معرفی تعدادی از تورهای سافاری دوستدار محیط زیست در آفریقا

معرفی تعدادی از تورهای سافاری دوستدار محیط زیست در آفریقا


منبع: همگردی

4

1401/10/18

00:31


شرکت در تورهای سافاری دوستدار محیط زیست در آفریقا اغلب جز بزرگترین آرزوهای هر گردشگری بشمار می رود. مناظر خیره کننده، حیات وحش جالب و فرهنگهای غنی و متنوع تنها چند دلیل هستند که باعث شده اند تا تورهای سافاری قاره آفریقا به آرزوی افراد در سرتاسر دنیا تبدیل شوند. سفرهای طولانی تاثیر بسیار بزرگ و مهمی بر محیط زیست دارند و این نکته یکی از بزرگترین نگرانی های رو به افزایش گردشگران جهان بشمار می رود. خوشبختانه، امروزه میتوان با انتخاب تورهای تعطیلاتی دوستدار محیط زیست یا تور آفریقا حیات وحش این تاثیر مخرب بر طبیعت و محیط زیست را به حداقل رساند.

شرکت تورهای سافاری خانواده جومباری Jumbari Family Safaris خود را مسئول می داند تا تورهای سافاری دوستدار محیط زیست در آفریقا را ترتیب دهد و روی توسعه بدون ضرر، درگیر شدن مردم محلی و حفظ حیات وحش تاکید دارد. در این مطلب تورهای سافاری دوستدار محیط زیست در سفر به قاره آفریقا را معرفی می کنیم. پس، با ما همراه شوید.

تورهای سافاری دوستدار محیط زیست در سفر به قاره آفریقا

سافاری دلتای اوکاوانگو Okavango Delta و پارک ملی چوبه Chobe در بوتسوانا

تور سافاری در دلتای اوکاوانگو Okavango Delta و پارک ملی چوبه Chobe برای عاشقان عکاسی و علاقمندان به حیوانات یک تور ایده آل محسوب می شود. این مورد از تورهای سافاری قاره آفریقا در کاسانه Kasane شروع می شود و در مان Maun، جایی که فرصتهای بسیار زیاد برای ثبت فعالیت فوق العاده حیوانات وجود دارند، به پایان می رسد. تورهای شکار ران یا همان تورهای گردان Game drive و تور قایق سواری هیجان انگیز در امتداد رودخانه چوبه در پارک ملی چوبه Chobe به صورت روزانه در این سافاری به اجرا در می آیند. سپس، می توانید در استخر بدون لبه مرکز اقامتی الفنت ولی Elephant Valley Lodge به آبتنی و شنا مشغول شوید.

در نیمه دوم این مورد از تور آفریقا حیات وحش، فیل ها، شیرها و کل های یالدار را در دلتای اوکاوانگو Okavango Delta از نزدیک ببینید و در یک سافاری ویژه پیاده روی شرکت کنید. همچنین، گزینه سفر با بالن بر روی دلتا نیز وجود دارد که می توانید آن را انتخاب نمایید. اقامت در مرکز تفریحی الفنت ولی Elephant Valley Lodge بین یک تا سه روز و اقامت در اردوگاه کادیزورا Kadizora Camp بین چهار تا پنج روز زمان می برد. در اردوگاه کادیزورا Kadizora Camp کودکان زیر 12 سال اجازه دارند تا با نظارت مستقیم مدیر تور یا یک راهنما در سافاری شرکت کنند. کودکان زیر شش سال به هیچ وجه و در هیچ صورتی اجازه این کار را ندارند. مرکز اقامتی الفنت ولی Elephant Valley Lodge دارای امتیازات متعددی در زمینه حمایت از محیط زیست است.

این مجموعه به وسیله آب چاهی که 110 متر عمق دارد، امورات خود را می گذراند و از این آب برای انجام همه کارها از آشپزی تا باغبانی استفاده می کند. آنها همچنین دارای یک تانکر 20 هزار لیتری هستند که آب را برای مصرف میهمانان تصفیه می کند. استفاده از برق در این مجموعه به حداقل رسیده و زمانیکه اتاق ها خالی هستند، برق آنها قطع می شود. تمامی زباله های مجموعه نیز به یک مرکز دفن زباله دوستدار محیط زیست منتقل می شود. اردوگاه کادیزورا Kadizora Camp نیز تنها به وسیله انرژی خورشیدی و گاز اداره می شود و دارای سیستم تصفیه آب و مدیریت زباله هست.

سافاری دلتای اوکاوانگو Okavango Delta و پارک ملی چوبه Chobe در بوتسوانا (5 روزه)

سافاری خانوادگی ماجراجویانه در آفریقای جنوبی

این مورد از تورهای سافاری دوستدار محیط زیست در آفریقا با ذهنیت ایده آل بودن برای خانواده ها و همراهی کودکان و بزرگسالان طراحی شده است. چهار روز اول این تور به وقت گذرانی و گشت و گذار در کیپ تاون سپری می شود و گردشگران در یک مجموعه اقامتی مناسب کودکان به نام بلموند ماونت نلسون Belmond Mount Nelson که مشرف بر کوه تیبل Table Mountain قرار گرفته، اقامت می کنند. سپس، میهمانان به یکی از قدیمی ترین مزرعه های میوه و سبزیجات در شهر برده می شوند. آنها در یک کلبه دو خوابه بسیار شیک و مجلل با دسترسی کامل به باغ های مجموعه اقامت می کنند و شانس این را خواهند داشت تا در فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، پختن نام و قایق سواری در کنار سد مزرعه شرکت نمایند.

نیمه دوم تور بر روی سافاری متمرکز شده و از بندر الیزابت Port Elizabeth در ساحل شرقی آفریقای جنوبی آغاز می شود. میهمانان پنج روز بعدی را در منطقه حفاظت شده سامارا پرایوت گیم ریزرو Samara Private Game Reserve و در مرکز اقامتی کارو Karoo Lodge می گذرانند و به راهنمای این مورد از تورهای سافاری قاره آفریقا و وسایل بازی دسترسی خواهند داشت. این مورد از تورهای سافاری قاره آفریقا حقیقتا برای خانواده ها و گردشگران کودک بسیار مناسب است. کوه نلسون Mount Nelson یک مرکز کودکان دارد که در آن فعالیت های مناسب کودکان انجام می گیرند و حتی، امکانات مراقبت از کودکان و نوزادان را به گردشگران ارائه می کند.

اقامت در مزرعه برای کودکان بسیار خوشایند و مفرح است و برنامه های مختلف ویژه کودکان در آن به اجرا در می آیند. از ویژگی های این مراکز سافاری دوستدار محیط زیست این است که مواد غذایی ارگانیک را تولید می کنند و از آب چشمه برای اداره مجموعه های خود استفاده می نمایند. همچنین، به مدت طولانی در حفظ محیط زیست و طبیعت اطراف خود سهیم بوده اند.

سافاری خانوادگی ماجراجویانه در آفریقای جنوبی

آشنایی با سلطان های جنگل در سافاری آفریقای جنوبی

در تور آفریقا حیات وحش، شانس ملاقات با پنج حیوان بزرگ و مهم جهان یعنی شیرها، یوزپلنگ ها، کرگدن ها، فیل ها و بوفالوها را پیدا خواهید کرد؛ بخصوص که تمرکز این تور سافاری بر حفظ حیات وحش و محافظت از حیوانات است. با شرکت در هر سافاری در مورد مکانهای مختلف زندگی این حیوانات، ردپای آنها و چگونگی تشخیص ردپاها و تاریخچه هر کدام از مناطق محافظت شده خواهید آموخت. در روز سوم تور آفریقا حیات وحش، گردشگران به یک تور پشت صحنه از مرکز حفاظت از حیوانات بورن فری Born Free Foundation animal rescue centre که به نجات دادن گربه های بزرگ و فراهم آوردن محل زندگی دائمی برای آنها می پردازد، برده می شوند.

این گربه ها شامل کینگ King نیز می شوند. کینگ شیر نری است که در سال 2017 و بعد از اینکه از یک آپارتمان در شهر پاریس نجات داده شد، به شهرت رسید. گردشگران در طول تور آفریقا حیات وحش در مرکز اقامتی ریوردن فمیلی Riverdene Family Lodge در شامواری Shamwari و مرکز اقامتی کوزوکو Kuzuko Lodge در پارک ملی آدو الفنت Addo Elephant National Park اقامت می کنند. مرکز اقامتی ریوردن فمیلی Riverdene Family Lodge یک برنامه ویژه "سافاری کودکان" ارائه می کند و در مرکز کیدز ادونچر امکان انجام فعالیت های مختلف ویژه کودکان در فضاهای باز و بسته را فراهم می آورد. مرکز اقامتی کوزوکو Kuzuko Lodge مناسب خانواده ها بوده و کودکان زیر 12 سال می توانند بطور رایگان در این مرکز اقامت کنند و حتی وعده های غذایی آنها نیز رایگان است.

در این سافاری فعالیت های مسئولانه دوستدار محیط زیست انجام می گیرند و حتی جوایزی هم به مجموعه های مختلف این تور تعلق گرفته است. برای مثال، آنها با نصب چراغ های ال ای دی، سیستم تصفیه آب و بازیابی آبهای استفاده شده برای آبیاری باغ های مجموعه به حفظ محیط زیست کمک می کنند. همچنین، این مجموعه ها در نجات گربه های بزرگ و فراهم آوردن خانه دائمی برای آنها در آفریقای جنوبی فعالیت دارند. مرکز اقامتی کوزوکو Kuzuko Lodge بخشی از شرکت مدیریت میراث محیط زیست است و این بدان معنی هست که این مرکز بخاطر فعالیت های دوستدار محیط زیست خود مدرک ویژه دارد و تورهای آموزشی برای آموزش به کودکانی که به حفظ میراث طبیعت علاقه دارند، برگزار می کند.

آشنایی با سلطان های جنگل در سافاری آفریقای جنوبی

سافاری دوستدار محیط زیست در سفر به آفریقای جنوبی و آبشار ویکتوریا

این مورد از تورهای سافاری قاره آفریقا در پای کوه تیبل Table Mountain آغاز می شود و در طول آن می توانید در پیاده روی هنگام غروب آفتاب و اقامت مجلل در هتل پنج ستاره بلموند ماونت نلسون Belmond Mount Nelso شرکت کنید. این تور شامل بازدید از یک مزرعه انگور نیز می شود. این مزرعه تمام فعالیت های خود را با رعایت حفظ محیط زیست انجام می دهد و در این زمینه در جهان منحصر بفرد است. سپس، گردشگران به زامبیا برده می شوند تا از آبشار ویکتوریا Victoria Falls بازدید کنند و با سفر بر روی رودخانه زامبزی Zambezi River غروب چشم نواز آفتاب را تماشا کنند.

بیشتر بخوانیدآبشار ویکتوریا | چگونه از بزرگترین ابشار جهان دیدن کنیم؟

روزهای آخر سافاری به بازگشت به آفریقای جنوبی اختصاص دارند. در این سافاری، میهمانان در بلموند ماونت نلسون Belmond Mount Nelson، اردوگاه جابولانی Camp Jabulani و مرکز اقامتی تونگابزی Tongabezi Lodge اقامت خواهند داشت. هتل بلموند ماونت نلسون Belmond Mount Nelson دارای یک مرکز کودکان است و فعالیت های مناسب کودکان را ارائه می دهد. مرکز اقامتی تونگابزی Tongabezi Lodge یک منوی ویژه کودکان دارد و کارکنان آن بطور ویژه آموزش داده شده اند تا بتوانند فعالیت های مخصوص کودکان از جمله شکار گنج آفریقایی، مسابقات ماهیگیری و سایر فعالیت های ویژه خانواده ها را مدیریت کنند.

اردوگاه جابولانی Camp Jabulani نیز یک برنامه ویژه کودکان به نام تیم تاسکر Team Tusker ارائه می دهد که برای کودکان بالای 6 سال طراحی شده و در آن فعالیت هایی از جمله آشپزی، شیرینی پزی و فعالیت های دوستدار محیط زیست انجام می گیرند. در تمامی این مجموعه ها بازیافت زباله انجام شد، محصولات بهداشتی دوستدار محیط زیست استفاده می شوند، گیاهان و سبزیجات ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرند، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متنوع در زمینه حفظ محیط زیست به مردم محلی و گردشگران ارائه می شوند، سیستم تصفیه آب و بازیافت زباله وجود دارد و به جای استفاده از بطری های پلاستیکی، روشهای بهتر دوستدار محیط زیست ارائه می گردد.

سافاری دوستدار محیط زیست در سفر به آفریقای جنوبی و آبشار ویکتوریا

سافاری تانزانیا و زنگبار

تور این سافاری در مرکز اقامتی آروشا کافی Arusha Coffee Lodge در مزارع قهوه در خارج از شهر آروشا Arusha آغاز می شود. در طول ده روزی که در این سافاری سپری می کنید، تجربه های فوق العاده ای در دریاچه مانیارا Lake Manyara، پارک ملی سرنگیتی Serengeti National Park و دهانه آتشفشانی نگورونگورو Ngorongoro Crater خواهید داشت. وقتی به زنگبار می رسید، به روستای پر آرامش کندوا Kendwa در سواحل شمال غربی سفر خواهید کرد و در این روستا در فعالیت و ورزش های آبی متنوع و ماجراجویانه شرکت خواهید داشت. البته، می توانید به جای انجام این فعالیت ها به تور یک روزه بازدید از شهر سنگی یا استون تاون Stone Town بروید.

در طول این سافاری در مرکز اقامتی آروشا کافی Arusha Coffee Lodge، مینور در نگورونگورو Manor at Ngorongoro، اردوگاه سرنگتی پایونیر Serengeti Pioneer Camp و گولد زنگبار Gold Zanzibar اقامت خواهید داشت. این سافاری مناسب خانواده هاست و حداکثر دو کودک زیر 12 سال می توانند بهمراه دو بزرگسال در این تور شرکت داشته باشند. این مجموعه ها دارای مدرک توریسم مسئولانه تانزانیا هستند؛ مدرکی که به مراکز حامی و دوستدار محیط زیست و مراکزی که در حفظ محیط زیست فعالیت می کنند، داده می شود. اردوگاه پایونیر Pioneer Camp از چوب های بازیافت شده ساخته شده و دارای توالت و سایر امکانات دوستدار محیط زیست است. همچنین، تمامی این مجموعه ها در حمایت از جامعه مردم محلی آن منطقه و ارائه امکانات و فرصت ها به این جامعه فعالیت دارند.

سافاری تانزانیا و زنگبار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو