خواص شگفت‌انگیز هل را بشناسید+ویدیو

منبع: دلتا پیام

3

1401/10/17

19:35


هل سبز گیاهی متعلق به جنوب شرق آسیا و دارای خواص ویژه‌ای است و می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را با آن درمان کرد. با مزایای سلامتی هل آشنا شوید.

هل سبز گیاهی متعلق به جنوب شرق آسیا و دارای خواص ویژه‌ای در طب سنتی است و می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را با آن درمان کرد. تاریخ استفاده از هل به حداقل ۴۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد و هل سبز یکی از قدیمی‌ترین ادویه‌جات در جهان است و در مصر باستان برای خواص دارویی‌اش استفاده می‌شد و رومی‌ها و یونانی‌ها از این ادویه برای عطر و بوی آن استفاده می‌کردند؛ وایکینگ‌ها نیز آن را در طی سفرهایشان کشف کردند و به اسکاندیناوی آورند. با مزایای سلامتی هل در مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

مزایای سلامتی هل چیست؟

هل به بهبود سلامت گوارشی کمک می‌کند و مانع برخی بیماری‌های جدی مانند سرطان می‌شود، همچنین به درمان دیابت و درمان افسردگی نیز کمک می‌کند. اما این تنها خواص هل سبز نیست و فواید قابل‌توجهی در این گیاه خوش‌عطر وجود دارد که در بخش سلامت نمناک به آن اشاره خواهیم کرد.

بهبود سلامت گوارشی با هل

می‌توان از هل در آشپزی‌ها علاوه بر عطر و طعمش، برای افزایش هضم نیز استفاده کرد. هل همچنین متابولیسم را تحریک می‌کند و خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی دارد. هل باعث تحریک ترشح اسید صفراوی در معده می‌شود که به هضم کمک می‌کند و همچنین از بیماری‌های دستگاه گوارش مانند: رفلاکس اسید معده، سوزش سر دل، اسهال، و غیره جلوگیری می‌کند.

هل برای کمک به پیشگیری از سرطان

هل به‌عنوان یک درمان طبیعی سرطان نیز شناخته شده است؛ این ادویه را می‌توان برای جلوگیری، اخیر و حتی معکوس‌سازی سرطان استفاده کرد. هل همچنین باعث کاهش التهاب کلیه می‌شود که رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند و باعث از بین رفتنشان می‌شود.

تقویت سلامت قلب از خواص هل

خواص آنتی‌اکسیدانی آن می‌تواند سلامت قلب را تقویت کند. هل همچنین حاوی فیبر است، مواد مغذی که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند و می‌تواند سطح فشارخون را کاهش دهد و این برای قلب مفید است، در این مورد هل سیاه مفیدتر از هل سبز است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با خواص بی‌نظیر پای مرغ بیشتر آشنا شوید را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو