بهترین فیلم‌های سرویس آنلاین آمازون در سال ۲۰۲۲

بهترین فیلم‌های سرویس آنلاین آمازون در سال ۲۰۲۲


منبع: فوت و فن

4

1401/10/17

18:00


سرویس آنلاین آمازون برای اینکه از رقابت با دیگر سرویس‌های آنلاین همچون نتفلیکس و دیزنی پلاس جا نماند، فیلم‌های بسیار خوب و جالب‎‌توجهی را در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش کرده است که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین فیلم‌های سرویس آنلاین آمازون در سال ۲۰۲۲

سرویس آنلاین آمازون برای اینکه از رقابت با دیگر سرویس‌های آنلاین همچون نتفلیکس و دیزنی پلاس جا نماند، فیلم‌های بسیار خوب و جالب‎‌توجهی را در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش کرده است که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۱۱. فیلم همه چاقوهای قدیمی

All The Old Knives

All The Old Knives

فیلم همه چاقوهی قدیمی (All The Old Knives) اثری جاسوسی و مهیج به شمار می‌رود که به بررسی زیرساخت‌های سیاسی پیچیده پشت جاسوسی مدرن می‌پردازد. کارگردان این اثر یعنی یونس متز پدرسن به جای اینکه درون این فیلم را با اکشن‌های بی‌پایان پر کند، بیشتر به مکالمه‌ها و گفتگوهایی می‌پردازد که در خطوط زمانی متفاوت رخ داده‌اند. ممکن است تراکم موضوعات و داستان‌ها در این فیلم اندکی خسته‌کننده به نظر برسد اما نقش‌آفرینی احساسی کریس پاین و تندی نیوتن مطمئنا شما را جذب این فیلم خواهد کرد.

۱۰. فیلم مرا وادار نکن بروم

Don't Make Me Go

Don’t Make Me Go

فیلم مرا وادار نکن بروم (Don’t Make Me Go) از جمله فیلم‌های خانوادگی مربوط به سرطان است اما این اثر توانسته فراتر از کلیشه‌های این درسته فیلم‌ها برود و این موضوع به لطف نقش‌آفرینی درخشان و خیره‌کننده جان چو رقم خورده است.

این بازیگر که بیشتر برای نقش‌آفرینی در فیلم هارولد و کومار (Harold and Kumar) شناخته می‌شود، توانسته نقش‌آفرینی احساسی و دلخراشی از خودش در نقش یک پدر را به جای بگذارد، پدری که سعی دارد تا زمان باقی مانده عمرش را با دخترش سپری کند. رابطه واقعی بین چو و دیگر بازیگر فیلم یعنی میا آیزاک، توانسته این اثر را بهتر کند.

۹. فیلم جنگیری بهترین دوستم

My Best Friend's Exorcism

My Best Friend’s Exorcism

عنوان فیلم جنگیری بهترین دوستم (My Best Friend’s Exorcism) شبیه به فیلمی ترسناک به نظر می‌رسد که قرار است به مسخره کردن ترندهای ژانر وحشت بپردازد اما این اثر، اقتباسی سینمایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته گردی هندریس است و در حقیقت، روایتی هوشمندانه و خلاق از تسخیر را از دیدگاه یک نوجوان روایت می‌کند.

به لطف نقش‌آفرینی خیره‌کننده و خارق‌العاده السی فیشر، این فیلم توانسته به درام تینیجری قانع‌کننده و دلنشینی تبدیل شود که در آن، عناصری شیطانی به چشم می‌خورند. این اثر را جان هیوز ساخته و تماشای آن می‌تواند اوقات خوبی را برای شما رقم بزند.

۸. فیلم پرستار بچه

Nanny

Nanny

فیلم پرستار بچه (Nanny) اثری از نیکیاتو جوسو به شمار می‌رود که اولین تجربه کارگردانی نیز محسوب می‌شود. این اثر توانسته با راز و رمز تاریک خودش توجه بیننده‌ها را جلب کند و در عین حال، تفسیر ظریفی در مورد انزوای تجربه مهاجرت را ارائه کند که باعث شده تا داستان نسبت به گفتمان سیاسی فعلی بسیار خاص باشد. این در حالی است که نقش‌آفرینی آنا دیوپ در این فیلم، باعث شده تا او شانس بسیار زیادی برای دریافت جایزه اسکار داشته باشد.

۷. فیلم گربه وحشی

Wildcat

Wildcat

عنوان فیلم گربه وحشی (Wildcat) شبیه به مستندی زیبا در مورد حیات وحش به نظر می‌رسد اما در حقیقت، این اثر به شکلی شگفت‌آور به بررسی اختلال استرس پس از حادثه و مسائل مربوط به سلامت روان می‌پردازد. این فیلم داستان صمیمی و حیرت‌انگیز کهنه‌سربازی به نام هری ترنر را روایت می‌کند که از گربه جوانی در آمازون مراقبت می‌کند و در مورد زندگی خودش فراتر از خدمت سربازی فکر می‌کند.

۶. فیلم پلیس من

My Policeman

My Policeman

هری استایلز در سال ۲۰۲۲ میلادی توانست در دو اثر جذاب و جالب‌توجه نقش‌آفرینی کند. او به دنبال حضور جنجال‌برانگیز خودش در فیلم نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling)، در فیلم پلیس من (My Policeman) نقش‌آفرینی کرده است.

فیلم «پلیس من» اثری ساده و با ساختاری ظریف است که چندان پیشگامانه نیست اما اثری صمیمی و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. در این فیلم، هری استایلز توانسته به خوبی از عهده نقش خود بر بیاید و در کنار او نیز دیوید داوسون نقش‌آفرینی جالبی ارائه کرده است.

۵. فیلم لوسی و دسی

Lucy and Desi

Lucy and Desi

فیلم لوسی و دسی (Lucy and Desi) مستندی سینمایی از امی پیولر به شمار می‌رود که به خوبی توانسته تا به بررسی تاثیرات فرهنگی سیتکام من لوسی را دوست دارم (I Love Lucy) بپردازد. لوسیل بال و دسی آرناز هر دو به شیوه خودشان افرادی متحول‌کننده بودند و امی پیولر توانسته به شکلی عالی به بررسی تاثیر و نقش این دو نفر در تاریخ تلویزیون و همچنین تاثیر رابطه کاری آن‌ها در ازدواج‌شان بپردازد.

۴. فیلم کاترین ملقب به بیردی

Catherine Called Birdy

Catherine Called Birdy

فیلم کاترین ملقب به بیردی (Catherine Called Birdy) به شکلی ساده توانسته دلنشین باشد. شکسته شدن دیوار چهارم و همچنین رویکرد مدرن نسبت به درامی تاریخی توانسته این فیلم را به اثری برجسته و تماشایی تبدیل کند و در این زمینه نیز لنا دونهام کار بسیار خوبی انجام داده است. در حقیقت، این لحظات انسانی و صمیمانه فیلم «کاترین ملقب به بیردی» هستند که توانستند آن را ارتقاء ببخشند. در این میان نیز ستاره فیلم یعنی بلا رمزی توانسته نقش‌آفرینی بسیار خوبی از خودش ارائه کند.

۳. مستند شب بخیر اوپی

Good Night Oppy

Good Night Oppy

مستند شب بخیر اوپی (Good Night Oppy) داستانی الهام‌بخش از برنامه مریخ‌نورد ناسا را روایت می‌کند که از جلوه‌های بصری بسیار خیره‌کننده‌ای بهره می‌برد و توانسته به شکلی بسیار عالی سطح مریخ را به نمایش بگذارد.

با این حال، علاوه بر این جلوه‌های بصری عالی، مستند «شب بخیر اوپی» به خوبی توانسته به جزئیات فنی مربوط به سفر در فضا بپردازد که بدون شک مورد توجه بیننده‌ها و همچنین علاقه‌مندان به فضا قرار خواهد گرفت.

۲. فیلم سیزده زندگی

Thirteen Lives

Thirteen Lives

فیلم سیزده زندگی (Thirteen Lives) اثری از ران هاوارد به شمار می‌رود که در انتهای تابستان سال گذشته میلادی روی سرویس آنلاین آمازون پرایم عرضه شد و متاسفانه آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت. این فیلم، داستان باورنکردنی عملیات نجات جان اعضای جوان تیمی فوتبال را روایت می‌کند که درون غاری در تایلند گرفتار شده‌اند.

فیلم «سیزده زندگی» از نقش‌آفرینی خارق‌العاده و جذابی از سوی کالین فارل و ویگو مورتنسن بهره می‎‌برد و همین نیز سبب شده تا بسیاری از افراد، این فیلم را جزو آثاری بدانند که در فصل جوایز فیلم امسال به موفقیت دست پیدا خواهد کرد.

۱. فیلم آرژانتین، ۱۹۸۵

Argentina, 1985

Argentina, 1985

فیلم آرژانتین، ۱۹۸۵ (Argentina, 1985) به طرز شگفت‌آوری به خوبی می‌تواند توجه و همچنین رضایت اکثر بیننده‌ها را بدست بیاورد چراکه رابطه بین وکیلی به نام ژولیو سزار استراسرا با بازی ریکاردو دارین و کارکنان جوانش سبب شده تا جزئیات پرونده دادگاه بسیار قابل هضم‌تر باشند.

این اثر به خوبی به این مسئله می‌پردازد که قبل از اینکه پیشرفت واقعی شکل بگیرد، جامعه ابتدا باید خودش را مسئول بداند. این فیلم نماینده کشور آرژانتین در مراسم اسکار است و در فهرست نامزدهای اولیه بهترین فیلم خارجی اسکار نیز حضور داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو