فرق آمبره، سامبره و هایلایت مو چیست؟!

منبع: آکا

3

1401/10/17

18:09


کلمه آمبره را از واژه فرانسوی "Ombre" به معنای سایه برگرفته‌اند. آمبره مو به متدی از رنگ مو اشاره دارد که در آن مو حالت سایه روشن به خود می‌گیرد. در این تکنیک ک

 

فرق آمبره، سامبره و هایلایت مو چیست؟!

آمبره مو، سامبره مو و هایلایت مو از جمله اصطلاحاتی هستند که حتی خودِ خانم‌ها هم با شنیدن‌شان سردرگم می‌شوند، چه برسد به آقایان! حقیقت این است که شما می‌توانید استایل‌های گوناگونی به موهایتان بدهید و بدین ترتیب زیبایی چهره‌تان را چندین برابر کنید. شاید عجیب و غیرقابل باور به نظر برسد، اما هر فصلی از سال استایل خاص خودش را دارد! پس با خرید لوازم آرایشی یعنی همان رنگ موی مناسب که رنگش آدم را به مرز جنون می‌کشاند، به استقبال فصل جدید بروید! اگر رویای خاص بودن را در سر می‌پرورانید، این جا بهشت شماست. همین امروز استارت یک تغییر شگفت انگیز را بزنید و با چهره‌ای جدید اطرافیان‌تان را انگشت به دهان بگذارید!

آنچه لازم است درباره آمبره مو بدانید!

کلمه آمبره را از واژه فرانسوی "Ombre" به معنای سایه برگرفته‌اند. آمبره مو به متدی از رنگ مو اشاره دارد که در آن مو حالت سایه روشن به خود می‌گیرد. در این تکنیک که بسیاری از خانم‌های امروزی را شیفته خودش کرده است، رنگ ریشه موها تیره‌تر از پایین آن‌ها است. یعنی هرچه از ریشه به سمت پایین مو حرکت می‌کنیم، رنگ روشن‌تر می‌شود. مگر چنین چیزی ممکن است؟!

به لطف دکلره کردن موها، بله! در این روش قسمت پایین موها را دکلره یا به اصطلاح بی‌رنگ کرده و سپس با رنگ موی مورد نظر رنگ می‌کنند. حقیقتا از زیبایی و جذابیت تکنیک آمبره هرچه برایتان بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده‌ایم!  

آمبره مو برای چه افرادی مناسب است؟!

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام از خودتان می‌پرسید آیا آمبره برای من مناسب است؟! در پاسخ به این سوال باید خدمت‌تان عرض کنیم که بله؛ مناسب است. این تکنیک بی‌نظیر نه تنها برای شما، بلکه برای همه خانم‌ها مناسب است! حالا این که این تکنیک را با چه رنگ مویی اجرا کنید که زیبایی صورت ماهتان را دو چندان کند، موضوعی است که به سلیقه شما و تجربه رنگ کارتان بستگی دارد. او بهتر از هر کسی می‌داند چه رنگ مویی با تُن رنگ پوست شما همخوانی بیشتری دارد!

اگر به اطرافتان دقت کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که آمبره تکنیک مورد علاقه بسیاری از خانم‌هاست. این را می‌توان از سایه روشن موهایشان به خوبی فهمید! به نظرتان دلیل این همه محبوبیت تکنیک آمبره در میان خانم‌ها چیست؟!

آنچه لازم است درباره آمبره مو بدانید!

 

دلایل محبوبیت تکنیک آمبره مو چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در آمبره مو رنگ ریشه موها را تیره و رنگ پایین آن‌ها را از طریق بی‌رنگ کردن روشن‌تر می‌کنند. با این اوصاف ریشه مو از شر بی‌رنگ و آسیب‌های شدید آن در امان خواهد ماند. از این‌ها گذشته، آمبره یکی از شیک‌ترین استایل‌های مو محسوب می‌شود که می‌تواند بر جذابیت چهره شما بیفزاید.   

یکی از بزرگ‌ترین دو راهی‌هایی که اکثر خانم‌های شیک‌پسند بر سر آن قرار گرفته‌اند، این است که آیا فُلان رنگ مو به صورتم می‌آید؟! اگر نیامد چه؟!

حقیقت این است که عوض کردن رنگ مو در حالی که کل موهایتان را با آن رنگ کرده‌اید، کاری بس دشوار است. اما در روش آمبره مو شما ریشه موهایتان را با رنگ مورد نظرتان رنگ می‌کنید، نه همه آن را. اگر مورد پسند واقع شد که فبها. اما اگر نشد، ضرر نکرده‌اید. خیلی سریع و بی دردسر عوضش کنید!

آمبره مشکی نقره‌ای و آمبره قهوه‌ای بلوند از پرطرفدارترین مدل‌های آمبره هستند که این روزها خانم‌های زیادی را به خود علاقه‌مند نموده‌اند! برای خرید رنگ مو و تمام ابزارهای لازم برای آرایش مو هم پیشنهاد می‌دهیم فقط به سراغ فروشگاه آنلاین مدیسه بروید. زیرا می‌توانید از اورجینال بودن چیزی که می‌خرید مطمئن باشید. همین که امسال مدیسه توانست در جشنواره برند محبوب، بین فروشگاه های اینترنتی مد با انتخاب مصرف‌کننه‌ها اول شود، این موضوع را ثابت می‌کند.

آشنایی مختصر و مفید با سامبره مو

 

سامبره مو یکی از مدرن‌ترین تکنیک‌های رنگ مو است که جلوه‌ای بسیار طبیعی به موهای شما بخشیده و زیباترتان می‌کند. نام این تکنیک را از واژه فرانسوی "Sombre" به معنای آمبره نرم برگرفته‌اند. این روش همان روش آمبره مو است. با این تفاوت که تضاد رنگ میان ریشه و پایین موها خیلی ملایم است. در این تکنیک موها کم کم از تیرگی به سوی روشنی می‌روند. همین موضوع بر طبیعی بودن نتیجه حاصل از این متد می‌افزاید.

آمبره و سامبره چه تفاوتی با هم دارند؟

حال که با آمبره و سامبره به عنوان پرطرفدارترین تکنیک‌های رنگ مو آشنا شدیم، وقت آن فرا رسیده است که به بیان تفاوت‌های این دو متد بپردازیم. تفاوت آمبره و سامبره بسیار ریزتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. به جرئت می‌توانیم بگوییم که خیلی از افراد قادر به تشخیص این دو از یکدیگر نیستند!

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آمبره مو و سامبره مو نمای ظاهری این تکنیک‌هاست. اگر یک مدل آمبره و یک مدل سامبره را در کنار یکدیگر مشاهده کنید، متوجه تفاوت ظاهری آن‌ها خواهید شد. در متد آمبره ریشه مو را با یک رنگ تیره و ساقه را با یک رنگ روشن رنگ می‌کنند. به گونه‌ای که تمایز واضحی میان دو رنگ دیده می‌شود.

در تکنیک سامبره هم همچون تکنیک آمبره شاهد تغییر از رنگ تیره ریشه به رنگ روشن‌تر ساقه هستیم. البته تغییری ملایم با استفاده از چندین رنگ؛ به گونه‌ای که تضاد میان این رنگ‌ها چندان به چشم نمی‌آید. همین موضوع سبب شده است که متد سامبره ظاهری طبیعی‌تر داشته و زیباتر به نظر برسد. اما هر روشی که انتخاب شما بود حتما از با استفاده از راهنمای انتخاب رنگ مو ، رنگی که به شما بیاید را خریداری کنید.

اما هایلایت مو چیست!

هایلایت مو یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های رنگ مو است که طی آن رگه‌هایی از رنگ روشن در لابه‌لای موهای تیره قرار می‌گیرند. این روش را تحت عنوان رنگ و مش نیز می‌شناسند. در این تکنیک، هایلایت موها در سرتاسر موها پخش شده و مانع از آشکار شدن ریشه‌های تازه رشد کرده، می‌شوند. یک هایلایت زیبا در کنار یک آرایش ساده می‌تواند جذابیت چهره شما را به حد اعلا برساند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو