۱۳ ماسک موی عسل فوق العاده عالی و معرفی فواید هر کدام

۱۳ ماسک موی عسل فوق العاده عالی و معرفی فواید هر کدام


منبع: آرگا

3

1401/10/17

17:48


اگر به دنبال راهی برای تحریک رشد سلول های مو هستید و می خواهید موهای درخشانی داشته باشید. ماسک موی عسل هم به شادابی موها کمک کرده و هم از ریزش آن پیشگیری می کند.

سالیان متمادی است که عسل هم به عنوان دارو و هم برای مصارف زیبایی به کار گرفته می شود. اگر به زیبایی و درخشش موهای خود اهمیت می دهید ماسک موی عسل را امتحان کنید تا هم موهای زیبایی داشته باشید و هم از ریزش آن ها پیشگیری شود.

انواع  ماسک موی عسل

به طور معمول از عسل برای شیرین کردن نوشیدنی ها و خوراکی های مختلف استفاده می شود. جالب است بدانید که این ترکیب چسبنده برای موها نیز اثرات شگفت انگیزی به همراه دارد. عسل حاوی اسیدآمینه ها، مواد معدنی و ویتامین های فراوانی است که برای موهای خشک که به مراقبت بیشتری نیاز دارند، مفید می باشد. می توان از ماسک مو برای موهای خشک یا ماسک مو برای موهای چرب استفاده کرد.

از آنجا که عسل یک ترکیب رایج در بیشتر ماسک های مو می باشد. در صورتی که از ریزش موی خود کلافه هستید ، ماسک موی عسل را امتحان کنید.این ترکیب می تواند به رشد مو و درخشان شدن آن کمک کرده و از ریزش مو پیشگیری کند. در ادامه مطلب با انواع ماسک موی عسل آشنا می شوید که می توانید متناسب با انواع جنس مو آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

البته قبل از پرداختن به انواع ماسک موی عسل ابتدا به خواص و فواید آن اشاره ای داریم. شایان ذکر است خواص عسل در مورد سلامت مو فراوان می باشد که از جمله این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عسل به بازسازی بافت سلولی پوست سر کمک کرده و سبب تحریک سلول ها برای رشد مو می گردد.
  • عسل خاصیت روشن کنندگی و درخشان کنندگی دارد. از این رو یک هایلایت طبیعی به موها می بخشد.
  • عسل به طور ذاتی خاصیت آنتی باکتریال داشته و به درمان عفونت ها و رفع باکتری هایی که سبب شوره سر می شود، کمک می کند.
  • این ماده سبب تقویت و تمیز شدن فولیکول های مو شده و ریزش مو را تقلیل می دهد.
  • عسل آنتی اکسیدان هایی دارد که از آسیب به مو به ویژه آسیب های ناشی از نور خورشید پیشگیری می کند.
  • ماسک مو با عسل شکنندگی رایج موها را از بین می برد.
  • این ترکیب نرم کننده بوده و به حفظ رطوبت موها کمک می کند.
  • استفاده از ماسک موی عسل ساقه مو و رشته های مو را قوی می سازد.

پیش از پرداختن به انواع ماسک موی عسل شایان ذکر است با توجه به این که نوع موی هر فرد متفاوت می باشد و ممکن است کم پشت یا پر پشت/ بلند یا کوتاه باشند. میزان استفاده از مواد زیر را بسته به حجم موهای خود تنظیم نماید. به طور مثال برای موهای بلند به میزان بیشتری از این مواد نیاز است.

۱. ماسک عسل و روغن کرچک

روغن کرچک یکی از بهترین روغن هایی است که تارهای مو را تقویت می کند زیرا حاوی ویتامین و اسیدهای چرب است. در ضمن این روغن به عنوان یک ضد قارچ جهت مقابله با عفونت پوست پوست سر موثر است. برای تهیه ماسک مذکور دو قاشق غذاخوری عسل را با سه قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا ماسک آماده شود.

سپس موها را با اسپری آب مرطوب نمایید تا ماسک بهتر به مو نفوذ کند. در ادامه ماسک را به همه قسمت های مو اعمال نموده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه ماسک روی مو باقی بماند. سپس آن را با یک شامپوی مناسب روزانه آبکشی کنید.

۲. ماسک عسل و تخم مرغ

تخم مرغ علاوه بر این که برای خوردن یک تغذیه عالی محسوب می شود یک منبع پروتئینی عالی برای موها نیز محسوب می شود. در صورتی که موهای آسیب دیده یا رنگ شده دارید اضافه کردن پروتئین به رژیم مراقبت از مو سلامت آن ها را به همراه دارد. برای تهیه این ماسک به دو عدد تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری عسل نیاز است.

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و خوب هم زده تا کاملا یکدست شود. بعد عسل را به آن اضافه و دوباره هم بزنید تا ماسک آماده شود. در ادامه موها را با مقداری آب اسپری نموده سپس ماسک را روی موها اعمال کنید. بعد یک کلاه رنگ روی موها کشیده تا جذب مواد بهتر صورت گیرد.

صبر کنید تا ماسک به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه روی مو باقی بماند و بعد با آب ولرم و یک شامپوی مناسب آن را آبکشی کنید.

۳. ماسک عسل و روغن زیتون

هم عسل و هم روغن زیتون حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی می باشند که از بروز عفونت های قارچی روی پوست سر که عامل مهمی در ریزش مو هستند، پیشگیری می کند. در ضمن اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون و فنول های درون عسل سبب استحکام و تقویت ریشه مو می گردد. به این ترتیب رشد موها را سبب می شود.

برای تهیه این ماسک ۴ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با ۵ قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس موها را به چهار بخش تقسیم نموده و هر بخش را جداگانه با ماسک عسل و روغن زیتون آغشته نمایید. سی دقیقه ای صبر کرده بعد موها را با شامپوی مناسب آبکشی نمایید.

۴. ماسک عسل و ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک بوده که نوعی لایه بردار طبیعی است و سبب پاکسازی سلول های مرده پوست می شود. از آنجا که مسدود شدن فولیکول های مو و پوست سر ناسالم از علل رایج ریزش مو می باشند. استفاده از ماسک عسل و ماست برای مو سبب رشد فولیکول ها و پیشگیری از ریزش مو می شود.

به این ترتیب دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس این ماسک را از پوست سر تا انتها روی موها اعمال کرده و ماساژ دهید. در ادامه ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کرده بعد موها را شستشو دهید.

۵. ماسک عسل ، روغن نارگیل و تخم مرغ

پیشتر اشاره شد که تخم مرغ غنی از پروتئین بوده و نقش اساسی در تقویت موها دارد. از سویی روغن نارگیل نیز نقش مهمی در نرمی و لطافت موها به همراه دارد. به خواص عسل برای مو نیز اشاره شد. به این ترتیب این سه ماده می توانند سبب تقویت و شادابی موها شوند.

از این رو دو قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک عدد تخم مرغ خوب مخلوط کنید. بعد ظرف مواد را روی شعله کمی گرم کنید. پس از خنک شدن ماسک را روی موها اعمال نمایید. در ادامه ۱۵-۲۰ دقیقه ای صبر کرده بعد موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب شستشو دهید.

۶. ماسک عسل و قهوه

این ماسک مو نوعی جایگزین نرم کننده معمولی مو هم محسوب می شود. قهوه به انواع مو استحکام بخشیده همچنین اسیدیته موجود در آن سبب درخشندگی موها می شود. از سویی کافئین درون قهوه سبب بهبود جریان خون سر می شود و رشد مو تقویت می شود.

برای تهیه این ماسک ۴ قاشق غذاخوری قهوه را با دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کرده بعد موها را به آن آغشته نمایید و اجازه داده ۲۰ دقیقه روی سر باقی بماند. در صورت داشتن موهای خشک کمی روغن زیتون به مواد اضافه نمایید. در نهایت موها را شسته و آبکشی کنید.

۷. ماسک عسل ، موز و روغن زیتون

موز علاوه بر مرطوب نمودن پوست سر خارش آن را نیز تسکین می دهد. استفاده موضعی از موز روی موها می تواند از شکستگی موها پیشگیری کند. از سویی روغن زیتون نیز سبب باز شدن گره مو و مرطوب شدن آن ها می شود. به این ترتیب نصف فنجان عسل طبیعی را با دو عدد موز رسیده و نصف فنجان روغن زیتون مخلوط کنید.

البته برای این که تکه های موز به موهای شما گیر نکند بایستی اول آن را خوب له کرده تا یکدست شود بعد به مواد اضافه کنید. پس از آماده شدن ماسک مذکور آن را روی موها اعمال کرده و از یک کلاه رنگ مو جهت جذب بهتر استفاده نمایید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه ماسک را بشویید. می توانید برای بهتر تمیز شدن موها دو بار از شامپو استفاده نمایید.

۸. ماسک عسل و دارچین

دارچین دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و سبب سلامت پوست سر می شود. همچنین مانع از تشکیل جوش و عفونت روی پوست سر می گردد. در ضمن ترکیب دارچین و عسل جریان خون را تحریک نموده و سبب افزایش رشد موها می شود. برای تهیه این ماسک دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین تازه ترکیب کنید.

پس از ترکیب شدن این مواد با هم و ایجاد یک خمیر یکدست آن را از ریشه تا نوک موها و پوست سر اعمال نمایید. این ماسک نسبت به سایر ماسک ها به زمان بیشتری برای اثرگذاری نیاز دارد. بهتر است بعد از یک ساعت موها را با شامپوی مناسب شستشو دهید. در صورت داشتن ریزش مو این ماسک را هر هفته تکرار نمایید.

۹. ماسک عسل ؛ آلوئه ورا و ماست

آلوئه ورا خواص ضد قارچی ، ضد التهابی داشته و حاوی ویتامین های ب ۲ ، ب ۶ و اسید فولیک می باشد که به سلامت پوست سر و رشد مو کمک می نماید. در ضمن اگر از شوره سر خسته شده اید، آلوئه ورا می توان با تنظیم پی اچ پوست سر از بروز شوره جلوگیری نماید و مانع از ریزش مو گردد.

به این ترتیب دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب نمایید. مواد را خوب هم زده تا یکدست شوند. بعد ماسک آماده شده را روی مو و پوست سر اعمال کنید. صبر کنید این ماسک ۱۵-۲۰ دقیقه روی موها باقی بماند تا تاثیر خود را بگذارد.

بعد با شامپو روزانه موها را خوب آبکشی کنید. این ماسک به عنوان یک حالت دهنده عالی موها نیز عمل می کند.

۱۰. ماسک عسل و شیر

ماسک شیر و عسل یک ترکیب عالی جهت شادابی و درخشندگی موها محسوب می شود. انواع پروتئین و چربی های موجود در شیر سبب لطافت و نرمی مو شده و ویتامین های آ، ب۶ و دی شیر سبب تغذیه موها می شود. از سویی کلسیم موجود در شیر نیز از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش رشد موها می شود.

برای تهیه این ماسک یک فنجان شیر ولرم را با سه قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و سپس موها و پوست سر را کاملا به آن آغشته نمایید. از یک کلاه رنگ مو استفاده تا جذب بهتر صورت گیرد. اجازه دهید این ماسک ۱-۲ ساعت روی موها باقی بماند بعد موها را با آب ولرم و یک شامپو روزانه مناسب شستشو دهید.

۱۱. ماسک عسل و سرکه سیب

بعضی از شامپوها با گرفتن چربی طبیعی موها سبب شده موها حالت خشک و زبری پیدا کنند. از آنجا که سرکه اسیدی است این روند را خنثی نموده و رسوبات اضافی این نوع شامپوها را برطرف می کند. در ضمن سرکه سیب به عنوان یک ماده بازکننده گره در سرم و اسپری های مو مورد استفاده واقع می شود.

جهت آماده سازی ماسک مذکور دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خوب مخلوط نموده تا ترکیب یکدستی حاصل شود. سپس موها و پوست سر را به آن آغشته کنید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه موها را با شامپوی مناسب آبکشی کنید.

۱۲. ماسک عسل و لیمو

لیمو غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین سی است که سبب تقویت موها می شود. در ضمن لیمو می تواند به تمیز کردن فولیکول های مو کمک کرده و رشد موها را افزایش دهد. از سویی لیمو می تواند از پوسته شدن پوست سر و شوره پیشگیری کند. به این ترتیب سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کنید.

سپس ماسک مو آماده شده را روی پوست سر و موها کاملا اعمال نمایید. نیم ساعتی صبر کنید بعد موها را با شامپو روزانه مناسبی شستشو دهید.

۱۳. ماسک عسل و روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای همه شناخته شده می باشد این روغن می تواند به ساقه مو نفوذ و سبب تغذیه آن شود. این کار باعث تقویت ساقه مو، پروتئین رسانی به مو و افزایش توان مقابله با آسیب های مو می گردد. وقتی روغن نارگیل با عسل ترکیب شود، این مخلوط به قوی تر شدن تارهای مو کمک شایانی می نماید.

برای تهیه ماسک مذکور یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب نموده روی موها و پوست سر بمالید. البته قبل از استفاده موها را کمی با اسپری مرطوب نمایید. بعد اجازه دهید ماسک ۳۰-۴۰ دقیقه روی مو باقی مانده سپس آبکشی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو