طرز تهیه بورانی بادمجان خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

5

1401/10/17

18:31


طرز تهیه بورانی بادمجان بورانی بادمجان یکی از ترکیب های خوشمزه و خاص ماست و بادمجان است که برای پیش غذا یا سرو …

طرز تهیه بورانی بادمجان

طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست طرز تهیه بورانی بادمجان سرخ شده طرز تهیه بورانی بادمجان رژیمی طرز تهیه بورانی بادمجان با گوشت طرز تهیه بورانی بادمجان با گوجه طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی طرز تهیه بورانی بادمجان مجلسی طرز تهیه بورانی بادمجان افغانی

بورانی بادمجان یکی از ترکیب های خوشمزه و خاص ماست و بادمجان است که برای پیش غذا یا سرو در کنار غذاهای ایرانی گزینه ای مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان ۴ عدد
ماست ۱ پیمانه
مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
نعنا خشک ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
کره ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بورانی بادمجان

مرحله اول

برای تهیه بورانی بادمجان خوشمزه در ابتدای کار باید بادمجان ها را کباب کنیم، برای این منظور یا از منقل ذغال یا اجاق گاز استفاده می کنیم. بادمجان ها را روی حرارت قرار داده و اجازه می‌دهیم پوست‌شان به‌طور کامل بسوزد.

مرحله دوم

در این مرحله پوست سوخته‌شده بادمجان‌ها را به طور کامل جدا می کنیم، سپس آنها را به صورت ساطوری خرد می کنیم. در ادامه کره را درون یک تابه مناسب می‌ریزیم و آن‌را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه کره به‌طور کامل ذوب شد، بادمجان ساطوری شده را به تابه اضافه می کنیم و به آرامی تفت می دهیم تا آب اضافی بادمجان به طور کامل تبخیر شود، سپس بادمجان را کمی سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا بادمجان از حرارت بیفتد، سپس سیرها را پوست گرفته و درون یک کاسه بزرگ رنده می کنیم. در ادامه ماست را به همراه نعنا خشک به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه بادمجان به طور کامل خنک شد، آن‌را به همراه مغز گردوی خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی ماست اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

اگر بخواهیم بورانی کاملا یکدست شود، می توانیم مواد را درون میکسر بریزیم و میکس کنیم. در نهایت بورانی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سلیقه خود با مقداری نعنا خشک، گل محمدی و گردو تزیین می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو