لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist با نمایشگر قابل چرخش رونمایی شد

منبع: تکراتو

4

1401/10/17

18:52


لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist رونمایی شد. این لپ‌تاپ مجهز به یک نمایشگر لمسی قابل چرخش به همراه یک قلم دیجیتالی است.

لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist با نمایشگر قابل چرخش رونمایی شد

لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist رونمایی شد. این لپ‌تاپ مجهز به یک نمایشگر لمسی قابل چرخش به همراه یک قلم دیجیتالی است.

لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist در جریان نمایشگاه CES 2023 به عنوان جدیدترین لپ‌تاپ این شرکت معرفی شد. لپ‌تاپ حاضر از یک نمایشگر لمسی به همراه قلم مخصوص بهره می‌برد که می‌تواند تا 180 درجه بچرخد. کیفیت این صفحه نمایش بسیار بالاست و در آن از فناوری OLED استفاده شده است که حول یک محور 180 درجه‌ای با لولایی منحر‌به‌فرد به چرخش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های لنوو 2022

لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist رونمایی شد

لنوو همیشه سورپرایزهای بزرگی را در نمایشگاه CES دارد و امسال نیز در CES 2023، این شرکت چند ایده خیره‌کننده را به نمایشگاه آورده است. بسیاری از مشتریان احتمالاً منتظر لپ تاپ Yoga Book 9i لنوو با دو نمایشگر OLED باشند، اما برای مشتریان سازمانی، شاید لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist جدید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این لپ تاپ نیز مانند لپ تاپ Yoga Book 9i دارای دو صفحه‌نمایش است با این تفاوت که یکی از صفحه‌نمایش‌ها OLED و دیگری پنل E-Ink رنگی است که هر دو صفحه روی نیمه‌ی بالایی لپ تاپ قرار دارند.

ارائه‌ی لپ‌تاپ با دو نمایشگر ایده‌ی جدیدی نیست و ایسوس از سال‌ها پیش روی انواع طراحی‌های آن کار کرده است؛ اما هنوز چنین طراحی به موفقیت بزرگی دست نیافته است. بنابراین، شاید هنوز باید منتظر بلوغ طراحی لپ تاپ با دو نمایشگر باشیم.

البته که موضوع قیمت تمام‌شده نیز در موفقیت محصول اهمیت زیادی دارد. لنوو در سال گذشته در نمایشگاه CES از لپ‌تاپ فوق عریض ۱۷ اینچی ThinkBook Plus رونمایی کرد که یک نمایشگر ۸ اینچی LCD در کنار کیبورد آن تعبیه شده بود. همچنین، لپ تاپ ThinkBook Plus Gen 2 را با صفحه‌نمایش E-Ink بزرگ‌تر در CES 2021 معرفی کرد، با این تفاوت که امکان چرخش در آن وجود نداشت و صفحه‌نمایش E-Ink آن رنگی نبود.

لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist رونمایی شد

درهرصورت، لپ‌تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist یکی از هیجان‌انگیزترین دستگاه‌های برنامه‌ی لنوو بوده که دو صفحه‌نمایش دارد  و می‌توان آن را چرخاند و در حالت تبلت از آن بهره‌مند شد؛ اما این محصول را نمی‌توان با لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر دوگانه هم‌تراز دانست. زیرا، هر صفحه‌ی نمایشگر در یک سمت از نیمه‌ی بالایی لپ‌تاپ به صورت پشت‌به‌پشت و مانند دو روی یک سکه، قرار دارد که درواقع طراحی را یادآوری می‌کند که لنوو پیش‌تر انجام داده بود. لپ‌تاپ جدید لنوو، نمایشگر ۱۳.۳ اینجی OLED با وضوح تصویر 2.8K، پوشش ۱۰۰ درصدی گستره رنگ DCI-P3 و روشنایی حداکثری ۴۰۰ نیتی دارد و از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند.

اما، در سمت بیرونی درب، پنل ۱۲ اینچی نمایشگر E-Ink به‌چشم می‌خورد که برای مطالعه ایده‌آل است به‌خصوص برای زمانی که بخواهید در حالت بهینه‌سازی مصرف باتری مشغول انجام کاری باشید. به‌گفته‌ی لنوو این صفحه‌نمایش از نوع Front Lit است و پوشش مات روی آن به‌گونه‌ای عمل می‌کند که در زمان نوشتن روی آن با قلم حس نوشتن روی کاغذ تداعی شود.

بیشتر بخوانید: تبلت لنوو M9 معرفی شد [+مشخصات و قیمت]

لنوو در لپ تاپ ThinkBook Plus Twist امکانی فراهم کرده است که بتوان جای این نمایشگرها را از بیرون به داخل عوض کرد. درواقع، این امکان با وجود یک لولای چرخشی در مرکز محل اتصال دو نیمه‌ی لپ تاپ به یکدیگر فراهم شده است و به محضی که لپ تاپ را باز کنید می‌توانید آن را هول محور لولا با زاویه ۱۸۰ درجه بچرخانید و پنل E-Ink را به داخل بیاورید و از پنل OLED برای تماشای ویدئو یا حتی طراحی در حالت تبلت استفاده کنید.

افزون‌براین، مطالعه در محیط‌های روباز و زیر نور مستقیم خورشید روی صفحه‌نمایش E-Ink راحت‌تر است و صدالبته در محیط‌های کم‌نور و به‌خصوص در تاریکی شب، مطالعه روی چنین صفحه‌نمایش‌هایی بسیار بهتر از نمایشگرهای معمولی خواهد بود.

 

لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist رونمایی شد

در طرف دیگر، وجود صفحه نمایش E-Ink به‌خصوص برای نویسندگان یا افراد اهل مطالعه کتاب‌های الکترونیک مفید خواهد بود زیرا نمایشگرهای E-Ink فشار بسیار کمتری به چشم‌ها وارد می‌کنند و اگر برای مدت طولانی می‌نویسید یا مطالعه می‌کنید، به‌کارگیری از این نوع پنل‌ها تجربه بسیاری خوبی برای شما رقم خواهد زد. پنل E-Ink مورد استفاده در لپ تاپ ThinkBook Plus Twist لنوو نرخ نوسازی ۱۲ هرتزی دارد؛ بنابراین، اگر برای استفاده‌ی معمول مناسب نباشد، برای نوشتن و مناسب خواهد بود. از سویی دیگر، هردو نمایشگر از لمس و قلم پشتیبانی می‌کنند؛ درنتیجه فرایند گشت‌وگذار در اینترنت و یا یادداشت‌برداری روی آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

ازنظر عملکرد لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist مجهز به نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل شدند و حداکثر رم ۱۶ گیگابایتی را پشتیبانی می‌کنند و حافظه‌ ذخیره‌سازی آن نیز می‌تواند تا یک ترابایت از نوع M.2 PCIe 4.0 SSD باشد. علاوه‌براین، اتصال وایرلس Wi-Fi 6E نیز جزء مشخصات فنی اصلی لپ تاپ است. سایر ویژگی‌های این لپ تاپ شامل سیستم صوتی Dolby Atoms و مجموعه آرایه دوگانه میکروفون و وب‌کم Full HD با محافظ حریم‌شخصی و دو درگاه تاندربولت ۴ می‌شود.

با‌این‌همه، شاید بتوان گفت وجود مودم 5G یا LTE در این لپ تاپ تبدیل‌شونده می‌توانست کار را تمام کند و آن را تبدیل به یک محصول فوق کاربردی کند. لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist باتری ۵۶ وات‌ساعتی دارد که از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند و وزن این لپ‌تاپ به ۱٫۳۵ کیلوگرم خواهد رسید.

قیمت لپ تاپ لنوو در مدل پایه از ۱٬۶۴۹ دلار آغاز خواهد شد و به‌گفته‌ی این شرکت در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی (خرداد ۱۴۰۲ خورشیدی) دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist رونمایی شد

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Twist چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو