طرز تهیه پتاژ کدو حلوایی از انواع سوپ های خوش طعم و مقوی

منبع: آرگا

4

1401/10/17

18:37


طرز تهیه پتاژ کدو حلوایی بسیار ساده است. شما می توانید در این بخش دستور پخت این سوپ را مطالعه کنید. این سوپ با نان سرو شده و ترکیب بسیار فوق العاده ای دارد.

یکی از انواع سوپ های شگفت انگیز پاییزی و یا زمستانی، طرز تهیه پتاژ کدو حلوایی که طعم و مزه فوق العاده ای دارد. این سوپ طعم جدید داشته و پخت آن نیز نسبتا ساده است و می توانید برای شب یلدا این سوپ خوشمزه را تهیه کنید.

تهیه انواع سوپ های خانگی با عطر و طعم جدید کار بسیار ساده ای می باشد. تنها کافی است دستور پخت انواع مختلف آن همچون پتاژ کدو حلوایی، سوپ ارتشی و سوپ بادام زمینی را در اختیار داشته باشید. این نوع سوپ ها بسیار مقوی هستند.

طرز تهیه پتاژ کدو حلوایی

مواد لازم

  • کدو حلوایی: ۳۰۰ گرم
  • هویج: ۱ عدد
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • شیر: به میزان لازم
  • پیاز: ۱ عدد
  • پودر پاپریکا: به میزان لازم
  • خامه: به میزان لازم
  • آب مرغ: یک پیمانه
  • نمک: به میزان لازم

طرز تهیه پتاژ کدو حلوایی عالی

این سوپ یک غذای ویتامینه بوده و طعم فوق العاده ای دارد. این سوب برای برخی از بیماری ها نیز مناسب می باشند. برای داشتن این سوپ خوشمزه و عالی باید ابتدا کدو حلوایی را خرد کرده و تخمه های آن را جدا نمایید.

پتاژ کدو حلوایی

کدو حلوایی را با مقداری آب روی حرارت گذاشته تا پخته شود. حالا باید سیب زمینی و مقداری هویج را پخته و از پوست جدا کنید. در این مرحله باید پیاز را نگینی کرده و در مقداری روغن تفت دهید. پیاز داغ را به موادتان اضافه کرده و کل مواد را با استفاده از گوشت کوب برقی ترکیب نمایید تا میکس شوند.

در این مرحله از طرز تهیه پتاژ کدو حلوایی باید حالا آب مرغ را به موادتان اضافه نمایید و مجدد این مخلوط را روی حرارت قرار دهید. در این مرحله باید مقداری ادویه مخصوص به سوپ خود اضافه کنید. مقداری نمک و ادویه پاپریکا را به سوپ اضافه کرده و کمی دیگر روی حرارت قرار دهید. حالا سوپ باید به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار داشته باشد.

نحوه تهیه پتاژ کدو حلوایی

حالا سوپ طعم بهتری داشته و می توانید آن را مزه کنید. در صورت دلخواه می توانید، کمی دیگر ادویه و طعم دهنده به مواد سوپ اضافه نمایید. اگر پتاژ کمی غلیظ شده می توانید با افزودن مقدار اندکی شیر یک سوپ بهتر داشته باشید. میزان غلظت این سوپ به ذائقه شما بستگی دارد.

روی این سوپ را می توانید با استفاده از مقداری خامه تزئین کنید. افزودن خامه در این سوپ نیز طعم بهتری به غذای شما می دهد. افزودن پیاز داغ در این سوپ نیز اختیاری بوده و می توانید به طور دلخواه میزان آن را تغییر دهید. سرو این سوپ با نان فوق العاده خوشمزه است. برای داشتن طعم بهتر در این سوپ می توانید مقداری آب لیموی تازه به این سوپ نیز اضافه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو