بازی Redfall بیشتر شبیه به Far Cry است تا Left 4 Dead

منبع: گیمفا

3

1401/10/17

18:38


استودیوی آرکین در مصاحبۀ اخیر خود اعلام کرده است که بازی مورد انتظار Redfall بیشتر با سری Far Cry قابل مقایسه است تا بازی Left 4 Dead.

بازی Redfall بیشتر شبیه به Far Cry است تا Left 4 Dead

استودیوی آرکین در مصاحبۀ اخیر خود اعلام کرده است که بازی مورد انتظار Redfall بیشتر با سری Far Cry قابل مقایسه است تا بازی Left 4 Dead.

طرفداران استودیوی آرکین (Arkane) بی‌صبرانه منتظر اثر جدید این تیم خلاق یعنی Redfall هستند. از سوی دیگر، بازی روی سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) قرار خواهد گرفت که باعث می‌شود مشترکان گیم پس نیز منتظر آن باشند. اخیراً، این بحث در میان طرفداران جریان داشته است که Redfall به Left 4 Dead شباهت دارد، اما دو عضو ارشد آرکین این ادعا را تکذیب می‌کنند.

در پاسخ به سوال رسانۀ Gamesradar، حول شباهت‌ها به عنوان Left 4 Dead از شرکت وَلو (Valve)، کارگردان بازی، ریکاردو بیر (Ricardo Bare)، گفت:

قابل درک است که شخصی به چنین نتیجه‌ و برداشتی برسد. 4 کاراکتر قابل بازی وجود دارد، شما می‌توانید با همکاری یکدیگر پیش‌روی کنید و در مقابل مردگان قرار خواهید گرفت. اما از نظر تجربه و استایل بازی کردن، Redfall شبیه آن دسته از عناوین نیست. Redfall بیشتر به سمت Far Cry گرایش دارد.

ریکاردو بیر

عناوین Far Cry اصولاً مناظر رنگارنگ و جذابی دارند که کمی از فضاسازی و رویکرد هنری پیرامون Redfall دور است. کارگردان دیگر بازی، هاروی اسمیث (Harvey Smith)، مناظر بازی را مانند «یک شهر توریستی داغون» در انگلیس (پس‌زمینه‌ای آشنا در آثار قبلی آرکین) توصیف کرد:

ما قصد داشتیم یک ستینگ و پس‌زمینۀ آشنا را خلق کنیم و در آن عمیق شویم. جزیرۀ Redfall باید مکانی باشد که بعد از ساعت‌ها اکتشاف، آن را درست به مانند Talos یا Dunwall، به خوبی بشناسید. چه می‌شود اگر تمام تجربیات و ارزش‌های هنری خود را در قالب یک جهان آزاد ارائه دهیم؟

عناوین اخیر Far Cry به دلیل بی‌روح و مرده بودن جهانشان، مورد انتقاد بسیاری از طرفداران و منتقدین قرار گرفته‌‌اند. اما ریکاردو بیر در در ادامۀ صحبت‌های خود به مواردی اشاره کرد که به نظر می‌رسد بازی را از جهانی بی‌روح نجات می‌دهند:

ما می‌خواهیم شما بی‌سروصدا در شبی مه‌آلود، وارد یک مزرعۀ ذرت شوید، در حالی که صدای خون‌آشام‌ها در تاریکی به گوش می‌رسد. شاید در دور دست‌ها یک خانۀ روستایی را ببینید و تصمیم بگیرید که واردش شوید و در نهایت با برخی دشمنان جدید و اسیرانی روبه‌رو شوید که باید نجات پیدا کنند. این حس و حال کلی Redfall است.

اسمیث در نهایت بازی را چنین توصیف کرد:

Redfall گاهی اوقات این احساس را القاء می‌کند که ترکیبی از ارزش‌های هنری و خلاقانۀ استودیوی آرکین با Far Cry 2 یا S.T.A.L.K.E.R است. شما ممکن است در نتیجۀ برخورد سیستم‌ها و مکانیک‌های آشنای آثار آرکین، شاهد مبارزات گوناگون، خطوط داستانی مختلف یا نتایج پر هرج و مرج بی‌شماری باشید.

بازی Redfall در نیمۀ اول سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد. اخیراً، شایعاتی حول انتشار این عنوان در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) منتشر شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو