پوست سیب زمینی و کاهش سفیدی مو را حتما امتحان کنید! روشی تضمینی و خانگی

منبع: گفتنی

4

1401/10/17

18:19


پوست سیب زمینی و کاهش سفیدی مو را حتما امتحان کنید! پوست سیب زمینی یک روش کاملا طبیعی برای توقف و رفع سفیدی موها است، البته روش استفاده از آن برای جلوگیری از سفیدی موهای سر نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

پوست سیب زمینی و کاهش سفیدی مو را حتما امتحان کنید! روشی تضمینی و خانگی

پوست سیب زمینی و کاهش سفیدی مو: پوست سیب زمینی یک روش کاملا طبیعی برای توقف و رفع سفیدی موها است، البته روش استفاده از آن برای جلوگیری از سفیدی موهای سر نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

روند پیری اجتناب ناپذیر است و بسیاری از ما با رایج ترین علامت پیری که همان سفید شدن مو هاست درگیر هستیم. استرس و اضطراب یکی از اصلی ترین علل سفیدی مو در سنین جوانی تا میانسالی است و تنها افزایش سن علت سفید شدن مو نیست. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

گاهی اوقات سعی می کنیم سفید شدن موها را نادیده بگیریم یا آن را از دیگران پنهان کنیم. گاهی اوقات هم پول زیادی را صرف مواد شیمیایی و دیگر روش های گران قیمت می کنیم تا موهای خود را رنگ کنیم و یا مدام به آرایشگاه مراجعه می کنیم اما در این قسمت یک ایده ساده و راحت را به شما معرفی می کنیم که باعث می شود تا موهای سفید شما با استفاده از موادی که در خانه دارید، تیره تر شود و آن ماده چیزی نیست جز پوست سیب زمینی. موهای خود را در خانه با استفاده از آب پوست سیب زمینی در عرض 10 دقیقه تیره کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

این تست رو از دست نده: بازی فکری مثلث: تعداد دقیق مثلث ها چند تا است؟ فقط 7٪ این پازل تصویری را حل می‌کنند!

پوست سیب زمینی و کاهش سفیدی مو

در این بخش از آرایش و زیبایی گفتنی قصد داریم روشی طبیعی و خانگی برای جلوگیری از سفید شدن موها را برای تا شرح دهیم. از این دستورالعمل دو بار در هفته استفاده کرده تا نتیجه را به خوبی احساس کنید.

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک موی ضد سفیدی:

پوست سیب زمینی و کاهش سفیدی مو

سیب زمینی 5 -6 عدد
صافی
کاسه
بطری خالی شامپو
قوری یا کتری
استفاده از سیب زمینی

روش اول آماده کردن محلول جلوگیری از سفید شدن موهای سر

پوست سیب زمینی و کاهش سفیدی مو

سیب زمینی ها را پوست بکنید.

سیب زمینی های پوست کنده را داخل کتری قرار دهید.

با مقداری آب سیب زمینی ها را روی حرارت قرار دهید و به مدت 20 الی 30 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

بعد از زمان معین حرارت را خاموش کرده و سیب زمینی ها را داخل یک کاسه که صافی را داخل آن قرار داده اید به خوبی له کنید به طوری که آب سیب زمینی ها جدا شود.

آب موجود در کتری را در ظرف دیگری بریزید تا سرد شود.

سپس آب سیب زمینی های پخته را با آب کتری مخلوط کنید و داخل بطری شامپوی خالی بریزید تا با استفاده از آن موهایتان را شستشو دهید.

شتشوی موها 2 الی 3 بار در هفته با این ترکیب خشکی موها را رفع کرده و از سفید شدن آن جلوگیری می کند.

 

روش دوم آماده کردن محلول جلوگیری از سفید شدن موهای سر

پوست سیب زمینی و کاهش سفیدی مو

1. یک فنجان را پر از پوست سیب زمینی کنید که از باقیمانده سیب زمینی های آشپزی در اختیار دارید.

2. محتوای داخل فنجان را داخل یک عدد قوری بریزید. دو فنجان آب به آن اضافه کنید و سپس آن را روی اجاق گاز گذاشته و شعله معمولی را زیر آن روشن کنید.

3. بعد از جوش آمدن 5 دقیقه صبر کنید. به آرامی این ترکیب را هم بزنید و سپس کتری یا قوری را از روی گاز بردارید. چند دقیقه صبر کنید تا مایع خنک شود.

4. سپس این مخلوط را داخل یک ظرف بریزید و پوست های سیب زمینی را از آن جدا کرده و دور بیندازید. مایعی که به دست آمده همانی است که باید برای موهای خود استفاده کنید.

چگونه از این مایع استفاده کنیم؟

1.سر خود را با شامپو بشویید و بعد اجازه دهید که موهایتان کاملاً خشک شود.

2. به آرامی مایع را به موهایتان بزنید . می توانید آن را داخل یک عدد بطری اسپری خالی بریزید و آن را به مناطق مورد نیاز اسپری کنید و همچنین می توانید آن را مستقیماً با براش سیلیکونی به موهایتان اعمال کنید.

3. سپس یک عدد حوله روی موهایتان بکشید تا آن ها خشک شود.

4. اکنون می توانید تفاوت را ببینید که موهای شما بعد از اولین شستشو تیره تر خواهد شد.

مطالب جالب پیشنهادی که خوشتان می آید:

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو