سود سهام عدالت را کی می ریزند؟ چقدر است؟

منبع: مینویسم

4

1401/10/17

18:10


سود سهام عدالت را کی می ریزند؟ چقدر است؟

چند سالی است که سود سهام عدالت بین سهامداران عدالت تقسیم می شود و هر ساله مبلغی به عنوان سود به سهامداران عدالت پرداخت می شود. سود سهام عدالت در واقع سود سهام شرکت هایی است که در سبد سهام عدالت قرار دارند. سود سهام عدالت امسال 1401 هنوز واریز نشده و دارندگان سهام عدالت منتظر دریافت سود سهام عدالت هستند و می خواهند بدانند تاریخ پرداخت و مبلغ سود سهام عدالت به چه صورت است.

مبلغ و زمان پرداخت سود سهام عدالت 1401

سود سهام عدالت امسال تقریبا 2 برابر سود سهام عدالت سال گذشته است یعنی حدود 1 میلیون تومان برای دارندگان سهام عدالت 500 هزار تومانی که قرار است در 2 مرحله واریز شود. پیش از این قرار بود 500 هزار تومان اول سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه واریز شود اما با توجه به اینکه پرداخت سود سهام عدالت مستلزم پرداخت سود شرکت های موجود در سبد سهام عدالت است، تا زمانی که همه شرکت ها سود خود را واریز نکنند امکان پرداخت سود سهام عدالت وجود ندارد. بنابراین طبق آخرین اطلاعات پرداخت سود سهام عدالت در پاییز انجام نشده و به اواسط دی ماه موکول می شود. بخش باقیمانده سود سهام عدالت نیز در اواخر سال 1401 یا اوایل سال 1402 واریز می شود.

شرکت های بورسی و فرابورسی که هنوز سود خود را واریز نکرده اند تا پایان هفته فرصت دارند تا نیمی از سود را پرداخت کنند و نیم دیگر را تا پایان دی ماه بپردازند و در صورت عدم پرداخت سود به کمیته تخلفات سازمان بورس معرفی می شوند.

مبلغ سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزار و 1 میلیون تومانی چقدر است؟

سود سهام عدالت افراد دارای سهام عدالت 500 هزار تومانی حدود 1 میلیون تومان و سود سهام عدالت افراد دارای سهام عدالت 1 میلیون تومانی بیش از 2 میلیون تومان خواهد بود.

علت تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت

همان طور که گفته شد کوتاهی برخی شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت در پرداخت به موقع سود باعث شد زمان پرداخت سود سهام عدالت به تعویق بیفتد. علت دیگر برگذاری دیرهنگام مجامع برخی شرکت ها است و طبق قانون شرکت ها تا 8 ماه پس از برگزاری مجمع برای پرداخت سود فرصت دارند.

سود سهام عدالت فوت شدگان چه می شود؟

سود سهام عدالت افراد فوت شده پس از انجام مراحل مربوط به حساب وراث واریز می شود

آیا برای دریافت سود سهام عدالت باید در سجام ثبت نام کنیم؟

بله، سود سهام عدالت از طریق سجام به شماره حساب دارندگان سهام عدالت واریز می شود بنابراین دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت باید دارای کد سجام باشند و اطلاعات مربوط به شماره حساب خود را در بخش مربوطه سامانه سجام تکمیل کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو