آموزش ساخت تابلو قلب چوبی دکوری با چوب پنبه

آموزش ساخت تابلو قلب چوبی دکوری با چوب پنبه


منبع: کاغذ رنگی

4

1401/10/17

18:25


نمی‌دانم تجربه یا علاقه ساخت کاردستی با چوب را دارید یا نه ولی اگر اینجا هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما این مطلب را بخوانید و ساختش را تجربه کنید. استفاده از چوب در ساخت کاردستی لذتی دارد که به نظرم با هیچ وسیله دیگری تجربه‌اش نخواهید کرد.

آموزش ساخت تابلو قلب چوبی دکوری با چوب پنبه

تابلوهای دیواری دست‌ساز از آن کارهای هنری سرگرم‌کننده و جذاب هستند که دیوار یا آینه اتاق را زیباتر می‌کنند. هم‌چنین اگر دوستان اهل هنر داشته‌باشید، این قاب‌ها برای‌شان خیلی ارزشمند خواهدبود. با مطلب امروز کاغذرنگی یک تابلو قلب چوبی بسازید و از مراحل ساخت این کاردستی قشنگ و ساده، حسابی لذت ببرید.

وسایل موردنیاز

  • یک تخته چوب
  • رنگ اکریلیک

    رنگ اکریلیک سفید
  • رنگ اکریلیک

    ۳ عدد
    سایه از رنگ اکریلیک صورتی
  • روبان ابریشمی
  • روبان توری

    روبان توری
  • چوب‌پنبه (اندازه سطح تخته)
  • چاقو
  • قیچی

    قیچی
  • قلم مو

    قلم‌مو
  • چسب حرارتی

در این ایده قرار است تابلو قلب چوبی را با چوب‌پنبه بسازیم، ولی اگر شما ایده دیگری برای ساخت قلب دیواری دارید حتما آن را هم امتحان کنید.

مراحل ساخت تابلو قلب چوبی

این تابلوی دیواری با چند وسیله نسبتا ساده و کمی عشق به رنگ‌آمیزی، طی چند دقیقه ساخته می‌شود. البته این یک ایده اولیه است و شما می‌توانید طرح‌های زیادی برای تغییر آن در نظر داشته ‌باشید.

این کاردستی تابلو قلب چوبی آن‌قدر راحت است که شما می‌توانید با همراهی بچه‌ها یک پروژه کاردستی خانگی انجام دهید.

۱. آماده‌سازی تخته پایه

بوم پروژه یک تخته چوبی است که باید برای آویزان‌شدن با یک روبان به ‌اندازه کافی نازک باشد. این بوم باید در عین حال آن‌قدر محکم باشد که همه چوب‌پنبه‌ها رویش به راحتی جا بگیرد و باز هم بوم دوام بیاورد.

حالا باید این تخته چوبی را با رنگ اکریلیک سفید یا صورتی خیلی روشن رنگ‌آمیزی کنید. این رنگ باید کل سطح بوم را به طور کامل بپوشاند. بعد آن را کنار بگذارید تا خشک شود.

۲. بُریدن و چیدن چوب‌پنبه تابلو قلب چوبی

با یک چاقوی تیز چوب‌پنبه‌ها را از وسط ببُرید. بعد سعی کنید آن‌ها را در یک آرایش قلبی کنار هم بچینید. درصورت نیاز می‌توانید قبل از شروع کار طرحتان را با مداد روی چوب بکشید.

شما می‌توانید بریدن چوب‌پنبه‌های تابلو قلب چوبی را با چاقوی ساده آشپزخانه یا یک چاقوی لبه پهن تیزتر انجام دهید. طبق تجربه استفاده از قیچی برای این کار خوب نیست.

۳. چسباندن چوب‌پنبه‌ها روی بوم

بعد از بُریدن و خرد کردن همه چوب‌پنبه‌ها باید به طور کلی جای هرکدام را روی سطح بوم مشخص کنید. برای این کار می‌توانید به طور فرضی جای چوب‌ها را مشخص کنید.

هرچند این کار زمان‌بر است و حتی ممکن است حس کنید دوباره‌کاری کرده‌اید، اما به هرحال این روش بهترین کار برای تعیین جای هر چوب‌پنبه روی بوم است.

وقتی از جای دقیق هر چوب‌پنبه روی شکل قلب مطمئن شدید، وقت آن است که هرکدام را آرام بردارید و به انتهایش چسب حرارتی بزنید. حالا چوب‌پنبه‌های تابلو قلب چوبی را دوباره سرجایشان بگذارید تا محکم شوند.

هر چوب پنبه را دوباره سر جای خودش بگذارید و با کمی فشار در جایش ثابت کنید. شاید بد نباشد هر چوب‌پنبه‌ از تابلو قلب چوبی را چند لحظه نگه دارید تا چسبش خشک شود. این کار را تا تکمیل شکل تابلو قلب چوبی دیواری با چوب‌پنبه‌ها ادامه دهید.

۳. اضافه کردن روبان‌ها

از روبان ابریشمی برای ساخت یک آویز مناسب تابلو قلب چوبی استفاده کنید. قبل از هر کاری باید طول روبان را مشخص کنید. شاید بخواهید طول روبان تابلو قلب چوبی را بیشتر یا کمتر از میزانی که گفتیم، در نظر بگیرید.

جای دو سر روبان را روی بوم مشخص کنید و بعد یک سر آن را با چسب حرارتی یا میخ یا هرچیزی که به محکمی جای آن کمک کند، به بوم بچسبانید.

حالا سراغ سمت دیگر بند یا روبان بروید و آن را هم به پشت قاب تابلو قلب چوبی بچسبانید. سعی کنید جای دو سر بند روی بوم متقارن باشد.

روبان توری هم برای تزیینات قاب گزینه خوبی است. مثلا می‌توانید روبان‌های تابلو قلب چوبی را به‌صورت مورب گوشه‌های تابلو بگذارید. کمی آن‌ها را از پشت بکشید تا خیلی به وسط صفحه نزدیک نباشند.

بعد از همه این مراحل کافی است با چسب حرارتی روبان‌ها را به گوشه‌های بوم بچسبانید و قسمت اضافه آن را هم با قیچی ببُرید که آویزان نباشد.

۴. رنگ‌آمیزی تابلو قلب چوبی

برای رنگ‌آمیزی این تابلو قلب چوبی به رنگ دلخواهتان فکر کنید. البته خوب است به طبف رنگ دکور اتاقتان هم نگاهی بیندازید تا رنگ تابلو با آن سازگار باشد.

در این کاردستی از طیف رنگ صورتی استفاده شده است. بنابراین از رنگ‌های صورتی تیره در بالای قلب شروع و در ادامه با رنگ‌های روشن‌تر به‌سمت پایین قلب حرکت کنید.

این محو شدن لایه‌های رنگ در یکدیگر، جلوه کارتان را دوبرابر می‌کند. هر درجه رنگ صورتی را حداقل برای دو ردیف از چوب‌پنبه‌ها به‌کارببرید تا عمق لازم را به اثر هنری تابلو قلب چوبی خودتان بدهید.

وقتی رنگ‌آمیزی کل چوب‌پنبه‌های تابلو قلب چوبی تمام شد، می‌توانید تابلو را در گوشه‌ای قرار دهید تا رنگ آن کاملا خشک شود. بعد از آن ادامه مراحل را پیش ببرید.

۵. اضافه کردن روبان نهایی

زمانی که تابلو قلب چوبی کاملا خشک شد، یک تکه روبان توری را اندازه بگیرید تا روی قلب بچسبانید. این کار به تابلو بافت بیشتری می‌دهد. وقتی دقیقا فهمیدید که روبان باید چقدر طول داشته ‌باشد، آن را ببرید و روی قلبتان بچسبانید.

درآخر یک تابلو قلب چوبی زیبا و کامل دارید که قرار است دیوار خانه شما یا دوستانتان را حسابی درخشان کند. این یک ایده خوب برای تجربه ساخت یک تابلوی دیواری بود.

شما می‌توانید با فکرها و طرح‌های دیگر، خلاقیت خودتان را به کار اضافه کنید و از کار هنری در خانه لذت ببرید. اگر دنبال ایده‌های بیشتری هستید، می‌توانید مطالب دسته کاردستی حرفه‌ای با چوب را هم بخوانید.

تابلو قلب چوبی یک هدیه خوب برای دوستان و آشنایان است که به‌ جای کادوهای آماده برای آن‌ها درست کنید. بی‌شک ارزش وقت و هنری که در یک کاردستی خانگی وجود دارد، از خرید یک هدیه آماده بیشتر خواهد بود.

پرسش های متداول درباره تابلو قلب چوبی

کاردستی تابلو قلب چوبی چه وسایلی نیاز دارد؟
برای ساخت این کاردستی به وسایلی مثل چوب پنبه، تخته شکل قلب نازک چوبی، روبان، چسب حرارتی یا چوب، قیچی و… نیاز دارید.
این کاردستی مناسب چه رده سنی است؟
کاردستی تابلو چوبی قلبی با چوب پنبه مناسب نوجوانان و بزرگسالان است. براس ساخت این کاردستی نیازی به تجربه زیاد نیست.
در ساخت این کاردستی به چه تعداد چوب پنبه نیاز داریم؟
تعداد چوب پنبه بسته به اندازه تخته چوب قلبی است که انتخاب می‌کنید. درواقع چوب پنبه ها باید سطح تخته چوبی را پر کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو