از شوهرم متنفرم و از دستش خسته شدم! با تنفر از همسر چه کنیم؟؟؟

از شوهرم متنفرم و از دستش خسته شدم! با تنفر از همسر چه کنیم؟؟؟


منبع: آویژه

4

1401/10/17

18:22


از شوهرم متنفرم و از دستش خسته شدم! با تنفر از همسر چه کنیم؟؟؟

5/5 - (1 امتیاز)

زندگی مشترک غیر قابل پیش بینی است. ازدواج پر از شگفتی و راه های پر فراز و نشیب است. در این میان انتظار می رود که زوجین با عشق و آرامش پشت هم بوده و برای گذراندن مشکلات و سختی ها تلاش کنند. تا زندگی پر از شادی و آرامشی را داشته باشند. اما همیشه اینطور نمی شود. گاهی با زوج هایی رو به رو می شویم و جملاتی مانند: از شوهرم نفرت دارم، همسرم از من متنفر شده، از همسرم متنفرم ولی نمی تونم طلاق بگیرم و … را می شنویم. شنیدن این جملات واقعا ناراحت کننده است.

اما تنفر از همسر بی دلیل ظاهر نمی شود. اگر شما نیز دائم در ذهن خود جملاتی مانند از شوهرم نفرت دارم، از شوهرم خسته شدم و … را تکرار می کنید. باید از خود بپرسید: چرا از شوهرم بدم میاد؟ دلیل تنفر از همسرم چیست؟  وقتی از شوهرم بدم میاد چکار کنم؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی نشانه های تنفر و راه حل هنگام مواجه با تنفر از همسر پرداخته اند. آنها بعد از مطالعات بسیار درباره تنفر از شوهر، مقاله جامع و کاربردی زیر را نگارش کرده اند. این مقاله سوالات شما درباره تنفر از همسر و تنفر از ازدواج را به خوبی پاسخ می دهد. در این مقاله دلایل احتمالی که چرا برخی از همسران از شوهران خود متنفر هستند و راه حل هایی برای این موضوع ارائه خواهیم داد. پس مطالعه مقاله تخصصی و کامل زیر را از دست ندهید.

از شوهرم متنفرم

آیا این طبیعی است که از شوهر خود متنفر باشید؟

بعد از چند سال زندگی، از شوهرم زده شدم آیا این طبیعی است؟ در ابتدا باید گفت، هنگامی که از شوهرتان متنفر هستید، لزوما به این معنا نیست که دیگر نسبت به او احساسی ندارید. گاهی اوقات، مشکلات، بحث ها و کشمکش ها ممکن است باعث شود که شما از شوهر خود دلخور بوده و یا احساس کنید که از شوهرتان متنفرید. در صورتیکه با بررسی بیشتر ذهن خود متوجه خواهید شد که همچنان همسرتان را دوست دارید. به عنوان مثال، ممکن است شوهرتان یک فرد بی نظم باشد و از اینکه اتاق خواب و یا کمد لباس ها را بهم ریخته ناراحت بوده و بگویید از شوهرم متنفرم.

با این حال، این حالت عصبانیت و تنفر فقط برای مدت کوتاهی است. تنفر از همسر هنگامی که احساس می کنید آنچه که می خواهید بدست آورده اید و یا همسرتان از شما عذرخواهی کرده است، محو می شود. پس در واقع، شما می توانید هر از گاهی، وقتی که همه چیز مطابق میل شما نباشد، از چیزی یا شخصی که دوست دارید، متنفر باشید.

اما اگر تنفر از همسر شما به یک موضوع دائمی و تفکر مداوم تبدیل شده است. باید بیشتر نگران باشید. بیزاری مداوم از همسرتان نشان دهنده یک مشکل اساسی است که باید حل شود. پس تنفر از شوهر به صورت مداوم و همیشگی، اصلا طبیعی نیست.

 

برخی از دلایل احتمالی تنفر از همسر

نشانه های تنفر از شوهر و دلایل تنفر از همسر می تواند منحصر به فرد باشد. هزاران دلیل ممکن است برای زنان مختلف وجود داشته باشد که از شوهر دوست داشتنی و جذاب خود خسته یا متنفر شوند. ازدواج پر از راه های پر فراز و نشیب است که ممکن است باعث ایجاد تنفر از همسر شوند. دانستن دلایل تنفر و خسته شدن از شوهر می تواند زندگی مشترک شما را نجات دهد. اگر نمی توانید علت تنفر خود از شوهرتان را بیابید، بهتر از دلایل احتمالی زیر را بررسی کنید تا متوجه شوید که چرا از شوهرتان متنفرید. برخی از رایج ترین دلایل تنفر از شوهر عبارتند از:

عدم برقراری ارتباط مناسب

برقراری ارتباط با همسر، فراتر از آن چیزی که با دوستان و همکارانتان درگیر می شوید. در رابطه با با همسرتان باید هدفمند تر باشید. اگر شما و همسرتان به طور مکرر در مورد مسائل شخصی صحبت نکنید و یا ناراحتی ها و مشکلات کوچک را با هم بررسی و حل نکنید، ممکن است بر احساسات شما نسبت به او تاثیر بگذارد. همچنین رابطه شما به یک رابطه سرد، بی مهر و محبت تبدیل می شود.

از انجام دادن کارها با یکدیگر دست کشیدید

انجام کارها با یکدیگر به زوجین فرصتی می دهد تا از همراهی و بودن در کنار یکدیگر لذت ببرند. همچنین راه های عاشقانه ای را برای انجام وظایف مشترک پیدا خواهند کرد. اگر فعالیت های مشترک بخشی از زندگی شما بوده اما به دلیل مشغله های کاری از انجام آنها دست کشیدید، ممکن است دلیل خسته شدن شما از شوهرتان باشد. فعالیت های جدید باعث تغییر محیط می شود که به خودی خود باعث می شود احساس نزدیکی به شریک زندگی خود کنید. کنار گذاشتن این موارد هیجان را از رابطه شما می گیرد.

شوهرتان رفتار متقابل نداشته است

آیا این طبیعی است که از شوهرم متنفر باشم زیرا از تلافی محبت ها و مهربانی های من امتناع می کند؟ بله. عشق و دوست داشتن زمانی لذت بخش است که دو طرف برای هم وقت گذاشته و مهر و محبت های متقابلی داشته باشند. اگر دائم یک طرف به مهربانی کردن و محبت بپردازد اما طرف مقابل در برابر آن هیچ واکنش متقابلی نداشته باشد، مسلما احساس تنفر ایجاد خواهد شد.

هر دو دست از سازش برداشته اید

یکی دیگر از دلایل احتمالی خسته شدن از شوهر ممکن است این باشد که هر دوی شما دست از سازش بردارید. اگر شما بر سر بی اهمیت ترین چیزها دعوا می کنید و جایی برای عذرخواهی و سازش نمی گذارید، مسلما بعد از مدتی احساس تنفر از همسر در شما شکل می گیرد.

عدم وجود احترام

بهترین راه برای نشان دادن عشق به همسر، احترام گذاشتن است. هنگامی که احترام به نظرات، عقاید، طرز تفکر و … همسرتان احترام نگذارید و یا متقابل او نسبت به نظرات و عقاید شما احترام نگذارد، به مرور احساس تنفر شکل می گیرد.

شوهرتان مسئولیت پذیر نیست

برخی از زنان می گویند از شوهرم متنفرم چون او اصلا مسئولیت پذیر نیست. بسیاری از زنان خواهان یک شریک قابل اعتماد برای مدیریت موثر خانه و خانواده هستند. اگر شوهرتان یک مرد مسئولیت پذیر نیست، پس ممکن است دلیل تنفرتان همین باشد.

شوهرتان فقط به فکر خودش است

ممکن است از شوهرتان متنفر باشید زیرا او فقط خودش را در اولویت قرار می دهد. بین شما و شوهرتان شکاف و احساس تنفر ایجاد می شود، اگر شوهرتان به شما و آنچه که انتظار دارید اهمیت نمی دهد و فقط به چیزهایی که برای خودش مهم است، اهمیت می دهد.

او دیگر به شما توجه نمی کند

بسیاری از زنان می گویند: از شوهرم متنفرم به این دلیل که دیگر مانند قبل به من توجه نمی کند. مهم نیست که زندگی چقدر شلوغ است. زوجین باید زمانی را به یکدیگر اختصاص دهند.

.

از شوهرم نفرت دارم

چگونه با شوهری که ازش متنفرم زندگی کنم؟ راهکارهایی برای رفع تنفر از شوهر

برخی از زنان می گویند از شوهرم متنفرم ولی بچه دارم و نمی خواهم زندگی ام به جدایی ختم شود. برخی دیگر دوست دارند که احساس تنفر خود را از بین برده و مانند قبل شوهرشان را عاشقانه دوست داشته باشند. در این قسمت شما را با راهکارهایی برای رفع تنفر از شوهر و رفتار صحیح با شوهران آشنا خواهیم کرد. اگر شما نیز دائم می گویید از شوهرم بدم میاد، از شوهرم متنفرم، از شوهرم خسته شده ام و … حتما این راهکارها را مطالعه کرده و در زندگی خود استفاده کنید تا تنفر از شوهر را به عشق و دوست داشتن شوهر تبدیل کنید.

دلیل تنفر از شوهر را بیابید

اولین قدم برای رفع تنفر از شوهر این است که دلیل متنفر بودن خود را بیابید. شروع به پرسیدن سوالاتی مانند: چرا از شوهرم متنفرم؟ دلیل اینکه از شوهرم بدم میاد چیست؟ و … کنید. زمانی را که با شوهر خود رابطه خوبی داشتید و همدیگر را دوست داشتید، به یاد بیاورید. چه چیزهایی تغییر کره است؟ و کدام تغییرات باعث تنفر شما از همسرتان شده است؟ آیا در درون خود راضی هستید؟ آیا با خودتان مشکل حل نشده ای دارید، و … به این موضوع فکر کنید که دلیل تنفر شما چیست و زندگی خود را از فروپاشی نجات دهید.

ارتباط موثر برقرار کنید

بهترین راه برای رفع بیزاری از شوهرتان برقراری ارتباط سالم با اوست. ارتباط موثر می تواند زوجین را به داشتن یک زندگی شاد و پر از آرامش هدایت کند. اگر شما نتوانید در مورد نیازها و احساسات خود با همسرتان به راحتی صحبت کنید، پس مسلما به مرور از او خسته شده یا متنفر می شوید. ارتباط موثر کلید یک ازدواج موفق است.

شانسی برای سازش و ببخشش در زندگی خود قرار دهید

اگر دائم با شوهرتان بحث می کنید و هنگامی که او می خواهد به شما نزدیک شود و عذرخواهی کند، رو بر می گردانید. پس مشکل از شما است. عدم برقراری ارتباط و بی محلی کردن باعث دور شدن زوجین از یکدیگر می شود. گاهی ببخشید و مشکلات را رها کنید. یکی از راه های ترک نفرت این است که آنها را ببخشید تا بتوانید زندگی خوبی بسازید.

بپذیرید که همه انسان ها ویژگی های منفی دارند

آیا ویژگی ها و خصوصیات منفی مانند نامنظم بودن، ساکت بودن، پنهان کاری و … باعث شده است که از شوهر خود متنفر شوید؟ اما چه کسی هست که ویژگی ها و خصوصیات منفی نداشته باشد؟ بپذیرید که همه افراد هم خصوصیات مثبت و هم خصوصیات منفی و عیب و نقص دارند. شما باید بسیاری از انتظارات بالای خود را نادیده بگیرید. زیرا زندگی مشترک ویژگی ها و صفحه جدیدی از زندگی را به ما نشان می دهد. پس اگر شوهرتان تمام تلاش خود را می کند تا شما را خوشحال کند، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که از او قدردانی کنید. حتی اگر شوهرتان نتوانسته آنگونه که شما می خواهید باشد.

روی نکات مثبت تمرکز کنید

تنها تمرکز کردن بر روی نکات منفی شوهرتان، میتواند باعث شود که شما از او خسته شده و یا متنفر شوید. اگر دائم به نکات منفی و ویژگی های منفی شوهر خود فکر می کنید. بهتر است از این کار دست بردارید. کمی وقت بگذارید و به دنبال نکات مثبت همسرتان بگردید. آنها را با خود مرور کنید تا متوجه شوید که شوهرتان آنقدر هم که احساس می کردید بد نیست و می توانید برای داشتن زندگی شاد در کنار او تلاش کنید.

از همسرم متنفرم ولی نمیتونم طلاق بگیرم

با کنایه حرف زدن ممنوع

حتی هنگامی که احساس می کنید از شوهرتان متنفرید، هرگز با کنایه با او صحبت نکنید. اگر انتقادی از رفتار او دارید و یا عملکردش را نمی پسندید، صادقانه و با احترام آن را بیان کنید. با شوهرتان آنطور که دوست دارید با شما رفتار شود، رفتار کنید. انتقادهای پنهان و کنایه ها و زخم زبان ها نه تنها رابطه شما را بهتر نمی  کند بلکه باعث از بین رفتن حرمت ها و افزایش تنفر زوجین از یکدیگر می شود.

برای یکدیگر وقت
بگذارید

ماننند اوایل ازدواج که تمام وقتتان را به همسرتان اختصاص می دادید، حال نیز اینگونه باشید. از شوهرتان درخواست کنید به گونه ای کارهایش را برنامه ریزی کند که وقت خالی برای باهم بودن پیدا کنید. راه رفتن با هم یکی از راه های ایجاد یک مکالمه عالی و دلپذیر است. که می تواند احساس تنفر شما را کاهش دهد. همچنین باعث کاهش استرس شما و شوهرتان خواهد شد.

به احساسات بد خود اجازه سرازیر شدن ندهید

هنگامی که به هر دلیلی از شوهرتان ناراحت هستید، مسلما تمام احساسات و تفکرات بد و منفی در ذهن شما جاری می شود. که این احساسات منفی می تواند باعث تنفر بی دلیل شما از شوهرتان شود. پس هرگز اجازه ندهید که احساسات منفی شما روی هم تلمبار شده و ناگهان سرازیر شوند. هر موقع که کوچکترین ناراحتی وجود دارد در رابطه با آن با شوهرتان صحبت کنید. اگر هر بار ناراحتی ها را بیان نکنید و آنها را مخفی کنید، ناراحتی ها و احساسات منفی شما ناگهان مانند یک بمب منفجر می شود.

احترام و همدلی را فراموش نکنید

از شوهرم خسته شدم و نمی توانم به نیازهایش پاسخ مناسبی بدهم. فراموش شدن احترام های بین زن و شوهر و نداشتن احساس همدلی با شوهر می تواند تنفر از همسر را افزایش دهد. پس حتی اگر از او متنفر هستید، همچنان به نظرات و  تفکراتش احترام گذاشته و با او احساس همدلی کنید. داشتن احساس همدلی با شوهر و مهم بودن برای او می تواند تنفر از شوهر را کم کرده و از بین ببرد. همچنین از شوهرتان نیز بخواهید که متقابل عمل کرده و به نظر و سلیقه های شما احترام بگذارد.

از مشاوره کمک بگیرید

اگر نمی توانید تنفر به شوهر را فراموش کرده و آن را رفع کنید. پس بهتر است از مشاوره خانواده کمک بگیرید. مشاور یا روانشناس در ابتدا دلایل تنفر شما نسبت به شوهرتان را بررسی کرده و مطابق با رفتارها و عملکردهای شما راهکارهایی را برای کاهش تنفر نسبت به شوهر برای شما ارائه می دهد. اگر حق با شما بوده و شوهرتان رفتار و عملکرد درستی نداشته باشد به شما کمک می کند تا تصمیم درستی راجع به زندگی خود و آینده بگیرید.

چگونه با شوهری که ازش متنفرم زندگی کنم

سخنی از مشاوران آویژه

ازدواج نیز مانند بخش های مختلف زندگی، مشکلات خود را دارد. مشکلات ممکن است باعث شود که بگویید از شوهرم متنفرم یا از شوهرم زده شدم و … . اولین قدم برای حل این مشکل این است که بدانید چرا از شوهرتان متنفرید؟ سپس به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن دلایل تنفر از همسر باشید. به یاد داشته باشید که زندگی مشترک موفق نیاز به صبر، تلاش و از خودگذشتگی دو طرف دارد. پس برای داشتن یک زندگی عالی و روابط سالم با همسر خود تلاش کنید.

سوالات متداول

 دلیل تنفر از ازدواج چیست؟

علت اصلی ازدواج ناخوشایند اغلب ناسازگاری است. گاهی اوقات شما حاضر نیستید که همسرتان را همانگونه که هست و با عیب ها و نقص هایش بپذیرید. بلکه می خواهید شخصیت او را متناسب با آنچه که می خواهید تغییر دهید. باید گفت تغییر شخصیت انسان ها سخت و گاهی ناممکن است. هنگامی که با شکست مواجه می شوید از ازدواج خود متنفر خواهید شد.

مهم ترین عامل در ایجاد تنفر از شوهر چیست؟

یکی از مهم ترین علت های تنفر از همسر می تواند نبود ارتباط موثر و نبود روابط سالم بین زوجین باشد. هنگامی که زن و شوهر نتوانند با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار کنند، نمی توانند در مورد مشکلات، احساسات و نیازهای خود به راحتی صحبت کنند. همه این مشکلات جمع شده و باعث ایجاد احساس تنفر نسبت به همسر می شود.

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو