طرز تهیه "توپک خرما و بادام زمینی" یک میان وعده فوق العاده مقوی

منبع: آکا

3

1401/10/17

18:09


توپک خرما و بادام زمینی یکی از میان وعده‌های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می‌توانید این میان وعده مقوی را برای بچه‌ها و خانواده تهیه کنید و از خوردن این توپک‌

تهیه توپک خرما و بادام زمینی برای نوشیدن چای

آکاایران: ترافل (توپک) انرژی زا یکی از آن میان وعده‌‌های خوشمزه و ساده و در عین حال پر انرژی است که می‌تواند نیاز شما به انرژی روزانه را برای مواقعی که وقت غذاخوردن ندارید برطرف کند. خوبی این توپک ها این است که خیلی راحت تهیه می شود و شما می توانید مواد را با غذاساز یا چرخ گوشت میکس کنید.

اگر دوست دارید یک میان وعده یا تنقلات ساده ولی مقوی و انرژی را تهیه کنید حتما این توپک را که در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آشپزی آکا آموزش خواهیم داد را برای بچه های خود تهیه کنید زیرا انرژی زا می باشد و برای روز های سرد زمستانی و امتحانات گزینه خوبی می باشد.

طرز تهیه توپک خرمایی انرژی زا - سبک زندگی

مواد لازم برای تهیه توپک خرما و بادام زمینی

  • بادام زمینی ۱ پیمانه
  • خرما ۱۰ عدد
  • پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
  • دارچین ۱/۲ ق چای خوری
  • پودر نارگیل یا کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه توپک خرما و بادام زمینی خوشمزه و مقوی و انرژی زا

مرحله اول: آماده سازی بادام زمینی

ابتدا باید بادام زمینی را پودر کنید. برای این کار پوست بادام زمینی را بگیرید و داخل غذاساز بریزید و بزنید تا کمی خرد شود ولی حالت پودر نباشد کمی دندان گیر باشد. اگر غذاساز ندارید می توانید داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود.

مرحله دوم: آماده سازی خرما

داخل قابلمه مقداری آب بریزید تا بجوش بیاید و بعد خرما ها را داخل آب جوش بریزید و برای ۳ دقیقه داخل آب قرار دهید و بعد آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید و پوست خرما را جدا کنید و داخل غذاساز بریزید تا به صورت له شده در بیاید و در انتها هل و دارچین اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: توپک خرما و بادام زمینی

خرما پوره شده را داخل کاسه بریزید و بادام زمینی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. از مواد بردارید و در دست گرد کنید و بعد داخل پودر کاکائو و نارگیل و کنجد بغلطانید و داخل یخچال قرار دهید و بعد نیم ساعت سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه رنگینک توپی با خرمای له شده (رنگینک قلقلی) + ویدیو

نکات کلیدی در تهیه توپک خرما و بادام زمینی خوشمزه و ساده در ۳ مرحله

می توانید مواد را بچشید و به دلخواه عسل یا شیره انگور اضافه کنید.

می توانید پوست خرما را نگیرید و چرخ کنید.

بهتر است از خرما کم شیرین و نرم استفاده کنید.

می توانید توپک ها را داخل شکلات ذوب شده بزنید و بعد با ترافل تزیین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو