بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب

منبع: گهر

4

1401/10/17

22:29


در این مطلب بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب را به شما عزیزان معرفی کرده ایم. کبد چرب جزو اولین موارد در زمان بیماری های ناشناخته است که احتمال آن را افراد در نظر می گیرند. داروی گیاهی برای درمان کبد موضوعی است که بین جامعه پزشکی همواره مطرح می گردد.

بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب

  • بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

راه های پیشگیری از کبد چرب

برای پیشگیری از بیماری کبد چرب، قبل از هر چیز باید به فکر تغییر سبک زندگی خود باشید. اضافه‌ وزن، یکی از دلایل عمده‌ بروز این بیماری‌ست و برای رفع این مشکل می‌توانید فعالیت خود را افزایش دهید و از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. مصرف هیچ ماده‌ غذایی نمی‌تواند سریعا باعث درمان این بیماری مزمن شود و درمان نهایی نیازمند پیروی از دستورات پزشک و تداوم مصرف مواد غذایی سالم است.
  • بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

اگر قصد دارید یک بار و برای همیشه از دست کبد چرب رهایی پیدا کنید، باید با غذاهای چرب و سرخ‌ شده خداحافظی کنید و مواد غذایی سالم و ارگانیک را در وعده های خود بگنجانید. رمز موفقیت برای شکست این بیماری، اراده‌ای فولادین است.
محدود کردن مصرف گوشت یکی از مواردی‌ ست که پزشکان و متخصصان طب سنتی روی آن اتفاق نظر دارند. جایگزینی سویا با گوشت قرمز، یکی از راهکارهای پیشنهادی و موثر در مواجهه با این بیماری‌ است. جایگزینی روغن زیتون بکر با روغن‌های ذرت و آفتابگردان، یکی دیگر از روش‌های آسان برای داشتن تغذیه‌‌ ای سالم‌ تر و پیشگیری از کبد چرب است.
کبد، جایگاه اصلی سم‌ زدایی بدن است و این کار را به کمک آنزیم‌ های متعددی انجام می‌دهد. بیشتر آنزیم‌های کبدی برای عملکرد صحیح، نیاز به فاکتورهای کمکی دارند. ویتامین C برای کارکرد تعداد قابل توجهی از آنزیم‌های کبدی ضروری‌ست. ویتامین C به‌فراوانی در مرکبات یافت می‌شود، بنابراین از خواص مواد حاوی این ویتامین مثل لیمو ترش غفلت نکنید.

خاکشیر برای درمان کبد چرب 

خاکشیر خواص مفید بسیار زیادی دارد و حتی به‌عنوان یک داروی گیاهی برای کبد چرب هم به کار برده می‌شود. موثرترین روش برای استفاده از خاکشیر جهت درمان کبد چرب، مصرف آن در حالت ناشتا و به‌صورت ترکیبی با ترنجبین است. گیاه خاکشیر برای پاکسازی کبد بسیار مفید است و برای بهره‌بردن از تمام خواص آن بهتر است تا نیم‌ساعت پس از مصرف، چیزی میل نکنید.
درمان گیاهی کبد چرب با خاکشیر در بیمارانی که به‌صورت پیوسته از این ماده استفاده کرده‌اند اثرات چشمگیری داشته و به همین خاطر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های مقابله با کبد چرب تبدیل شده است.

زردچوبه برای درمان کبد چرب 

استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی به عنوان داروی گیاهی برای کبد چرب، یک راهکار هوشمندانه است. گیاه زردچوبه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با مصرف مداوم آن می‌توانید از بروز کبد چرب جلوگیری کنید. استفاده از زردچوبه یک درمان خانگی برای کبد چرب است و وجود آن در رژیم غذایی به کاهش اثرات سوء بیماری تا حد زیادی کمک می‌کند. زردچوبه به افزایش سوخت‌وساز چربی‌ها کمک می‌کند و هضم بهتر آن‌ها باعث بهبود عملکرد کبد می‌شود.
بهترین روش برای مصرف زردچوبه، ترکیب آن با شیر کم‌چرب ولرم است. کورکومین، مهم‌ترین ماده‌ موجود در زردچوبه است و برای حفظ خواص آن بهتر است از حرارت بالا استفاده نکنید. در داروخانه‌ها کپسول‌های زردچوبه هم وجود دارد که برای مصرف، آسان‌تر هستند. اگر قصد دارید به‌صورت مداوم از این کپسول‌ها استفاده کنید، حتما با پزشک خود در مورد دوز مناسب دارو مشورت کنید.

زنجبیل برای درمان کبد چرب 

زنجبیل یک داروی گیاهی برای کبد چرب است که از گذشته محبوبیت زیادی در طب سنتی داشته است. این گیاه، دارای خاصیت چربی‌سوزی‌ست و از انباشت بیش از حد چربی در کبد ممانعت می‌کند. شما می‌توانید زنجبیل را به‌صورت دمنوش مصرف کنید یا ترکیبی از ماست کم‌چرب و زنجبیل را در وعده‌های روزانه‌ خود بگنجانید.

لیموترش برای درمان کبد چرب 

لیموترش سرشار از ویتامین C است و یک داروی گیاهی برای کبد چرب محسوب می‌شود. ویتامین C نقش بسیار پررنگی در عملکرد آنزیم‌های کبدی بازی می‌کند. لیمو غنی از یک ماده‌ مهم به نام نارنژنین است که باعث کاهش التهابات کبدی می‌شود.
آب لیموترش را می‌توانید به‌تنهایی مصرف کنید؛ اما اگر طعم آن برای شما بیش از اندازه ترش است می‌توانید با کمی آب، آن را رقیق‌تر کنید. لیموترش یکی از مفیدترین مرکبات است و توصیه می‌شود در برنامه‎ غذایی روزانه‌ خود از آن استفاده کنید. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای مصرف لیموترش، چکاندن چند قطره از آن روی سالاد و سبزیجات است.

چای سبز برای درمان کبد چرب 

  • بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

چای سبز یک داروی گیاهی برای کبد چرب گرید ۱ است. در این سطح، هنوز درگیری کبد در حد اندک است و با استفاده از گیاهان دارویی و تغییر سبک زندگی، به‌راحتی می‌توان از بیماری رهایی پیدا کرد.
مصرف چای سبز تاثیر چشمگیری در جلوگیری از تجمع چربی‌ها و رسوب آن‌ها در بافت کبد دارد. در پزشکی چینی، چای سبز بهترین درمان برای کبد چرب محسوب می‌شود. متخصصان طب سنتی اعتقاد دارند که مصرف چای سبز در بلندمدت باعث تقویت سیستم سم‌زدایی در کبد می‌شود.

جینسینگ برای درمان کبد چرب 

می‌توان گفت جینسینگ عضو ثابت اکثر فهرست‌های درمان‌های سنتی‌ست. جینسینگ از نظر گیاه‌شناسان و متخصصین طب سنتی، یک داروی معجزه‌آسا برای بسیاری از عارضه‌هاست.
جینسینگ کره‌ای، مرغوب‌ترین نوع از این گیاه است و به عنوان داروی گیاهی برای کبد چرب به کار برده می‌شود. از عصاره جینسینگ حتی در داروهای شیمیایی هم استفاده می‌شود. این گیاه یک ضدالتهاب قوی‌ست و آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که می‌تواند در درمان اختلالات کبدی مورد استفاده قرار گیرد.

سرکه سیب برای درمان کبد چرب 

سرکه سیب یکی دیگر از داروهای گیاهی پراستفاده در درمان کبد چرب است. سرکه سیب طبیعی از انباشته‌شدن چربی‌ها جلوگیری می‌کند و یک ماده‌ غذایی مناسب برای کاهش وزن هم به‌شمار می‌آید.
در یک مطالعه‌ بالینی نشان داده شده است که میزان تجمع چربی در بیش از ۵۰% افراد مورد مطالعه، کاهش پیدا کرده است. بهترین روش برای مصرف سرکه سیب، مخلوط‌کردن آن با آب گرم و عسل است. محدودیتی برای زمان مصرف وجود ندارد و می‌توانید قبل یا بعد از صرف غذا سرکه سیب را میل کنید.

سیر برای درمان کبد چرب 

متخصصان طب سنتی، سیر را اکسیری برای عمر طولانی و سلامت می‌دانند. سیر خواص فوق‌العاده‌ای دارد و حتی می‌تواند به عنوان داروی گیاهی برای کبد چرب به کار برده شود. سیر دارای موادی مانند آلیسین است که در سلامتی کبد موثر است.
در یک مطالعه‌ دیگر ثابت شده است که مصرف سیر بیش از هفت بار در هفته می‌تواند تا ۳۰% احتمال ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد. برای استفاده از سیر به عنوان داروی گیاهی برای کبد چرب، بهتر است آن را به‌صورت خام مصرف کنید.

گیاه خارمریم برای درمان کبد چرب 

  • بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

خارمریم یک داروی گیاهی برای کبد چرب است. این گیاه می‌تواند به‌صورت دمنوش یا عرق برای درمان یا پیشگیری از کبد چرب مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از درمانگران طب سنتی، گیاه خارمریم را موثرترین دارو برای درمان بیماری کبد چرب می‌دانند.
سیلیمارین مهم‌ترین ماده‌ موجود در گیاه خارمریم است و خواص شگفت‌انگیزی دارد. سیلیمارین یک ماده‌ ضدالتهاب و یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی‌ست. خار مریم علاوه‌بر درمان کبد چرب، در سایر عارضه‌های کبدی مانند سیروز، هپاتیت و یرقان‌ موثر است.

دمنوش برای درمان کبد چرب

استفاده از دمنوش‌ها از گذشته تا زمان حال، یکی از موفق‌ترین روش‌ها برای تسکین دردها بوده است. مصرف اصولی و در حجم مناسب از یک دمنوش‌ می‌تواند یک داروی گیاهی برای کبد چرب باشد.
توجه داشته باشید که استفاده‌ بیش از حد از هر چیزی می‌تواند مضر باشد، بنابراین در مصرف دمنوش‌ها افراط نکنید. بعضی از دمنوش‌ها با هم تداخل دارند و نباید هم‌زمان مصرف شوند. قبل از تهیه‌ دمنوش‌ها، در مورد خواص آن‌ها مطالعه کنید و به موارد منع مصرف توجه داشته باشید.
  • بهترین دمنوش‌ها برای کبد چرب
  • بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

  • دمنوش رزماری
  • دمنوش شاه‌تره
  • دمنوش مریم‌گلی
  • دمنوش داوودی
  • دمنوش قاصدک
  • دمنوش بادرنجبویه
  • دمنوش گل صدتومانی
  • درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی
استفاده از عرقیات، یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای درمان بیماری‌ها به کمک طب سنتی‌ست. در تهیه‌ عرقیات، بدون تغییر در خواص اصلی، عصاره‌ گیاه از آن خارج می‌شود. بعضی از انواع عرق‌ها به عنوان داروی گیاهی برای کبد چرب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این عرقیات می‌توانند در درمان بیماری موثر باشند یا از شدت عوارض ایجادشده بکاهند.

بهترین عرق های گیاهی برای کبد چرب

  • عرق خارشتر
  • عرق کاسنی
  • عرق رازیانه
  • عرق شاه‌تره

بهترین میوه‌ ها برای کبد چرب

  • بهترین داروی گیاهی برای کبد چرب, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

میوه‌ها احتمالا خوشمزه‌ترین داروی گیاهی برای کبد چرب هستند. میوه‌ها خواص مختلفی دارند و حتی بعضی از آن‎ها به عنوان داروی گیاهی برای کبد چرب در نظر گرفته می‌شوند. برای استفاده از میوه‌ها و بهره‌مندشدن از خواص بی‌نظیر آن‌ها نیاز نیست هیچ روش عجیبی در پیش بگیرید؛ تنها لازم است این میوه‌های دوست‌داشتنی را در میان‌وعده‌های خود جای دهید.
  • سیب
  • پرتقال
  • انگور
  • پاپایا
  • انجیر
  • موز
  • آووکادو
  • گریپ‌فروت
  • خرما

روش های درمان کبد چرب برای کودکان

بیماری کبد چرب تنها محدود به سنین بزرگسالی نیست و متاسفانه می‌تواند کودکان را هم درگیر کند. این بیماری می‌تواند در کودکان کم‌تحرک یا کودکانی با زمینه‌ ارثی ایجاد شود. ضعف عمومی و خستگی، از اولین نشانه‌هایی‌ست که اگر در کودک مشاهده شد باید فورا به پزشک مراجعه کرد. در این موارد یکی از احتمالاتی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، عارضه‌ کبد چرب است.
داروی گیاهی برای کبد چرب کودکان باید با حساسیت و احتیاط بیشتری مصرف شود. پیش از مصرف هر نوع داروی گیاهی یا شیمیایی، با پزشکان اطفال و متخصص داخلی مشورت کنید. سعی کنید در رژیم غذایی کودک، غذاهایی اشتهابرانگیز اما سالم بگنجانید و مصرف مواد غذایی فراوری‌شده را به حداقل میزان ممکن برسانید. کودک شما باید هر روز چند واحد میوه دریافت کند، همچنین مغزها و سبزیجات باید حتما در وعده‌های روزانه‌ او وجود داشته باشند.

کلام آخر

داروی گیاهی برای کبد چرب یکی از موضوعات داغ و پرحاشیه بین مردم است. عده‌ای از افراد، تنها به این داروها اکتفا می‌کنند؛ در حالی‌که عده‌ای دیگر این درمان‌ها را بی‌اثر می‌دانند و فقط از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند. شاید این نوع داروها نتوانند به‌صورت قطعی بیماری کبد چرب را درمان کنند، اما تاثیر آن‌ها در بهبود علائم و پیشگیری از این عارضه بر هیچکس پوشیده نیست.
تغییر سبک زندگی و اصلاح عادات غذایی، نقش بسیار پررنگی در درمان این بیماری ایفا می‌کنند. استفاده‌ اصولی و به‌اندازه از داروی گیاهی برای کبد چرب، یکی از راهکارهای ساده و موثر در پیشگیری یا مقابله با عوارض جانبی این بیماری خطرناک است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو