بیوگرافی محمدمهدی کرمی کیست و فیلم جرم و حکم اعدام +عکس

منبع: شبونه

3

1401/10/17

18:21


محمد مهدی کرمی یکی از بازداشت شده ها در حوادث آبان ۱۴۰۱ بوده که به جرم شراکت در قتل روح الله عجمیان بسیجی اهل کرج به اعدام محکوم شده است او ۳۰ سال سن دارد و در کرج زندگی می کند او در 17 دی ماه 1401 اعدام شد. قوه قضاییه اعلام کرد که محمد …

محمد مهدی کرمی یکی از بازداشت شده ها در حوادث آبان ۱۴۰۱ بوده که به جرم شراکت در قتل روح الله عجمیان بسیجی اهل کرج به اعدام محکوم شده است او ۳۰ سال سن دارد و در کرج زندگی می کند او در 17 دی ماه 1401 اعدام شد. قوه قضاییه اعلام کرد که محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی، عوامل شهادت، سیدروح‌الله عجمیان شد صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار آویخته شدند.

محمدمهدی کرمی کیست

محمد مهدی کرمی به افساد فی الارض محکوم شده بود که در 17 دی ماه 1401 حکم اعدام او اجرا شد.

درباره ماجرای حکم اعدام گفته میشود که محمد مهدی کرمی به همراه ۱۵ نفر دیگر در قتل روح الله عجمیان در اتوبان کرج به سمت بهشت بی بی سکینه شرکت داشته است.

محمدمهدی کرمی کیست بیوگرافی و فیلم جرم و حکم اعدام +عکس

دادگاه او در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز با ریاستموسی آصف‌الحسینی صورت گرفت و محمد مهدی کرمی به عنوان متهم ردیف اول مجرم شناخته شده است.

پدر محمدمهدی کرمی می گوید که من در نظرآباد هشتگرد به فروش دستمال کاغذی کنار خیابان مشغول هستم و از این راه زندگیمان را می گذرانیم او می گوید علاوه بر محمدمهدی یک فرزند معلول دیگر دارد.

همچنین ببینید: بیوگرافی سهند نورمحمدزاده 

گزارش قوه قضاییه

اظهارات متعدد و اعترافات صریح متهمان در خصوص ارتکاب جنایت و شرح صحنه جرم، کشف آلات و ادوات جنایت توسط متهمان، چک کردن تلفن همراه آنان و کشف مجرمان، عکس ها و فیلم هایی که از روز حادثه درباره نحوه شهادت شهید سید روح الله عجمیان منتشر شد نیز اتهامات متهمان را به طور کامل ثابت کرد.

سرانجام پس از پایان جلسات دادگاه، ختم رسیدگی را اعلام و در 22 آذرماه، قرارهای بدوی این پرونده صادر شد.

بر اساس احکام اولیه محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی متهم به فساد در جهان از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به ماموران امنیتی و جرایم علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال جدی در جامعه شد. نظم عمومی و ناامنی در کشور و منجر به شهادت سید روح شد. الله عجمیان به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور بررسی و رای دیوان عالی کشور پس از رسیدگی دقیق به پرونده تجدیدنظرخواهی متهمان پرونده شهادت سید روح الله عجمیان صادر شد.

با توجه به ادله و مستندات پرونده، دیوان عالی کشور تجدیدنظرخواهی محکومان محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی را نپذیرفت و رأی صادره از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ ق. قانون آیین دادرسی کیفری.

بر این اساس و پس از طی مراحل قانونی و تایید رای دیوان عالی کشور، صبح امروز حکم اعدام محکومان محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی به اجرا درآمد.

محمدمهدی کرمی کیست بیوگرافی و فیلم جرم و حکم اعدام +عکس

ماجرای جرم

پدر محمدمهدی کرمی می گوید که فرزندم برای مراسم چهلم حدیثه نجفی رفته بود که ناگهان ناخواسته به تجمعات و اعتراضات وارد شده است پدرش می گوید به مسئول پرونده گفتم که بچه من بی گناه است برای او حکم اعدام نبرید و او در پاسخ به من گفت شما راضی هستی حکم خدا و پیغمبر را زیر سوال ببرم و من پاسخ دادم نه اگر حکم خدا و پیغمبر این است که بچه من اعدام شود حلال خدا و دپیغمبر باشد نخواستم انگار این بچه را هم نداشتم او می گوید که من مدتهاست سرکار نمی روم و تمرکز زندگی کردن را ندارم هر روز به دادگاه و زندان می روم و در کوچه ها و خیابان ها بی هدف قدم میزنم.

همچنین ببینید:

محمدمهدی کرمی کیست بیوگرافی و فیلم جرم و حکم اعدام +عکس

جزئیات دادگاه محمدمهدی کرمی

قاضی در دادگاه پرسید: بگویید چه کسانی با شما تماس گرفته بودند یعنی چه گروهک‌ها و چه شبکه‌هایی به شما برای این قبیل اقدامات دستور می‌دهند؟

متهم در پاسخ گفت: شب یازدهم آبان ماه بود که یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت فردا دوازدهم آبان روز چهلم حدیث نجفی است و ما هم برای ابراز همدردی در آن مراسم آماده می‌شویم لذا من هم قصد کردم که در این مراسم حاضر شوم. در روز ۱۲ آبان نزدیک ۱۱ صبح بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با افراد حاضر در صحنه شعار دادم و به سمت مأمورین سنگ پرتاب کردم. در ادامه به سمت زیرگذر که رفتم مشاهده کردم که جمعی از افراد در آنجا تجمع کرده‌اند. لذا در ادامه من هم به این جمع پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو الی سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش ضربه می‌زنند.

وی تأکید کرد: ۳۰ الی ۴۰ نفر بالای سر بسیجی شهید تجمع کرده بودند و به آن ضربه می‌زدند.

متهم در ادامه گفت: در محل صحنه حادثه شاهد این بودم که برخی افراد سلاح سرد اعم از چاقو و پنجه‌بوکس و سنگ در دست داشتند.

قاضی در ادامه از متهم پرسید: آیا کسی که اعتراض دارد باید با اسلحه سرد به خیابان بیاید؟

متهم: خیر. چیزی که عقل حکم می‌کند نباید اینطور باشد. افرادی که در آن صحنه حاضر بودند هرکاری می‌کردند.

قاضی در ادامه از متهم پرسید، شما جزو اولین نفراتی بودید که به شهید ضربه زدید، مقداری درباره صحنه واقعه توضیح دهید.

متهم در پاسخ گفت:‌ شهید عجمیان زیر سه دقیقه به شهادت رسید. من با دست چپم دستم را روی شانه شهید انداختم و با یک سنگ به سرش ضربه زدم. سنگ وقتی به سرش خورد خرد شد. بعد از اینکه سنگی به سر شهید زدم سه ضربه با مشت به سرش کوبیدم و دیدم که با چاقو و سنگ شهید را می‌زنند و در ادامه دیدم شهید روی زمین افتاده است.

وی افزود: همچنین در صحنه حادثه مشاهده کردم که فردی روی پهلو و شکم شهید عجمیان می‌پرید. من هم وقتی وضعیت خلوت شد یک ضربه به شهید زدم و فرد دیگری با چاقو به دنده چپ شهید ضربه وارد کرد.

در ادامه قاضی از متهم پرسید: چه کسی با چاقو به دنده شهید ضربه کرد.

متهم در ادامه گفت: سید محمد حسینی سه ضربه چاقو به ناحیه شکم و پهلوی شهید وارد کرد.

متهم در ادامه گفت: من بعد از مشاهده این صحنه شهید را روی زمین کشیدم و بعد یک ضربه به سر و صورت شهید وارد کردم.

قاضی پرونده در ادامه از متهم پرسید: چه کسان دیگری به شهید ضربه زدند، اسامی آنها را نام ببرید.

متهم در پاسخ گفت: در این جمع فقط می‌توانم به اسم سید محمد حسینی اشاره کنم چرا که من ضربات چاقوی وی را با چشم خودم مشاهده کردم.

متهم در ادامه گفت: حاضرم قسم بخورم که بیش از ۳۰ الی ۴۰ نفر در به شهادت رساندن شهید دست به یکی کرده بودند.

قاضی پرونده در ادامه از متهم پرسید: چرا شما با این بسیجی این رفتار را داشته‌اید؟ چرا جنازه شهید را عریان و در آسفالت می‌کشیدید؟

متهم در پاسخ به قاضی گفت: اگر می‌خواهید از من واقعیت را بشنوید باید بگویم که من قربانی حرف‌های رسانه‌های دشمن شدم.

اجرای حکم اعدام محمد مهدی کرمی

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: دوازدهم آبان ماه بود که افرادی در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی یکی از جانباختگان حوادث اخیر با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.

در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت به شهادت رسید.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله قرار می‌گیرد و تعدادی از آن ها وی را به شهادت می‌رسانند.

در پی این حادثه، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرایم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می کند.

در پی این حادثه، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرایم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می کند.

محمدمهدی کرمی کیست بیوگرافی و فیلم جرم و حکم اعدام +عکس و اینستاگرام

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادت آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

در جلسات دادگاه متهمان صراحتا نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.

پس از دستگیری عوامل شهادت سیدروح الله عجمیان، در بازسازی صحنه جرم متهمان نحوه قتل را بازسازی کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو