خسارت قطعی اینترنت ایران در سال 2022 اعلام شد

منبع: تکراتو

4

1401/10/17

18:13


Top10VPN گزارش خسارات قطعی اینترنت در کشورهای مختلف را منتشر کرده که یکی از مهمترین بخش‌های آن مربوط به خسارت قطعی اینترنت ایران در سال 2022 است.

خسارت قطعی اینترنت ایران در سال 2022 اعلام شد

Top10VPN گزارش خسارات قطعی اینترنت در کشورهای مختلف را منتشر کرده که یکی از مهمترین بخش‌های آن مربوط به خسارت قطعی اینترنت ایران در سال 2022 است.

Top10VPN یک مرجع موثق در بررسی، سنجش و اعلام میزان خسارات قطعی اینترنت در سطح جهان است که همه ساله، در اواخر سال میلادی یک گزارش جامع منتشر می‌کند. در گزارش سال جاری این نهاد، نام ایران و اختلالات چند ماه اخیر به طور خاصی برجسته شده و خسارات و ضرر قطعی اینترنت ایران در سال 2022 نیز شرح داده است.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

خسارت قطعی اینترنت ایران در سال 2022

در شرایطی که فعالان حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال مدت‌هاست که از خسارات شدید قطعی اینترنت برای اقتصاد دیجیتال می‌گویند، این روزها برخلاف انتظار خبر از ایده قطعی اینترنت در زمان کنکور سراسری، آن هم در سراسر کشور رسیده است!

این یعنی حالا که قطعی اینترنت در کنترل شرایط بحرانی سطح جامعه به حکومت کمک کرده، جنبه ابزاری قطعی اینترنت بیشتر به چشم مسئولین آمده و به جای هر نوع اقدام پیشگیرانه و منطقی دیگری برای جلوگیری از تقلب در زمان کنکور، ایده قطعی اینترنت را در نظر دارند! اما کاش نگاهی به این گزارش خسارات قطعی اینترنت داشته باشند، شاید نظرشان تغییری کند!

گزارش Top10VPN خسارت قطعی اینترنت در ایران 2022

بنابر گزارش Top10VPN، منظور از اختلالات اینترنتی کاهش سرعت و پهنای باند، مسدودسازی پلتفرم‌های خاص و حتی قطع کامل اینترنت است که در طول سال 2022 در کشورهای مختلفی رخ داده است.

بنابر این گزارش، اختلالات عمدی اینترنت در سال 2022 در سطح جهان جمعا 23.8 میلیارد دلار خسارت مالی وارد کرده که نسبت به سال قبل رشدی 323 درصدی را نشان می‌دهد. در فهرست تفکیکی بیشترین خسارت قطعی اینترنت در جهان 2022، کشورهای روسیه، ایران، قزاقستان، میانمار و ازبکستان، پنج کشور با بالاترین درصد زیان و خسارت مالی ناشی از قطعی اینترنت هستند.

خسارت قطعی اینترنت ایران در سال 2022 اعلام شد

رده بندی کشورهایی با بیشترین آسیب وارده در نتیجه قطعی اینترنت

بنابر آمارهای این مرجع پایش آمار قطعی اینترنت در دنیا، اینترنت ایران در سال 2022 به مدت 2179 ساعت به طور کامل و به مدت 130 ساعت با کاهش سرعت و پهنای باند همراه بوده است. شبکه‌های اجتماعی نیز به مدت 4863 ساعت از دسترس خارج بوده‌اند و در کل، جمع ساعات اختلال اینترنت در ایران در سال 2022، به 7172 ساعت می‌رسد.

بنابر بررسی‌های تاپ تن وی‌پی‌ان، اختلالات اینترنت ایران در سال 2022 میلادی، نزدیک به 72 میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار داده و خسارتی 773 میلیون دلاری به همراه داشته است.

در این مدت همچنین میزان استفاده ایرانیان از فیلترشکن افزایش چشمگیری داشته است. بنابر گزارش همین مرجع، در بازه زمانی 21 سپتامبر تا 31 اکتبر 2022، یعنی دقیقا زمانی که فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام و کاهش شدید پهنای باند اینترنت بین‌الملل آغاز شد، استفاده از فیلترشکن‌ها در بین کاربران ایرانی نیز تا 3.082 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته که رقمی وحشتناک است!

این میزان افزایش استفاده کاربران از VPN در کنار تمام مضرات خود، در درازمدت اثرات نامطلوبی روی سلامت ارتباط کاربران ایرانی از نظر امنیت شبکه خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خسارت قطعی اینترنت ایران در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو