اخبار تعطیلی مدارس تهران البرز کرج اصفهان اراک قم قزوین دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱

منبع: شبونه

5

1401/10/18

13:19


اخبار تعطیلی مدارس تهران البرز کرج اصفهان اراک قم و قزوین فردا دوشنبه 19 دی 1401  به علت آلودگی هوا برای دانش اموزان و خانواده های انها سوال برانگیز شده است که آیا فردا مدارس تعطیل است یا خیر! اتفاقی که هفته گذشته برای برخی از مدارس کشورمان رخ داد. اخبار تعطیلی مدارس فردا مدارس …

اخبار تعطیلی مدارس تهران البرز کرج اصفهان اراک قم و قزوین فردا دوشنبه 19 دی 1401

اخبار تعطیلی مدارس تهران البرز کرج اصفهان اراک قم و قزوین فردا دوشنبه 19 دی 1401  به علت آلودگی هوا برای دانش اموزان و خانواده های انها سوال برانگیز شده است که آیا فردا مدارس تعطیل است یا خیر! اتفاقی که هفته گذشته برای برخی از مدارس کشورمان رخ داد.

اخبار تعطیلی مدارس

فردا مدارس تمام شهرهای کشور باز است مگر اینکه در ساعات پایانی شب آموزش و پرورش تصمیمی دیگر بگیرد با توجه به فرا رسیدن زمان امتحانات دانش اموزان به نظر نمی رسد آموزش و پرورش به این راحتی ها مدارس را تعطیل کند.

بارش باران و برف هم تاثیری بر روی آلودگی هوا نگذاشت با اینکه در بسیاری از شهرهای کشورمان روزهایگذشته شاهد بار باران و برف بودیم اما آلودگی هوا همچنان همچون ابری سمی بر فراز آسمان های کلان شهرها چنگ انداخته است و بارش باران و برف هم کاری نمیتوانند کنند.

به گفته کارشناسان محیط زیست این آلودگی هوا فقط با وزش باد میتواند از بین برود یا اینکه مسئولان فکری برای رفع منبع تولید آلودگی بگیرند.

به هر حال این معضل مهمی است که مردم کشورمان با آن درگیر هستند و به شدت برای مردم خطرساز خواهد بود به خصوص خانم ها باردار که نسل آینده را باید متولد کنند.

راهکار رفع آلودگی هوا در سال آینده

سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، به موضوع آلودگی هوا در تهران اشاره کرد و گفت: استفاده از وسایل نقلیه برقی اعم از موتورسیکلت، سواری و اتوبوس و… می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تأثیر داشته باشد و همچنین وسایل حمل و نقل عمومی به دلیل پیمایش چندبرابری نسبت به وسیله نقلیه شخصی می‌تواند در جابجایی مسافر نقش بسزایی داشته باشد. وی به برنامه‌های شهرداری تا پایان سال 1404 اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی برای افزایش وسایل نقلیه برقی وجود دارد که این برنامه شامل اتوبوس‌های برقی، موتورسیکلت‌های برقی، تاکسی‌های برقی و هیبریدی و… است که با حمایت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری می‌توان انجام داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو