ایمپلنت حین ارتودنسی چیست + مزایا و معایب

ایمپلنت حین ارتودنسی چیست + مزایا و معایب


منبع: ایران ناز

4

1401/10/17

18:33


ایمپلنت حین ارتودنسی چیست + مزایا و معایب

ایمپلنت حین ارتودنسی چیست + مزایا و معایب

 

شما می توانید برای مرتب کردن دندان هایتان از چند روش ساده استفاده کنید. یکی از بهترین شیوه ها کاشت ایمپلنت می باشد. در این روش دندان های شما بسیار زیبا و مرتب می شوند.

 

بعضی از افراد به کشیدن دندان احتیاج دارند. زیرا باید حتما فضای لازم در دهان فرد ایجاد شود. ما در این مقاله سعی داریم با موضوع مهم ایمپلنت حین ارتودنسی آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

 

آشنایی با موضوع کاشت ایمپلنت حین ارتودنسی

 

آشنایی با موضوع کاشت ایمپلنت حین ارتودنسی

کاشت ایمپلنت حین ارتودنسی یک روش بسیار مناسب برای مرتب نمودن دندان ها می باشد. گاهی اوقات افراد زیادی از دندان های خود ناراضی هستند.

 

دندان های کج و نامرتب می توانند بر اعتماد به نفس فرد تاثیر زیادی بگذارند. همیشه یک متخصص ماهر می تواند با کاشت ایمپلنت حین ارتودنسی دندان های فرد را مرتب و زیبا کند.

 

این روش می تواند فضای خالی میان دندان ها را پر کند. علاوه بر این شما می توانید با کاشت ایمپلنت به جایگزینی دندان های از دست رفته خود کمک زیادی کنید. لازم به ذکر است بدانید کاشت ایمپلنت بسیار ماندگار است و دوام طولانی دارد.

 

بهتر است بدانید میزان موفقیت ایمپلنت دندان حین ارتودنسی در استخوان بالای 95 درصد می باشد. این درصد برای کاشت ایمپلنت بسیار بالا می باشد.

 

اما اگر فرد سیگاری باشد، این آمار به شدت کاهش می یابد. افرادی که دندان های خود را از دست داده اند، بهتر است برای کاشت ایمپلنت به یک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه کنند.

 

شیوه های متعددی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتودنسی می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

 

هزینه ارتودنسی

این شیوه ها عبارتند از: ایمپلنت پیش از ارتودنسی و ایمپلنت پس از ارتودنسی. توجه داشته باشید زمانی که دندان های مجاور ایمپلنت صاف و مرتب شوند، دیگر فرد به درمان ارتودنسی به هیچ عنوان نیازی ندارد.

 

به همین خاطر باید فضای کافی برای ارتودنسی ایجاد شود، تا کاشت ایمپلنت دقیق تر انجام شود. این موضوع باید حتما توسط متخصص بررسی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت حین ارتودنسی چه مزیت هایی دارد؟

ایمپلنت حین ارتودنسی مزیت های بسیار زیادی دارد. هر دو شیوه می توانند موجب شوند تا لبخند فرد زیباتر شود. بعضی از بیماران به منظور زیباتر شدن لبخند از هر دو شیوه استفاده می کنند.

 

به همین خاطر کاشت ایمپلنت و درمان ارتودنسی به صورت همزمان و بسیار سریع انجام می شود. از مهم ترین مزیت های ایمپلنت حین ارتودنسی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ایمپلنت حین ارتودنسی موجب می شود تا اعتماد به نفس فرد حفظ شود.

• این روش بسیار ماندگار و با دوام می باشد.

• در خوردن و جویدن فرد هیچگونه مشکلی به وجود نمی آید.

• در تکلم فرد هیچگونه مشکلی به وجود نمی آید.

• سلامت دهان با این روش بهبود می یابد.

 

چه ارتباطی میان ایمپلنت و ارتودنسی وجود دارد؟

مزیت های ایمپلنت همزمان با ارتودنسی

 

چه ارتباطی میان ایمپلنت و ارتودنسی وجود دارد؟

همانطور که گفته شد ایمپلنت حین ارتودنسی امکان پذیر می باشد. شما می توانید پیش از ایمپلنت، از ارتودنسی کمک بگیرید. زیرا این روش می تواند شما را برای کاشت ایمپلنت آماده کند.

 

• ترکیب کردن ارتودنسی و ایمپلنت می تواند به زیباتر کردن دندان های فرد کمک زیادی کند.

 

• ارتودنسی می تواند فضای زیادی را برای کاشت ایمپلنت ایجاد نماید. این مورد جزو مهم ترین مزیت های ایمپلنت حین ارتودنسی می باشد.

 

از کاشت ایمپلنت پیش از ارتودنسی چه می دانید؟

 

از کاشت ایمپلنت پیش از ارتودنسی چه می دانید؟

در بخش های قبل به صورت کلی به ایمپلنت حین ارتودنسی پرداختیم. بهتر است بدانید در برخی موارد، امکان دارد ایمپلنت پیش از ارتودنسی انجام شود.

 

به طور مثال، گاهی اوقات لازم است ایمپلنت نقش انکوریج را ایفا کند. زیرا باید ارتودنتیست نیروی لازم را جهت تغییر دادن موقعیت دندان ها اعمال نماید.

 

حتی گاهی اوقات امکان دارد پیش از نصب بریس، متخصص کاشت ایمپلنت را به صورت دقیق انجام دهد. علاوه بر این، اگر دندان های مجاور به ارتودنسی احتیاجی نداشته باشند، بیمار می تواند کاشت ایمپلنت را خیلی سریع انجام دهد.

 

از کاشت ایمپلنت بعد از ارتودنسی چه می دانید؟

همانطور که در بخش ایمپلنت حین ارتودنسی گفته شد، در بیشتر موارد باید درمان ارتودنسی سریع تر صورت بگیرد. زیرا ایمپلنت بعد از نصب درون فک و هنگام جوش خوردن با استخوان، دیگر اصلاح نمی شود.

 

به همین خاطر دندان ها به جابجایی احتیاج دارند. زیرا بایستی حتما فضای کافی برای کاشت ایمپلنت ایجاد شود. بعضی از متخصصین معتقدند که اگر کاشت ایمپلنت زودتر صورت بگیرد، باید بعد از آن ارتودنسی انجام شود.

 

درمان ارتودنسی به منظور حرکت دندان های مجاور انجام می شود. پس از آن ایمپلنت می تواند در بهترین موقعیت، دندان ها را مرتب تر و زیباتر کند.

 

از مینی ایمپلنت چه می دانید؟

همانطور که در بخش ایمپلنت حین ارتودنسی به آن پرداختیم، این روش مزیت های بسیار زیادی دارد. مینی ایمپلنت که به آن دستگاه انکوریج نیز می گویند، یک وسیله پیچ مانند و کوچک می باشد.

 

در درمان ارتودنسی، این وسیله کاربرد بسیار زیادی دارد. این وسیله بین متخصصین و جراحان بسیار محبوب است. زیرا دقیقا مثل یک لنگر مقاوم و مستحکم عمل می نماید.

 

این ابزار مقاوم می تواند روی استخوان ثابت شود. پس از آن به دندان ها وصل شود. علاوه بر این می تواند دندان ها را خیلی آرام حرکت دهد و موقعیت آن را خیلی دقیق اصلاح نماید. مینی ایمپلنت از سه قسمت تشکیل شده است. در ادامه به مهم ترین بخش های این ابزار پر کاربرد می پردازیم:

 

• به منظور اتصال بیشتر سیستم های کشش دندان ها از سر استفاده می شود.

 

• گردن به گونه ای طراحی شده است که می تواند یک زاویه منظم را به مینی ایمپلنت ببخشد. همچنین به این وسیله اجازه می دهد تا به طور کامل درون استخوان قرار بگیرد.

 

• به منظور بالا بردن سطح تماس با درون استخوان و ثبات مینی ایمپلنت از بدنه استفاده می شود.

 

مینی ایمپلنت چه کاربردی دارد؟

در ایمپلنت حین ارتودنسی هنگامی از مینی ایمپلنت استفاده می شود که فرد به انکوریج پایدار احتیاج داشته باشد.

 

مزیت مینی ایمپلنت عبارتند از: ایجاد یک فضای منظم میان دندان ها، مرتب کردن دندان های آسیاب و بستن فضای میان دندان ها.  از دیگر مزیت های مینی ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

• با این روش موقعیت غیر طبیعی تمام دندان ها اصلاح می شود. علاوه بر این بهداشت دهان و دندان خیلی سریع تر و بهتر انجام می شود.

• هنگامی که دندان های فرد لق می شوند، به کمک مینی ایمپلنت می توان به درمان آنها کمک کرد.

• حرکت و جابجایی استخوان ها در این روش بسیار سریع انجام می شود.

• به یاد داشته باشید کاشت دندان در قسمت کام بالا سریع تر انجام می شود.

• این روش عوارض چندانی ندارد.

• با این روش دندان های نامرتب و کج، خیلی سریع مرتب می شوند.

• استفاده از مینی ایمپلنت بسیار بهتر و راحت تر از شیوه های سنتی می باشد.

 

پس از ارتودنسی، فرد باید چه مراقبت هایی را انجام دهد؟

در بخش های قبل به صورت کلی به مبحث ایمپلنت حین ارتودنسی پرداختیم. در این بخش به مراقبت های پس از ارتودنسی می پردازیم.

 

به یاد داشته باشید به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه، باید حتما دندان ها و بریس خود را تمیز نمایید.

 

لازم به ذکر است بدانید تمیز نمودن بریس فقط با مسواک کافی نمی باشد. به همین خاطر شما به یک دستگاه تمیز کننده اضافی احتیاج دارید.

 

شما باید بریس و دندان های خود را حداقل روی دو بار مسواک بزنید. مسواک کشیدن شما حداقل باید سه دقیقه طول بکشد. شما باید نخ دندان را از زیر سیم های میان براکت به صورت دقیق حرکت دهید.

 

توجه داشته باشید به صورت آرام از زیر سیم ها برس سیمی را حرکت دهید. زیرا در این بخش باید تمام پلاک ها و جرم ها از بین بروند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو