فیلم کریسمس داستان کریسمس | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم کریسمس داستان کریسمس | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

5

1401/10/17

18:14


فیلم کریسمس داستان کریسمس | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم کریسمس داستان کریسمس یک کمدی کریسمس آمریکایی محصول 2022 است. امروز قصد داریم به معرفی فیلم کریسمسی به یاد گذشته بپردازیم.

فیلم کریسمسی به یاد گذشته فیلم کمدی آمریکایی محصول 2022 به کارگردانی کلی کیتیس (Clay Kaytis) با فیلمنامه‌ای که او با نیک شنک (Nick Schenk) نوشته است، بر اساس داستانی به نویسندگی مشترک شنک و پیتر بیلینگزلی (Peter Billingsley) است. این فیلم دنباله‌ای بر A Christmas Story (1983) است و هشتمین قسمت از مجموعه داستان‌های خانوادگی پارکر است. این فیلم توسط بیلینگزلی و وینس وان (Vince Vaughn) تهیه شده است.

بیلینگزلی در نقش رالفی پارکر در کنار ایان پترلا (Ian Petrella)، اسکات شوارتز (Scott Schwartz)، آر دی راب (R. D. Robb) و زک وارد (Zack Ward) از دیگر هنرپیشه های فیلم کریسمس داستان کریسمس هستند. و همین‌طور جولی هاگرتی (به جای ملیندا دیلون از فیلم اصلی) در نقش خانم پارکر بازی می‌کند. خلاصه ی فیلم سینمایی کریسمسی به یاد گذشته 2022 در مورد رالفی است که پس از مرگ پیرمرد، خانواده‌اش را به خانه دوران کودکی‌اش می‌برد و با مادر و دوستان قدیمی‌اش ملاقات می‌کند، در حالی که وظیفه دارد یک کریسمس به یاد ماندنی را برای خانواده‌اش بسازد. فیلم کریسمس داستان کریسمس در 17 نوامبر 2022 (26 آبان 1401) در  ایالات متحده از شبکه HBO Max منتشر شد.

فهرست مطالب:

دانلود فیلم A Christmas Story Christmas 2022

داستان فیلم کریسمس داستان کریسمس ۲۰۲۲

فیلم کریسمسی به یاد گذشته

سی و سه سال پس از وقایع A Christmas Story (1983)، رالفی پارکر اکنون مردی متاهل و با خانواده است. رالفی که در مورد کریسمس هیجان‌زده است، با همسر و بچه‌هایش برای گذراندن تعطیلات به خانه دوران کودکی‌اش در ایندیانا می‌رود. رالفی در حالی که دوباره با مادر و دوستان قدیمی‌اش ارتباط برقرار می‌کند و مصمم است که این کریسمس را به شادترین کریسمس تبدیل کند، باید انتظارات خانواده برای جشن گرفتن تعطیلات را عملی کند، حتی اگر نمی‌داند از کجا شروع کند. آیا رالفی می‌تواند غیرممکن‌ها را انجام دهد و همه را با کریسمس جادویی و به یاد ماندنی غافلگیر کند؟ مدت زمان فیلم A Christmas Story Christmas 2022 برابر با 98 دقیقه است.

بازیگران فیلم کریسمس داستان کریسمس ۲۰۲۲

در ژانویه 2022، شرکت‌های Warner Bros. Pictures و Legendary Pictures اعلام کردند که دنباله‌ای برای داستان کریسمس با فیلمنامه‌ای از نیک شنک که همچنین تهیه‌کننده اجرایی است، در حال توسعه است. کلی کیتیس برای کارگردانی استخدام شد. این فیلم به یاد و خاطره دارن مک گاوین (Darren McGavin) بازیگر نقش پیرمرد رالفی در فیلم اصلی تقدیم شده که در 25 فوریه 2006 در سن 83 سالگی درگذشت.

مدت کوتاهی پس از اعلام رسمی فیلم، پیتر بیلینگزلی برای بازی در نقش رالفی پارکر به عنوان یک بزرگسال، علاوه بر این که در کنار وینس وان تهیه کننده بود، انتخاب شد. جولی هاگرتی به عنوان خانم پارکر انتخاب شده بود و جایگزین ملیندا دیلون شد که در سال 2007 از بازیگری بازنشسته شد. در ادامه به معرفی برخی هنرپیشه های فیلم کریسمس داستان کریسمس می‌پردازیم.

پیتر بیلینگزلی در نقش رالفی پارکر

هنرپیشه های فیلم کریسمس داستان کریسمس

پیتر بیلینگزلی متولد 16 آوریل 1971، همچنین با نام‌های پیتر مایکلسن و پیتر بیلینگزلی مایکلسن، بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی است. نقش‌های بازیگری او عبارتند از رالفی پارکر در فیلم (1983) A Christmas Story و دنباله آن A Christmas Story Christmas، جک سیمونز در فیلم (The Dirt Bike Kid (1985، بیلی در فیلم آمریکایی (1982) Death Valley.

ارین هیز سندی در نقش پارکر، همسر رافی

داستان فیلم کریسمس داستان کریسمس ۲۰۲۲

ارین هیز متولد 25 مه 1976 بازیگر و کمدین آمریکایی است. او برای بازی در نقش دکتر لولا اسپرات در سریال کمدی Childrens Hospital (2008-2016) شناخته می‌شود، که بعداً در سریال Medical Police (2020) اسپین آف سریال نقشش را ادامه داد. هیز برای ایفای نقشش در سال 2016 نامزد دریافت جایزه امی برای بازیگر زن برجسته در یک سریال کوتاه کمدی درام شد.

او در تعدادی از کمدی‌های شبکه‌ای از جمله آلیسون در فیلم The Winner (2007)، ملانی کلیتون در Worst Week (2008-2009)، شیلا در سریال Guys with Kids (2012-2013) و دونا گیبل در سریال Kevin Can Wait (2012-2013) ایفای نقش کرده است.

جولی هاگرتی در نقش خانم پارکر، مادر رافی

بازیگران فیلم سینمایی کریسمس داستان کریسمس

جولی بث هاگرتی متولد 15 ژوئن 1955 یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او در نقش الین در فیلم Airplane! (1980) و دنباله‌ آن Airplane II: The Sequel (1982) بازی کرد. از دیگر نقش‌های سینمایی او می‌توان به فیلم Lost in America (1985)، کمدی سیاه (What About Bob? (1991، فیلم (2014) A Master Builder، کمدی درام (2018) Instant Family و درام (2019) Marriage Story اشاره کرد.

دیگر بازیگران فیلم سینمایی کریسمس داستان کریسمس عبارتند از:

  • ایان پترلا (Ian Petrella) در نقش راندی پارکر، برادر رالفی
  • اسکات شوارتز (Scott Schwartz) در نقش فلیک، یکی از دوست‌های بچه رالفی
  • آر دی راب (R. D. Robb) در نقش شوارتز، یکی از دوست‌های بچه رالفی
  • زک وارد (Zack Ward) در نقش افسر اسکات فارکوس، قلدر سابق رالفی در دوران کودکی
  • دیور دروشه (River Drosche) در نقش مارک پارکر، پسر رالفی
  • بیلی برایشاو (Billy Brayshaw) در نقش مارک پارکر
  • جولیانا لاین (Julianna Layne) در نقش جولی پارکر، دختر رالفی

امتیازات و بررسی فیلم کریسمس داستان کریسمس ۲۰۲۲

همینطور که در نقد فیلم کریسمسی به یاد گذشته ۲۰۲۲ می‌بینیم، این فیلم توانست نمره 6.7 از 10 را در IMDb و در نظرسنجی گوگل 87 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 80 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند، و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد 10 منتقد، 4 نقد مثبت و 5 نقد متوسط و 1 نقد منفی بوده‌است. میانگین امتیازی که این فیلم دریافت کرده نیز 55 از 100 بوده‌است. در ادامه به بررسی چندی از نمرات فیلم کریسمس داستان کریسمس 2022 می‌پردازیم.

The A.V. Club | متیو جکسون (75)

نتیجه این است که اگرچه هرگز به جادوی وصف ناپذیر فیلم کلارک نمی‌رسد، اما در نهایت به یک تعطیلات بسیار سرگرم کننده، اگر اندکی از هم گسیخته، ختم می‌شود.

Chicago Sun-Times | ریچارد روپر (75)

اگر تماشای فیلم داستان کریسمس بخشی از مراسم تعطیلات سالانه شماست، ممکن است بخواهید زمانی را برای دیدن دنباله آن اختصاص دهید. فیلم کریسمسی به یاد گذشته یک کمک مضاعف به نوستالژی کریسمس خواهد بود.

Paste Magazine | تارا بنت (71)

این دنباله پس از درگیری‌ها و توقف‌ها، نقطه شیرین نوستالژیک خود را در میانه راه پیدا می‌کند و به پایانی می‌رسد که احساس می‌کند به دست آمده و به روح می‌سپارد و به شخصیت‌های داستان کریسمس احترام می‌گذارد.

Film Threat | جیسون دلگادو (70)

طرفداران یک داستان کریسمسی و آنهایی که به سادگی در حال و هوای یک فیلم تعطیلات هستند، از یک داستان کریسمس با داستانی سبک و تاثیرگذار لذت خواهند برد که در نوع خود خوب است، بدون اینکه مجبور باشند به اندازه چیزی بی نقص باشند.

IndieWire | کیت اربلاند (58)

این یک دنباله نیست؛ یک ماکت است و در حالی که ممکن است در طول فصل تعطیلات آرامش و شادی به ارمغان بیاورد، آیا ترجیح نمی‌دهید چیزی واقعی را بچشید؟

Los Angeles Times | نوئل مورای (50)

مانند نسخه قبلی خود فیلم کریسمسی به یاد گذشته، به طرز لذت بخشی اپیزودیک است و از یک داستان کمیک به تصویر دیگر می‌پرد. برخی از این‌ها به هم متصل هستند، در حالی که برخی دیگر با صدایی تند فرود می‌آیند. اما مگر کریسمس همینطور نیست.

The New York Times | کالوم مارش (30)

فیلم کریسمس داستان کریسمس باعث شد که بخواهم نسخه اصلی را تماشا کنم، که مانند همیشه ارزش بازبینی را دارد.

کلام آخر

تریلر فیلم کریسمسی به یاد گذشته ۲۰۲۲

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم کریسمسی به یاد گذشته پرداختیم؛ ژانر فیلم سینمایی کریسمسی به یاد گذشته 2022 کمدی خانوادگی است. با بازی ستارگانی مانند پیتر بیلینگزلی و ارین هیز سندی که به نسبت فیلم موفقی بوده است. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ آیا برای دانلود فیلم A Christmas Story Christmas 2022 ترغیب شدید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره فیلم کریسمس داستان کریسمس به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو