نگهداری از سَر یکی از بدنام ترین قاتلان سریالی اروپا از ۱۸۰ سال پیش تاکنون

نگهداری از سَر یکی از بدنام ترین قاتلان سریالی اروپا از ۱۸۰ سال پیش تاکنون


منبع: ساعد نیوز

5

1401/10/17

19:26


به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از روزیاتو، با حداقل ۷۰ قربانی، او یکی از بدترین قاتلان زنجیره ای است که اروپا تا به حال به خود دیده است و حالا سر زرد قاتل خونسرد، روی قفسه ای با چشمان بازش به بیرون از شیشه خیره شده است. سر کاملاً حفظ شده در سالن تشریح دانشکده پزشکی دانشگاه لیسبون باقی مانده است.

دیه گو آلوز در سال ۱۸۱۰ میلادی در شهر کوچکی در شمال اسپانیا به دنیا آمد، پدرش کشاورز فقیری بود. دیه گو وقتی نوجوان بود به خواست پدرش به لیسبون پایتخت پرتغال فرستاده شد تا در خانه ثروتمندان کار کند، تا برای آن ها پول بفرستد، اما دیه گو پس از دیدن زندگی در شهر خانواده اش را فراموش کرد و مقدار اندک درآمدش برای لذت های او کافی بود.

طولی نکشید او به دزدی از خانه ثروتمندان روی آورد و تنها کاری که باید انجام می داد این بود که یک نسخه از روی کلید اصلی خانه ثروتمندان درست کند و پس از اتمام کارش به سراغ خانه ها برود. او و همدستانش کالا های مسروقه را در بیرون شهر و در خانه ماریا گرترودز معشوقه دیه گو پنهان می کردند. دزدی های پنهانی دیه گو کم کم داشت او را به دردسر می انداخت، به همین دلیل او به روش جدیدی برای مال اندوزی روی آورد.

تصویر

در لیسبون یک پل معروف وجود دارد که روی آب بنا شده است. این پل چند کیلومتر طول دارد و آب را از سرچشمه های اطراف پایتخت به مرکز آن منتقل می کند. پل در سال ۱۷۳۳ میلادی ساخته شده و بالاترین نقطه آن به ۶۵ متر ارتفاع می رسد. مسافران و کشاورزان برای کوتاه کردن راه به شهر و رهایی از ازدحام از این پل استفاده می کردند. دیه گو از این نقطه با ذکاوت سوءاستفاده کرد.

او در کمین رهگذران وسط پل می ایستاد و از آنان اخاذی می کرد و سپس آن ها را به درون رودخانه می انداخت. تعداد قربانیان به ۷۰ نفر رسید. پلیس به تعداد مفقودین شک نکرد، زیرا پرتغال در آن زمان از مشکلات اقتصادی و سیاسی، گرانی و فقر، رنج می برد؛ پلیس فکر می کرد آن ها برای رهایی از فشار زندگی از بالای پل خود را پایین می اندازند و خودکشی می کنند. اما با این وجود روند رو به افزایش قربانیان، آن هم در یک منطقه مشخص، صدای شهروندان آنجا را درآورد.

تصویر

پلیس مجبور شد نگهبانانی را بگمارد. اما دیه گو پس از اینکه متوجه شد پلیس در جستجوی قاتل است به کار قبلی خود و سرقت خانه ها برگشت و این بار با قساوت بیشتر و تجارب بسیاری که کسب کرده بود صاحب خانه ها را به قتل می رساند. ماجرای قتل های او در سراسر لیسبون پیچید و با کشته شدن یک پزشک مشهور، همسر و دو فرزندش به اوج خود رسید. زمانی که آلوز دستگیر شد، به دلیل جنایاتی از جمله قتل وحشتناک اعضای خانواده آن پزشک به اعدام محکوم شد. پس از محاکمه، او یکی از آخرین جنایتکارانی بود که در پرتغال به دار آویخته شدند.

تصویر

اقدامات وحشیانه او دانشمندان دانشکده پزشکی-جراحی لیسبون را مجذوب خود کرد. پزشکان کنجکاو تصمیم گرفتند مغز او را حفظ کنند. پس از به دار آویختن او، سر او را بریدند و در شیشه ای از فرمالدئید، ماده ای برای مومیایی کردن، نگهداری شد. با این حال، به نظر می رسد هیچ مطالعه ای در دانشگاه انجام نشده است و هیچ نشانه ای از معاینه در سر دیده نمی شود. در عوض این سر، تبدیل به یک غنیمت وحشتناک و کنجکاوی برانگیز در آزمایشگاه دانشگاه لیسبون شد. در سال ۱۸۴۱، دانشمندان در حال بررسی نظریه ای بودند که بر اساس آن مغز بر تمام جنبه های شخصیتی افراد، در نواحی متفاوت فیزیکی اثر می گذارد و شکل جمجمه این ساختار درونی را نشان می دهد.

تصویر

آنها همچنین بر این باور بودند که ویژگی های شخصیتی، از جمله تمایلات جنایی را می توان از طریق جمجمه فهمید و اندازه گیری کرد، همین نظریه دانشمندان را به بررسی سر این قاتل بدنام تشویق کرد. معروف بود که دیه گو آلوز در جوانی از اسب افتاد و به سرش ضربه وارد شده است. با این حال، دانشمندان هرگز کشف نکردند که چه چیزی او را به جنایت های مرگبارش سوق داد.

تصویر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو