کپسول فست ران و اطلاعات کامل درباره این دارو

کپسول فست ران و اطلاعات کامل درباره این دارو


منبع: آرگا

5

1401/10/17

17:47


ارتروز از دیگر بیماری های شایع در مفاصل می باشد که افراد بسیاری را به خود مبتلا کرده است. کپسول فست ران از دیگر مکمل هی موثر دارویی است که با مصرف آن تحت نظر پزشک می توان بسیاری از التهابات و درد های مربوط به این بیماری را رفع کرد.

کپسول فست ران از دیگر داروهای متعلق به انگلستان می باشد که در جهت بالا بردن انعطاف پذیری عضلات و کم شدن درد های آرتروزی مورد استفاده و تجویز عموم قرار می گیرد. قابل به ذکر است که این قرص با تاثیر گذاری به روی مفاصل و عضلات، در کاهش درد و التهاب آنان نقش به سزایی را ایفا می کند. همچنین در بسیاری از این موارد با استفاده از این مکمل دارویی می توان از تخریب مفاصل و از بین بردن استحکام آنان پیشگیری کرد.

برای آگاهی بیشتر با اطلاعات دارویی کپسول فست ران و تاثیری که بر بدن دارد، ادامه مطلب را با ما مطالعه نمایید.

کپسول فست ران چه نوع مکملی می باشد؟

آشنایی با کپسول فست ران

استئو آرتریت و یا در اصطلاحی دیگر آرتروز؛ از دیگر بیماری های روماتولوژیک دژنراتیواست است که در بیشتر مواقع افراد دارای محدوده سنی بیش از ۶۰ سال به آن مبتلا می شوند. این بیماری آزار دهنده در بیشتر مواقع، درد بسیاری را برای فرد به وجود می آورد که تحمل آن مقداری دشوار است. از این رو افراد بسیاری برای کاهش درد از قرص و دارو های ضد التهاب و مسکن استفاده می کنند که گفتنی است برخی از آنان درمان های قطعی به همراه دارد اما به طور کامل موضوع را ریشه کن نمی کند. همچنین در عصر امروز، قرص و مکمل های دارویی بسیاری با عنوان ترکیبات ویژه همچون مینرال و ویتامین ها، در رفع و کاهش درد و التهابات مفصل مورد استفاده عموم قرار می گیرند که نمی توان از عواقبی که پس از آن برای فرد به وجود می آورد، چشم پوشی کرد.

  • آرتروز

آرتروز از بیماری های رایج در بخش مفاصل است که همه ما در بین خانواده یک عضو مبتلا به آن را دارا هستیم. این بیماری که بیشتر بر اثر ساییدگی غضروف ها و به علت فعالیت بسیار بالا به وجود می آید؛ در افراد مسن و کسانی که به طور پیوسته ورزش می کردند، بسیار دیده شده است. در این میان قرص های فست ران بهترین گزینه برای رفع درد های آرتروزی هستند که با دارا بودن ترکیبات گیاهی، کم ترین عواقب و عوارض را برای فرد به وجود می آورد. قابل به ذکر است که این قرص با مهار بسیاری از مولکول و مسیر های ارتباطی با عارضه آرتروز، از تخریب غضروف ها پیشگیری می کند که  در نهایت به بهبود عملکرد های مفاصل منجر می شود.

  • ترکیبات فست ران

از ترکیبات اصلی در تهیه کپسول فست ران می توان به آواکادو اشاره کرد که طبق تحقیقات انجام شده توسط محققین با تجربه، در گروه خوراکی های بسیار مفید برای درمان آرتروز شمرده می شود. همچنین بر اساس این آزمایشات این گونه مشخص شد که آواکادو با دارا بودن اسید های آمینه مختلف همانند؛ سیستئین، تریپتوفان و تیروزین و گروه آنتی بیوتیک ها تاثیر به سزایی در رفع التهابات مفاصل دارا است. گفتنی است که علاوه بر موارد گفته شده، این میوه از ترکیباتی همچون فیتو استرول سرشار است که در رفع درد و التهاب همانند مسکن قوی به خوبی عمل می کند. همچنین در بیانی دیگر از خواص آواکادو می توان این چنین بیان کرد که بسیاری از افراد برای بهره گیری از خواص آن، به صورت روغن برای ماساژ ماهیچه و عضلات خود استفاده می کنند.

تاثیر آواکادو در کپسول فست ران

دارا شدن از ویتامین هایی همچون؛ C ، K ، H ، E ، D ، B ، A تاثیر به سزایی در افزایش ارزش غذایی آواکادو داشته است که هسته آن نیز از ترکیباتی همچون؛ اسید پالمیتیک، اسید استئاریک، اسید آراشیدیک، اسید میریستیک غنی است که استفاده از روغن آن برای کاهش درد های آرتروزی بی تاثیر نیست.

  • سویا

سویا نیز از دیگر ترکیبات اصلی کپسول فست ران به حساب می آید که با دارا بودن ارزش غذایی بسیار بالا در رفع درد و التهابات تاثیر به سزایی را ایفا می کند. همچنین از این ماده غذایی می توان به عنوان منبعی سرشار از ایزوفلاون ها به شمار آورد که در نهایت با ایجاد تعادل در بین فعالیت های استروژنی و اتصال گیرنده های استروژنی به سطح سلول ها نقش موثری را ایفا می کند. همچنین می توان این گونه بیان کرد که ایزوفلاون های سویا تاثیر به سزایی در کاهش التهاب مفاصل دارند که در نهایت به بازسازی غضروف ها منجر می شود.

نکاتی منحصر درباره با فست ران

همچنین در این رابطه بهتر است نکاتی را راجع به، مزایا و عوارض مصرف آن نیز مطالعه نمایید، که در ادامه مطلب ذکر شده است.

  • تاثیرات موثری که بر عملکرد های بدن می گذارد

  1. التیام وضعیت های حرکتی
  2. پیشگیری از تخریب و تضعیف غضروف ها
  3. بهبود و بازسازی عملکرد و غضروف های بدن
  4. کاهش التهاب و درد های ناشی از آرتروز
  5. التیام تحرکات بدنی و بالا بردن سطح انعطاف پذیری بدن
  6. رفع نشانه های بروز بیماری آرتروز

آشنایی با بیماری آرتروز

  • موارد منع مصرف

  1. از مصرف این قرص در دوران شیر دهی و بارداری جدا بپرهیزید.
  2. از مصرف آن توسط کودکان به صورت خودسرانه اجتناب کنید.
  • عواقبی که پس از مصرف به همراه دارد

گفتنی است که تا به کنون عواقبی از مصرف این کپسول گزارش نشده است.

  • توصیه هایی که باید به یاد داشت

  1. مقدار مصرف این قرص را بدون مشورت با پزشک و به صورت خود سرانه افزایش ندهید.
  2. بهتر است محل نگهداری از این قرص دمای ۲۵ درجه سانتی گراد را دارا باشد و بهتر است که در بسته بندی های اصلی نیز نگه داری شود.
  3. باید دور از دسترس اطفال و در محل خشک و خنک به نگه داری از آن پرداخته شود.
  4. همچنین خریداری این قرص باید از مراکز معتبر دارویی صورت گیرد.
  • مقدار مصرف در طی روز به چه صورت است؟

باید ۱ عدد از این کپسول را پس از سرو غذا و یا به همراه آن میل کرد.

معرفی کپسول فست ران

عوارض نادر مصرف این دارو

قرصهای فست ران کمترین عوارض را در میان انواع داروهای تجویز شده برای مفاصل و غضروف را دارند، زیرا ترکیبات این داروها گیاهی است، حال در زیر به برخی عوارض جانبی این قرصها که در موارد نادر رخ می دهد، اشاره می کنیم :

سوزش و درد معده

این درد ها از شایع ترین عوارضی هستند که در اثر مصرف بسیاری از مکمل های غذایی و دارو ها رخ می دهند، حال احتمال دارد بعد از مصرف این دارو دچار درد معده و سوزش شوید، البته به دلیل وجود سویا و آووکادو در ترکیب این محصول، بروز چنین عوارضی بسیار اندک است.

تهوع و استفراغ

این عوارض گوارشی نیز ممکن است در نتیجه مصرف فست ران اتفاق افتد که برای پیشگیری از آن بهتر است دارو را  در بین غذا مصرف کنید.

قرص فست ران

مسمومیت

این عارضه معمولا در مواقع مصرف بیش از حد مجاز و یا خودسرانه دارو رخ می دهد، برای پیشگیری از این مشکل باید تنها یک عدد کپسول در روز مصرف شود، مگر اینکه پزشک تجویز دیگری کرده باشد، در غیر این صورت باید از افزایش خودسرانه دوز دارو خودداری شود.

تداخلات دارویی فست ران

در رابطه با تداخل داشتن کپسول فست ران با داروهای دیگر تاکنون موردی گزارش نشده است، البته در برخی منابع ذکر شده که ممکن است مصرف آن با داروهای رقیق کننده خون (ضد انعقاد خون) مشکلاتی ایجاد نماید، بنابراین برای اطمینان بیشتر از عدم تداخل دارویی، لازم است لیست داروهای مصرف خود را در اختیار پزشک تان قرار دهید.

اگر از مطالعه این بخش از مطالب اطلاعات دارویی لذت بردید، می توانید با کلیک به روی مطالبی دیگر همچون آشنایی با قرص ژلوکاف و قرص ادویل از دیگر مطالب دارویی مجله آرگا بهره ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو