رنگ مبل سال ۲۰۲۳؛ از سبز روشن تا سرخابی

رنگ مبل سال ۲۰۲۳؛ از سبز روشن تا سرخابی


منبع: روزیاتو

4

1401/10/17

17:50


رنگ مبل سال ۲۰۲۳؛ از سبز روشن تا سرخابی

رنگ مبل سال ۲۰۲۳؛ از سبز روشن تا سرخابی

در سال ۲۰۲۳ رنگ های پررنگ به عنوان رنگ های مبل مُد سال در نظر گرفته شده‌اند؛ رنگ های زیبا و تندی که عمیقا ریشه در طبیعت دارند و در کنار الگوهایی که به فضا کاراکتر می‌بخشند می‌توانند باعث ایجاد آرامش و راحتی شما در منزل یا محل کارتان شوند. البته در کنار رنگ‌ های تند، طیفی از رنگ‌های خنثی، از قارچی گرفته تا کرم و بژ نیز به چشم می‌خورند.

اما برای سرمایه گذاری بزرگی مثل خرید مبل در سال پیش رو باید دقیقا به دنبال چه رنگ‌هایی باشیم؟ کارشناسان طراحی داخلی این ۱۰ رنگ را به عنوان رنگ مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان در نظر گرفته‌اند.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۱. آبی

وقتی نوبت به مبل می‌رسد، آبی از دیرباز رنگ محبوب بسیاری از افراد بوده، اما در سال های اخیر سبز تیره که حس طبیعت و شکوه بیشتری به فضا می‌بخشد جای آن را گرفته است. حالا با آنکه می‌توان گفت چشمگیری آبی از سبزِ محبوب کمتر است، یک بار دیگر شاهد افزایش مبلمان با ته رنگ خاکستری تا آبی هستیم.

رنگ آبی باعث می‌شود افراد احساس آرامش‌کنند، به خصوص زمانی که در پس‌زمینه سفید ظاهر می‌شود؛ رنگی که با آبی همخوانی دارد.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۲. رنگ های متضاد

علاوه بر رنگ، الگو و نحوه استفاده از رنگ‌ها بر ایجاد یک تاثیر کلی بر اتاق نشیمن تاثیرگذار است. در حالی که در گذشته کنتراست‌های ملایم‌تر و ظریف‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون طراحان برای اجرای این الگوهای جذاب به کنتراست‌های جسورانه‌تر روی آورده‌اند؛ مثل نوارهای سیاه و سفید ضخیم که کنتراست واقعی ایجاد می‌کنند.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۳. زرد خردلی

شاید شما هم موافق باشید که یک چیز فوق العاده لوکس در مورد رنگ خردلی وجود دارد؛ رنگی که به فضا عمق و گرما می‌بخشد و حتی شاید بتوان گفت شادی‌بخش است.

کارشناسان بر این باورند که رنگ‌های پررنگ‌تر و چشمگیرتر مانند خردلی در سال ۲۰۲۳ به شیوه‌ای جدید بازخواهند گشت. رنگ‌های آرام خاکی همان‌طور که ما را به زمین متصل کرده و سلامت جسم و روح را به جان ما می‌دمند، رنگ‌ها و خاطرات کودکی‌مان را به شیوه‌ای نو القا می‌کنند و ما را به آن لحظات متصل می‌سازند.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۴. سبز روشن

رنگ سبز به دلیل خاصیت آرامبخش خود بسیار مورد علاقه است. از زیتونی تا سبز کاجی و سبز نعنایی، تمامی رنگ‌های این طیف بر بازار مبل چیره شده و با ورود به سال ۲۰۲۳ هیچ نشانه‌ای از کاهش این علاقه به چشم نمی‌خورد، اما در این میان رنگ سبز روشن که کمی شادی به یک طرح می‌بخشد، مُد خواهد بود.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۵. قهوه ای مایل به قرمز

این رنگ گرما و عمقی واقعی به فضا می‌بخشد و برای یک اتاق نشیمن لوکس با تم خاکی ایده‌آل است. برای بسیاری از ما قهوه ای مایل به قرمز یادآور پاییز است و می‌توان در تابستان فضا را با رنگ های مکمل آن نظیر آبی یا سبز کمی خنک کرد.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۶. کِرِمی

مبل های مدرن کرمی (رنگ خامه و سرشیر) با ترند سال ۲۰۲۲ یعنی مبل های بوکله محبوبیت خود را ثابت کردند؛ مبل های پشمی و عمدتا کرم یا سفیدرنگ که نشان دهنده تمایل به استقبال از مواد و رنگ‌های طبیعی در دنیای داخلی است. متخصصان این صنعت معتقدند که امسال شاهد گزینه های کرم و بژ بیشتری خواهیم بود.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۷. قهوه ای روشن

هیچ نشانه ای از کاسته شدن محبوبیت رنگ قهوه ای برای مبلمان منزل به چشم نمی‌خورد. یک اتاق نشیمن قهوه ای روشن، گرمابخش بوده و برای یک طراحی مینمالیسم به زیبایی جوابگوست. مبلمان تک رنگ با رنگ های طبیعی نظیر شتری، ماسه ای و همچنین کاراملی سال گذشته محبوبیت زیادی داشتند و به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۳ هم همینطور باشد.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۸. سرخابی کمرنگ

سرخابی که تازگی از سوی کمپانی Pantone به نام رنگ سال معرفی شده، یک رنگ قوی و پررنگ است که در حال حاضر مورد استقبال کمی قرار دارد. این رنگ که ریشه در خانواده قرمز دارد وقتی از سوی طراحان و صاحبان خانه ها به عنوان رنگ مبل انتخاب می‌شود، به آنها احاس جرأت می‌بخشد.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۹. سبز خزه ای

همانند سبز روشن، طیف تیره تری از این رنگ یعنی سبز خزه ای نیز با ورود به سال ۲۰۲۳ در حال جولان دادن است. رنگی گرم که یادآور فضای خارجی است و وقتی در مواد مخملی و نرم و قابل لمس به کار می‌رود، غرق شدن در آن احساس فوق العاده ای به شما می‌بخشد. پیش بینی می‌شود در سال جدید رنگ سبز خزه ای بیشتری را در مبلمان ببینیم.

رنگ های مد سال ۲۰۲۳ برای مبلمان

۱۰. قارچی

رنگ قارچی،‌ نه خاکستری است و نه قهوه ای؛ بلکه یک رنگ میانی است که در نورهای مختلف تغییر می‌کند. در سال جدید انتظارات زیادی از رنگ قارچی داریم. این رنگ مد روز است و مردم همچنان به سمت رنگ های خنثی و گرم برای قطعات بزرگ منزل خود هستند که به محیط آرامش و در عین حال گرما می‌بخشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو