید از آبرسان پوست استفاده کنیم؟

پوست، به عنوان بزرگ‌ترین اندام بدن، هیچ گونه محافظی در برابر آسیب‌های پوستی مانند آلاینده‌ها ندارد، مگر افراد بخواهند خودشان با داشتن روتین مناسب از آن محافظت کنند. نوشیدن آب، نوعی آبرسان طبیعی پوست به شمار می‌آید، اما استفاده از آبرسان و مرطوب­ کننده پوست، یک مرحله کلیدی در هر روتین مراقبت از پوست است.

 

با این حال برخی افراد آن را نادیده می‌گیرند. دلایل این کم توجهی متفاوت است. برای مثال، برخی ممکن است فکر کنند به دلیل داشتن پوست چرب، به آبرسانی پوست نیاز ندارند. برخی دیگر ممکن است تصور کنند که این کار در واقع هزینه اضافی است که نتایج قابل توجهی نیز در پی ندارد، در صورتی که نادیده­گرفتن هیدراته نگه­داشتن پوست، آن‌ها را از داشتن پوستی شاداب و باطراوت محروم می‌کند.

 

چه عواملی باعث دهیدراته شدن یا کم آبی پوست می‌شود؟

 

* شستشوی بیش‌ازحد

* شستشو با آب گرم

* استفاده از شوینده نامناسب

* عدم استفاده از مرطوب‌کننده

* تغذیه نامناسب

* عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

* استرس

* افزایش سن

* استفاده از لوازم آرایش نامرغوب

* عدم نوشیدن آب کافی

* قرارگرفتن در معرض آلاینده‌های محیطی

 

مکانیسم عملکرد آبرسان و مرطوب کننده پوست

 

آگاهی از اینکه مرطوب‌کننده‌ها چگونه می‌توانند به پوست شما کمک کنند، می‌تواند به جدی گرفتن این روتین کمک کند. لایه بیرونی پوست حاوی موادی است که آب را جذب و نگه می‌دارد، بنابراین، خشکی پوست در واقع نتیجه کمبود آب است نه کمبود چربی.

 

محصولات آبرسان و مرطوب کننده پوست، معمولا حاوی آب برای آبرسانی به پوست هستند. این محصولات تقویت و کلاژن­سازی پوست را در پی دارند، از این رو،  می‌توانند عاملی برای جلوگیری از پیری زودرس و جوانسازی پوست باشند. به خاطر داشته باشید که ممکن است مرطوب­کننده پوست، دارای مجموعه‌ای از مواد تشکیل دهنده دیگر مانند ویتامین‌ها باشند که نیازهای پوست را برطرف می‌کنند.

چرا باید از آبرسان پوست استفاده کنیم؟

فواید مرطوب کردن روزانه صورت

مصرف آبرسان پوست، می‌تواند از برخی مشکلات پوستی جلوگیری کند. در ادامه به چند فایده این محصولات اشاره می‌کنیم:

 

راهی موثر برای کاهش علائم پیری پوست است: مرطوب نگه داشتن پوست می‌تواند از ایجاد خطوط و چین و چروک‌های زودرس جلوگیری کند و همچنین به حداقل رساندن چین و چروک‌های موجود کمک کند. مطالعات نشان داده است افرادی که دارای پوست خشک هستند، مصرف آبرسان و مرطوب کننده پوست، می‌تواند به کاهش بروز چین و چرو‌های صورت آن‌ها کمک کند.

 

ایجاد و آماده سازی پوست مناسب برای آرایش: برخی افراد به دلیل هیدراته نبودن پوست هنگام آرایش با پوستی پر از ناهمواری مواجه می‌شوند که به دلیل لایه خشکی است که در لایه بیرونی پوست ایجاد شده. آبرسانی پوست، چند دقیقه قبل از آرایش، پوست صاف‌تری به شما هدیه می‌دهد.

 

کمک به جلوگیری از بروز آکنه: در حالی که چربی اضافی به طور معمول عامل ایجاد جوش است، اما پوست خشک نیز می‌تواند به پوست شما سیگنال دهد که باعث ایجاد چربی بیشتر و به وجود آمدن آکنه شود. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده پوست می‌تواند پوست را از تولید بیش از حد سبوم منع کند.

 

محافظت بیشتر از پوست: برخی از مواد برای مشکلات پوستی خاص، مانند رتینول برای خطوط و بنزوئیل پراکسید برای آکنه، می‌توانند موجب خشک­شدن پوست شوند. مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند از ایجاد مشکلات بیشتر پوستی مانند خارش و لایه‌برداری ناشی از این محصولات جلوگیری کنند.

 

انتخاب مرطوب کننده مناسب

 

اگر قبلاً از مرطوب­کننده استفاده کرده‌اید و واقعاً هیچ تأثیر مثبتی احساس نکرده اید، شاید وقت آن رسیده که برای خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده مرغوب و با کیفیت اقدام کنید، اما باید برای پیدا کردن محصولی که مناسب پوست شما باشد، صبر و پیگیری داشته باشید.

 

بهترین راه برای انتخاب یک آبرسان و مرطوب کننده پوست مناسب مراجعه به متخصص پوست است تا با شناسایی نوع پوست بتواند بهترین نوع آبرسان پوست را به شما معرفی کند. در ادامه به عنوان راهنمای خرید آبرسان پوست توجه به نوع پوست چند محصول را معرفی خواهیم کرد:

 

آبرسان برای پوست خشک:

* آبرسان ژل کرم نوتروژینا

 

آبرسان مناسب پوست‌های نرمال تا مختلط:

 

* آبرسان واتر ژل هیدرابوست نوتروژینا

* آبرسان دراماتیکلی دیفرنت کلینیک

* آبرسان زردچوبه نوتروژینا

 

آبرسان مناسب برای تمامی پوست‌ها:

 

* سرم واتر بوست سیمپل

* آبرسان 100 ساعته کلینیک

* مرطوب­کننده دراماتیکلی دیفرنت ژلی کلینیک

* کرم شب 24 ساعته لورال

* سرم مینرال 89 ویشی

* سرم مرطوب­کننده کلینیک

* سرم آبرسان هیالورونیک اسید و ویتامین B5 اوردینری

چرا باید از آبرسان پوست استفاده کنیم؟

چند نکته برای انتخاب بهترین آبرسان و مرطوب کننده پوست صورت روزانه

 

آبرسان مناسب با پوست خود را انتخاب کنید.

 همانطور که در بالا اشاره شد، آبرسان و مرطوب کننده پوست را باید بر اساس نوع پوست خود انتخاب  کنید. به عنوان مثال، افرادی که پوست چرب دارند باید از مرطوب­کننده‌های مبتنی بر روغن اجتناب کنند و از کرم آبرسان برای پوست چرب و جوشدار استفاده کنند.

 

در حالی که کسانی که پوست خشک دارند، می‌توانند حداکثر آبرسانی را از فرمول‌های کرمی دریافت کرده و از بهترین آبرسان پوست خشک خارجی استفاده نمایند. همچنین کسانی که پوست حساسی دارند، ممکن است خرید بهترین آبرسان پوست چرب و دهیدراته را در نظر بگیرند.

 

بلافاصله از محصول استفاده نکنید.

 خرید یک محصول مراقبتی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد، اما بهتر است بلافاصله آن را به صورت نزنید. بهتر است یک هفته قبل از استفاده آن روی صورت، یک پچ تست روی ناحیه کوچکی از گردن خود انجام دهید. علاوه بر این، در زمان استفاده از محصول جدید، از محصولات دیگر استفاده نکنید. چرا که در صورت یک واکنش نامطلوب ردیابی علت مشکل خواهد شد.

 

آبرسان و مرطوب کننده پوست را روی پوست مرطوب استفاده کنید.

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب­کننده بعد از دوش گرفتن یا بعد از شستن صورت است، زیرا مرطوب­کننده بهتر توسط پوست جذب می‌شود. با ملایمت محصول را روی پوست خود بمالید. مطمئناً می‌خواهید مرطوب‌کننده‌تان تا حد امکان به پوست‌تان نفوذ کند، اما مالش شدید آن می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

 

نحوه استفاده  از کرم آبرسان پوست

 

* در ابتدا باید پوست را با استفاد از یک شوینده سازگار با پوست تمیز کنید تا آلودگی و باکتری‌ها از سطح پوست پاک شده و آماده آبرسانی شود.

 

* برای خشک­کردن صورت از یک حوله لطیف استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید حوله را به صورت خود بکشید، بهتر است با حرکات ضربه‌ای ملایم صورت خود را خشک نمایید.

 

* کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست خود را روی نوک انگشتان بریزید و کمی مالش دهید تا سطح انگشتان را بپوشاند.

 

* کرم را روی گونه‌ها، پیشانی، چونِ، بینی و گردن بمالید و خوب پخش کنید. توجه داشته باشید که جهت پخش کرم روی صورت به سمت بالا باشد.

 

* اطراف و دور لب را فراموش نکنید.

 

* از کرم می‌توانید در نواحی گردن نیز استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که پخش­کردن کرم در این نواحی نیز باید به سمت بالا باشد.

 

یادداشت پایانی

 

علاوه بر انتخاب آبرسان و مرطوب کننده پوست، می‌توانید اقدامات دیگری را نیز برای اطمینان از حداکثر آبرسانی به پوست خود انجام دهید؛ برای مثال، به جای دوش‌های داغ، دوش آب گرم بگیرید. زیرا آب داغ پوست را خشک می‌کند.

 

به خاطر داشته باشید که مواد شیمیایی نیز می‌توانند رطوبت پوست شما را از بین ببرند. بنابراین استفاده از لوازم آرایشی را به حداقل برسانید. برای خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان، می توانید به فروشگاه کاج مراجعه کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو