حفظ سلامتی در مسافرت؛ اقدام ضروری که باید توجه کنید!

منبع: اوما

3

1401/10/17

18:38


حفظ سلامتی در مسافرت؛ اقدام ضروری که باید توجه کنید!

محافظت از سلامتی امر بسیار مهمی شناخته می‌شود؛ چرا که هیچ یک از ما نمی‌خواهیم در سفر دچار مسمومیت، آفتاب سوختگی، بیماری‌های گوارشی و... شویم. پس اگر شما نیز راهی مسافرت هستید، حتما با ما در ادامه مطلب همراه شوید تا بتوانید به بهترین نحو از سلامتی خود محافظت کنید و لحظات دلچسبی داشته باشید.

راهکارهای مهم سلامتی در سفر با هواپیما

اگر بلیط هواپیما تهیه کرده و عازم سفر هستید، بهتر است نکته هایی را به کار ببندید تا سلامتی تان حفظ شود. البته باید خاطرنشان کنیم که نکات زیر برای آن هایی که با قطار یا اتوبوس راهی سفر می شوند هم کاربرد دارد. به طور مثال:

-دست های خود را بشویید: وقتی در حال سفر هستید، دست های خود را زیاد بشویید. از آب و صابون استفاده کرده و دست هایتان را به صورت کامل و برای چند دقیقه بشویید. بدون شک نباید فراموش کنید که دست هایتان را قبل از خوردن غذا هم شست و شو کنید. علاوه بر این شستن دست ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی نیز الزامی است. همچنین در صورتی که سرفه یا عطسه می کنید یا دور و برتان کسی است که سرفه یا عطسه می کند، حتما دست هایتان را بشویید. در پایان بهتر است که در صورت نبود صابون یا آب تمیز، از محلول های ضدعفونی کننده و دستمال های مرطوب استفاده کنید.

-برای دست زدن به وسایل داخل هواپیما از دستمال کاغذی استفاده کنید: هواپیماها می توانند پر از میکروب باشند. صدها نفر هر روز از آن برای سفر استفاده می کنند و بدون شک با صندلی ها و درهای توالت تماس پیدا می کنند. در صورت امکان سعی کنید تا وقتی که مجبور نیستید، به چیزی دست نزنید. در وهله اول دسته های صندلی را با یک دستمال تمیز کرده و درهای سرویس بهداشتی را هم با یک دستمال کاغذی باز کنید. اگر به چیزی هم دست می زنید، محلول ضدعفونی کننده را فراموش نکنید.

- سیستم ایمنی خود را تقویت کنید: شما نمی دانید دقیقا چه کسی در پرواز عامل انتشار میکروب و ویروس است. به علاوه معمولا سیستم ایمنی بدن ما در طول سفر ضعیف می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، قبل و در طول سفر از مولتی ویتامین و سایر مکمل ها برای تقویت سیستم ایمنی خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم از اسپری های بینی برای اجتناب از بیمار شدن کمک بگیرید. این اسپری ها از طریق مرطوب نگاه داشتن بینی شما در هوای خشک هواپیما، مانع ابتلا به عفونت می شوند.

ترفندهای حفظ سلامت بدن در سفر

  • با نوشیدن آب فراوان، آب بدن خود را حفظ کنید: کم آبی می تواند موجب احساس خستگی و بیحالی در سفر شود. ضمن اینکه جت لگ شما هم بعد از رسیدن به مقصد تشدید خواهد شد. با این تفاسیر در طول سفر و پس از رسیدن به مقصد آب فراوان بنوشید. دیگر اینکه:
  • در طول پرواز از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کرده و به جای آنها هر زمان که مهماندار هواپیما به برایتان نوشیدنی می آورد، یک تا دو لیوان آب بنوشید. در صورت احساس تشنگی از نوشیدن آب بیشتر دریغ نکنید.
  • یک بطری آب(البته نه پلاستیکی) همراه خود داشته باشید و آن را هر چند ساعت با آب آشامیدنی تمیز پر کنید یا اینکه در صورت نیاز آب معدنی خریداری کنید.
  • با جت لگ مبارزه کنید: اگر در حال سفر به منطقه زمانی متفاوتی هستید، به احتمال زیاد دچار جت لگ خواهید شد. همانطور که می دانید جت لگ علاوه بر احساس خستگی و کرختی شما را دچار حالت تهوع خواهد کرد. برای مقابله با این موضوع بهتر است با به کار بستن زمان جدید، پیش دستی کنید. به این صورت که هر جا که هستید، هنگام خواب خود را به رختخواب برسانید، در طول روز چرت نزنید و در صورت امکان در هواپیما بخوابید. می توانید تلاش کنید برنامه خواب خود را چند روز قبل از سفر هم تنظیم کنید. البته این علائم در سفر با قطار به کمترین حد خود می‌رسند. به عنوان مثال اگر از بلیط قطار رجا برای قطارهای لوکس و پنج ستاره استفاده کنید، دچار کمترین خستگی خواهید شد. چرا که این قطارها دارای تخت خواب هستند و برای مسافران لوازم بهداشتی، دمپایی و مواد غذایی ارائه می‌کنند. پس اگر در سفرهای طولانی در پیش دارید قطار یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

حفظ سلامتی در مسافرت؛ اقدام ضروری که باید توجه کنید!

توجه به سلامتی پس از رسیدن به مقصد

توصیه هایی که در بالا به شما ارائه کردیم، قبل از رسیدن به مقصد به کار می آیند. اما زمانی که به مقصد رسیدید هم باید مراقب سلامتی خود باشید. برای این منظور بهتر است:

-جعبه کمک های اولیه را از یاد نبرید: بهتر است با خود جعبه کمک های اولیه ای همراه داشته باشید که شامل اقلامی مانند داروهای مسکن، ضد اسهال و دل پیچه، ضد سرماخوردگی، آنتی هیستامین، ضد احتقان، آنتی بیوتیک، باند، کرم هیدروکورتیزون و قرص ضد تهوع باشد. اگر هم دارو مصرف می کنید، آنها را از یاد نبرید. فراموش نکنید که داروهایتان را در بسته های اصلی خودشان قرار دهید. در این میان با توجه به مقصد خود، لیست داروهای ممنوعه و مجاز در پرواز را از نظر دور ندارید.

حفظ سلامتی در مسافرت؛ اقدام ضروری که باید توجه کنید!

- کرم ضد آفتاب یک الزام است: محافظت از پوست در طول سفر اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است از کلاه، لباس مناسب و مهم تر از همه کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب شما هم حتما باید حاوی مواد محافظت کننده در برابر اشعه های UVA و UVB باشد.

به عنوان مثال اگر به مشهد یا شهرهای شمالی ایران در تابستان سفر می‌کنید حتما باید لوازم بهداشتی ضدآفتاب و ضدسوختگی نیز با خود داشته باشید. آفتاب سوزان سواحل شمال ایران و گرمای شدید تابستان مشهد ممکن است به پوستتان آسیب برسانند. در این میان اگر پرواز مشهد را انتخاب کرده‌اید و از راه هوایی به مقصد می‌روید، میزان تاثیر گرما بر پوست کمتر از سفرهای زمینی خواهد بود. برای تهیه بلیط هواپیما مشهد کلیک کنید.

- از خود در مقابل مسمویت های غذایی محافظت کنید: در سفر بسیار مراقب باشید تا با خوردن غذای آلوده دچار مسمومیت نشوید. بهتر است بدانید که برخی بیماری ها مانند هپاتیت A و تب تیفوئید از طریق غذای آلوده منتقل می شوند. با توجه به مقصدی که به آن سفر می کنید، ممکن است غذاها چندان هم سالم نباشند. بنابراین اگر در مورد غذا نگران هستید، در مورد جایی که عازم آن هستید خوب تحقیق کنید. در صورتی که هر گونه شک و شبهه ای دارید، سعی کنید غذاهای گرم بخورید که به خوبی پخته شده اند. در هنگام مصرف میوه و سبزیجات خام حواس خود را جمع کنید. اگر جایی که هستید، مستعد غذاهای آلوده است؛ میوه ها را فقط به صورت پوست کنده، پخته یا جوشانده مصرف کنید.

پس از آشنایی با نکات مهم برای نگهداری و حفظ سلامت بدن در سفر نوبت به نحوه خرید خدمات آن می‌رسد. بدون تردید مراجعه حضوری به ترمینال‌ها یا آژانس‌های مسافرتی کاری دشوار و زمان‌بر بوده و شما نخواهید توانست بلیط خود را با قیمت دلخواه تهیه کنید. ولی در سامانه‌های آنلاین سفر مانند قاصدک 24 (https://ghasedak24.com ) دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و شما می‌توانید خدمات موردنیاز خود را مانند بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، رزرو هتل، تور و حتی بیمه سفر به صورت اینترنتی خریداری نمایید. از دیگر مزایای استفاده از قاصدک 24 مشاهده قیمت‌ها، بررسی خدمات هر کدام با جزئیات و دسترسی به لیست کامل بلیط‌ها و هتل‌ها شناخته می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو