آرژانتین در ضربات پنالتی ۴-۲ فرانسه را شکست داد و قهرمان جام جهانی شد

منبع: مینویسم

4

1401/10/17

18:10


آرژانتین در ضربات پنالتی ۴-۲ فرانسه را شکست داد و قهرمان جام جهانی شد

تیم ملی آرژانتین با درخشش لیونل مسی در یک بازی پر جنب و جوش عصر یکشنبه در ورزشگاه Lusail قطر، فرانسه را شکست داد و عنوان قهرمانی جام جهانی را به دست آورد.

تیم آرژانتین که در طول 90 دقیقه بازی و وقت اضافه با نتیجه 3-3 با فرانسه مساوی بود در ضربات پنالتی با نتیجه 4-2 این تیم را شکست داد. این سومین قهرمانی آرژانتین در جام جهانی است.

80 دقیقه ابتدایی بازی تا حد زیادی یک طرفه بود و فرانسه در تمام نیمه اول موفق به زدن حتی یک شوت به سمت دروازه آرژانتین هم نشد. آرژانتین در دقیقه 20 با پنالتی مسی روی خطای عثمان دمبله دروازه فرانسه را باز کرد.

آرژانتین در دقیقه 35 با پاس گل مسی و ضربه آنخل دی ماریا به گل دوم رسید.

کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی، در دقیقه 79 بازی را برگرداند و با خونسردی ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد و سپس در کمتر از پنج دقیقه بعد، این بازیکن 23 ساله پس از همکاری خوب با هم تیمی خود مارکوس تورام، دوباره گلزنی کرد.

ایلان ماسک، مالک توییتر، که در ورزشگاه Lusail حضور داشت، در توییتی نوشت که پس از گل اول فرانسه، 24400 توییت در ثانیه ارسال شده است.

بازی به وقت اضافه کشید و مسی در انتهای نیمه دوم وقت اضافه، یک گل نافرجام به ثمر رساند. چند لحظه بعد فرانسه دومین پنالتی و سومین گل خود در این بازی را توسط امباپه به ثمر رساند. سومین گل امباپه در این بازی و هشتمین گل او در مسابقات جام جهانی 2022 بازی را به ضربات پنالتی کشاند.

در جریان ضربات، امباپه دوباره گلزنی کرد. با این حال، فرانسه دو پنالتی را از دست داد در حالی که آرژانتین هر چهار پنالتی را به گل تبدیل کرد تا برنده شود. پنالتی پیروزی را گونزالو مونتیل به ثمر رساند.

فینال یکشنبه بیست و ششمین حضور مسی در تورنمنت جام جهانی بود و این بازیکن 35 ساله گفته است که این بازی آخرین بازی جام جهانی است که برای کشورش انجام خواهد داد. عملکرد برتر مسی و قهرمانی در جام جهانی نیز در پایان بحث های پیرامون این بازیکن در کشورش بسیار موثر خواهد بود. این بازیکن 35 ساله در روزاریو، آرژانتین متولد شد، اما برای پیوستن به باشگاه بارسلونا به اسپانیا نقل مکان کرد. او از آن زمان در اروپا زندگی می کند و اغلب به خاطر بازی هایش برای آرژانتین مورد انتقاد قرار گرفته است، حتی پس از اینکه سال گذشته این کشور را به عنوان قهرمانی کوپا آمه ریکا رساند، اولین قهرمانی بین المللی این کشور در 28 سال گذشته.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو