همه مدل های گوشی آیفون به ترتیب تاریخ عرضه با عکس (۲۰۲۳)

همه مدل های گوشی آیفون به ترتیب تاریخ عرضه با عکس (۲۰۲۳)


منبع: مینویسم

4

1401/10/18

19:25


تاریخچه کاملی از سیر تکامل مدل های گوشی آیفون به ترتیب عرضه با عکس را در این مقاله بخوانید. همه انواع مدل های گوشی آیفون با تاریخ انتشار و مشخصات.

همه مدل های گوشی آیفون به ترتیب تاریخ عرضه با عکس (۲۰۲۳)

صف طولانی همه نسل های آیفون را در طی سال ها کاوش کنید. اولین آیفونی که به بازار عرضه شد چه بود؟ در چه تاریخی به بازار آمد؟ ما تاریخچه کامل مدل های آیفون به ترتیب را داریم، از اولین سری گوشی آیفون تا آخرین آیفون 14. این مقاله سیر تکامل آیفون را طی سال ها پوشش می دهد و تغییرات قابل توجه در هر نسل را مورد بحث قرار می دهد.

چگونه مدل آیفون را تشخیص می دهید؟ ما همه مدل های گوشی آیفون را به ترتیب عرضه و با عکس به شما معرفی خواهیم کرد.

اولین آیفون

  • تاریخ عرضه اولین آیفون: 29 ژوئن 2007

اولین آیفون

اولین آیفون

آیا می توانید باور کنید 16 گیگابایت تنها چیزی است که می توانید در اولین آیفون قرار دهید؟ البته در آن زمان داده های زیادی برای ذخیره در آیفون وجود نداشت و خبری هم از اپ استور نبود. اما برخلاف گوشی های تاشو و کشویی آن زمان، شما می توانستید بر روی صفحه ای که آن را می دیدید به اینترنت دسترسی داشته باشید. تنها 128 مگابایت حافظه را پشتیبانی می کرد.

دوربین آن 2 مگاپیکسل بود؛ وحشتناک است. اما یک گوشی با دوربین؛ بی نظیر بود!

به عنوان یک نگته جالب باید بگوییم که آیفون 2 وجود ندارد. از اولین آیفون به بعد، اپل این عدد را به آیفون 3G و 3GS تغییر داد.

آیفون 3G

  • تاریخ عرضه: 11 جولای 2008

iphone 3G

iphone 3G

از نظر مشخصات داخلی، آیفون 3G تفاوت چندانی با آیفون اصلی نداشت. اما اپ استور به وجود آمده بود! این آیفون نام خود را به دلیل اتصال به شبکه 3G دریافت کرد که به این معنی است که اتصال به اینترنت بدون دردسر انجام می شد.

آیفون 3GS

  • تاریخ عرضه: 19 ژوئن 2009

iPhone 3GS

iPhone 3GS

اپل آیفون 3GS را با گزینه ذخیره سازی 32 گیگابایت یعنی دوبرابر آیفون اصلی روانه بازار کرد. واضح است که راه اندازی اپ استور همه چیز را تغییر داد. 16 گیگابایت برای عکس، ویدئو، موزیک و اپلیکیشن کافی نبود. دوربین این گوشی به 3 مگاپیسکل ارتقا یافت و امکان ضبط ویدئو نیز به آن اضافه شد. اپل همچنین کنترل صوتی را اضافه کرد، اگرچه باید چند نسل دیگر تا معرفی Siri صبر کنیم.

آیفون 4

  • تاریخ عرضه: 24 ژوئن 2010

iphone 4

iphone 4

حالا داریم به جایی می رسیم. آیفون 4 اولین آیفونی بود که دوربین جلو داشت. اپل در آن زمان نمی دانست که سلفی دنیا را فراخواهد گرفت. ایفون 4 همچنین دارای صفحه نمایش Retina بود. با حافظه 512 مگابایت، این گوشی بسیار بیشتر از آیفون 3GS که تنها 256 مگابایت حافظه داشت، بود. از این نسل می توان مشاهده کرد که تکنولوژی شبیه تر به آنچه امروز در اختیار ماست، می شود. با این وجود، 32 گیگابایت همچنان حداکثر فضای ذخیره سازی آیفون بود.

آیفون 4S

  • تاریخ عرضه: 14 اکتبر 2011

iphone 4 s

iphone 4 s

یک تفاوت عمده بین آیفون 4 و آیفون 4S وجود دارد: دوربین از 5 مگاپیسکل به 8 مگاپیکسل افزایش یافت. این یک ارتقا بود. اپل همچنین گزینه ذخیره سازی 64 گیگابایتی را معرفی کرد، اما حافظه را همان 512 مگابایت نگه داشت. ویدئوها در این مدل از آیفون با کیفیت 1080 قابل ضبط بودند. و اما، شروع دوران Siri بود! اپل در هفته اول عرضه این مدل چهار میلیون دستگاه فروخت.

آیفون 5

  • تاریخ عرضه: 21 سپتامبر 2012

iphone 5

iphone 5

اپل 5 میلیون دستگاه از آیفون 5 را در هفته اول به فروش رساند. دوربین مانند مدل قبلی بود، اما حافظه تا 1 گیگابایت افزایش یافته بود. فکر می کردید 3G فوق العاده است؟ آیفون 5 از اتصال LTE پشتیبانی می کرد. بله، اینترنت همه جا بود! کانکتور لایتنینگ اپل با این مدل از آیفون رونمایی شد. و برای اولین بار، صفحه نمایش بزرگ تر از قبل بود. صفحه نمایش تمام نسل های قبلی آیفون 5/3 اینچی بود، اما آیفون 5 با صفحه نمایش 4 اینچ عرضه شد.

آیفون 5S و 5C

  • تاریخ عرضه: 20 سپتامبر 2013

iphone 5 s

iphone 5 s

iphone 5 c

iphone 5 c

بین آیفون 5S و آیفون 5C اپل 9 میلیون دستگاه را در هفته اول به فروش رساند. آیفون 5C با قاب پلاستیکی قیمت پایین تری داشت و مقرون به صرفه تر بود. این مدل در چهار رنگ مختلف وجود داشت، اما رنگ ها تفاوت چندانی با هم نداشتند. از طرف دیگر، آیفون 5S ویژگی هایی مانند Touch ID، فلاش دوگانه و ویدئو اسلوموشن را معرفی کرد. علاوه بر این، شامل پردازشگر حرکتی M7 بود که دامنه جدیدی از امکانات را فراهم می کرد و همچنین در صرفه جویی در عمر باتری موثر بود.

آیفون 6 و 6 پلاس

  • تاریخ عرضه: 19 سپتامبر 2014

iphone 6 vs 6 plus

iphone 6 vs 6 plus

اپل تمایل دارد جهش های بزرگ تری را از مدل اصلی به مدل S نسبت به مدل S به مدل جدید انجام دهد. ویژگی های داخلی مدل 6 بسیار شبیه به آیفون 5S بود. بزرگ ترین تفاوت آن ها در صفحه نمایش بزرگ تر و عرضه آن با صفحه نمایش بزرگ با عنوان 6 پلاس بود. صفحه نمایش Retina به اچ دی تبدیل شد و گزینه ای برای دریافت آیفون با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس قرار گرفت. اما میزان حافظه یکسان بود و دوربین هیچ تغییری نداشت. اما مهم نبود، اپل در هفته اول 10 میلیون دستگاه فروخت.

آیفون 6S و 6S پلاس

  • تاریخ عرضه: 19 سپتامبر 2015

iphone 6 s vs 6 s plus

iphone 6 s vs 6 s plus

آیفون 6S همه چیز را تغییر داد. خوب، البته نه همه چیز، اساسا شبیه به همان مدل قبلی بود. اما از نظر ویژگی های داخلی،‌ اپل این مدل را حسابی ارتقا داد. دوربین از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقا یافت. حافظه نیز دوبرابر شد یعنی از 1 گیگابایت به 2 گیگابایت افزایش یافت. بعد از این آیفون 6 مشکلاتی در خمش داشت، اپل به آیفون 6S سری 7000 آلومینیوم داد تا مطمئن شود که دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. آخرین و نه کم اهمیت ترین، تاچ سه بعدی معرفی شد.

آیفون SE

  • تاریخ عرضه: 31 مارچ 2016

iPhone SE

iPhone SE

فکر نکنید آیفون SE را فراموش کرده ام. تمام مشخصات داخلی عالی آیفون 6S را در یک بسته کوچک و بدون لمس سه بعدی داشت. اما به طور کلی، آیفون SE به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه تر معرفی شد که مردم واقعاً آن را دوست داشتند.

آیفون 7 و 7 پلاس

  • تاریخ عرضه: 16 سپتامبر 2016

iPhone 7 & 7 Plus

iPhone 7 & 7 Plus

اپل در نهایت مدل اصلی 16 گیگابایتی خود را کنار گذاشت و مدل های آیفون 7 و 7 پلاس را با امکان ذخیره سازی 32 گیگابایتی و امکان افزایش تا 256 گیگابایت عرضه کرد. اپل همچنین یک رنگ درخشان جدید           Jet Black را معرفی کرد. ثابت شد که آیفون 7 پلاس نسبت به مدل های پلاس قبلی محبوب تر بود که دلیل آن وجود دو دوربین بود که قابلیت زوم را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید، و حالت پرتره، به‌روزرسانی نرم افزاری که به کاربران آیفون 7 پلاس اجازه می دهد عکس های چشمگیری با استفاده از عمق میدان بگیرند.

شاید بحث برانگیزترین ویژگی ایفون 7 و آیفون 7 پلاس همان چیزی بود که اپل آن را حذف کرد: جک هدفون. آیفون های جدید با ایرپادهایی که به پورت لایتنینگ وصل می شوند و یک آداپتور برای هدفون های قدیمی عرضه می شوند. اپل ایرپادهای بی سیم خود را در همان رویدادی که جک هدفون را حذف کرد، معرفی نمود. اپل پس از عرضه iOS 16 در سپتامبر 2022، پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های آیفون 7 و 7 پلاس را متوقف خواهد کرد.

آیفون 8 و 8 پلاس

  • تاریخ عرضه: 22 سپتامبر 2017

iPhone 8 & 8 Plus

iPhone 8 & 8 Plus

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس ما را با شارژرهای بی سیم با قاب شیشه ای پشتی بر روی آیفون معرفی کرد. دوربین فوق العاده بود، ابزارهای ارتقایافته برای ویرایش و فیلترینگ تصاویر معرفی شد. صفحه نمایش با کاهش خودکار نور آبی، تجربه تماشا را بهبود بخشید. کاربران در نهایت (بیشتر) به نداشتن جک هدفون عادت کردند و شروع به تطبیق با سبک زندگی بی سیم کردند.

آیفون X

  • تاریخ عرضه: 3 نوامبر 2017

iPhone X

iPhone X

با جهش از آیفون 9، آیفون X 10 سال بعد از ایفون اصلی روانه بازار شد. آیفون X دارای یک دوربین جلو اضافی بود که به کاربر اجازه می داد تا سلفی های فوق العاده ای را در حالت پرتره بگیرد. مطمئنا، مدل های دیگر به ما امکان گرفتن عکس های جذابی را می دادند، اما آیفون X شامل حالت پرتره برای دوربین جلویی بود و ما از همان اول عاشق آن شدیم.

آیفون XS و آیفون XS مکس

iPhone XS & XS Max

iPhone XS & XS Max
  • تاریخ عرضه: 21 سپتامبر 2018

اپل XS وXS  مکس را در رویداد سپتامبر 2018 خود در تئاتر استیو جابز معرفی کرد. این مدل ها به خوبی نامگذاری شده اند، زیرا بروزرسانی های قطعی در امتداد سری آیفون X بودند. هر دو مدل دارای دوربین جلویی برای سلفی های حالت پرتره بودند. صفحه نمایش لبه به لبه بودند و همه چیز با صفحه نمایش Super Retina HD عالی به نظر می رسید. بزرگ ترین ارتقا ممکن است کوچک ترین باشد. تراشه بیونیک A12 قدرت پردازش را افزایش داد و در عین حال تخلیه باتری را کم کرد.

آیفون XR

  • تاریخ عرضه: 26 اکتبر 2018

iPhone XR

iPhone XR

آیفون XR در سپتامبر سال 2018 عرضه شد، اما بلافاصله در دسترس قرار نگرفت. از آنجایی که ارزان قیمت تر از مدل های جدید دیگر بود، افراد زیادی تصمیم گرفتند تا زمان عرضه XR منتظر بمانند. این مدل از آیفون کوچک تر از مدل های XS و XS  مکس بود (اما همچنان از مدل آیفون 7 و 8 پلاس بزرگ تر بود). صفحه نمایش به وضوح XS وXS  مکس نبود، اما با صفحه نمایش Liquid Retina HD، تفاوت چندان محسوسی نداشت. این مدل همچنین دارای یک دوربین جلو بود و رنگ های بیشتری نسبت به XS یا XS مکس داشت.

آیفون 11

  • تاریخ عرضه: 20 سپتامبر 2019

iPhone 11

iPhone 11

آیفون 11 در آن زمان ارزان ترین خط تولید سالانه اپل بود، با این وجود ویژگی های جدید آن باعث شد تا محبوب ترین آیفون در سال 2019 باشد. این دستگاه دارای صفحه نمایش 1/6 اینچی Liquid Retina است و در شش رنگ عرضه می شود. هیجان انگیزترین ویژگی جدید این مدل، افزودن دوربین دوم پشت 12 مگاپیکسلی بود که لنزهای عریض و فوق عریض داشت.

آیفون 11 پرو

  • تاریخ عرضه: 20 سپتامبر 2019

iPhone 11 Pro

iPhone 11 Pro

برای مشتریان اپل که به دنبال صفحه نمایش کوچک تر و با کیفیت تر بودند، آیفون 11 پرو طراحی کاملی داشت. صفحه نمایش 8/5 اینچی Super Retina XDR واضح ترین و شفاف ترین صفحه نمایش اپل تا به آن زمان بود. این گوشی نه دو تا بلکه سه دوربین پشت 12 مگاپیکسلی HDR با لنزهای عریض، فوق عریض و تله فوتو داشت. گزینه های رنگی این مدل تیره تر از مدل آیفون 11 بودند، اما همیشه گزینه اضافه کردن یک قاب پر زرق و برق وجود داشت.

آیفون 11 پرو مکس

  • تاریخ عرضه: 20 سپتامبر 2019

iPhone 11 Pro Max

iPhone 11 Pro Max

بزرگ ترین و گران قیمت ترین گوشی اپل در سال 2019، چیزی نبود به غیر از آیفون 11 پرو مکس. صفحه نمایش آن همانند آیفون 11 پرو، Super Retina XDR بود با این تفاوت که اندازه آن به 5/6 اینچ تغییر یافته بود. از لحاظ دوربین و رنگ نیز همانند آیفون 11 پرو بود و می توان گفت که تنها تفاوت این دو در اندازه آن ها بود.

آیفون SE (نسل دوم)

  • تاریخ عرضه: 24 آپریل 2020

iPhone SE (second-generation)

iPhone SE (second-generation)

آیفون SE عرضه شده در سال 2020 نسل دوم از این مدل است و مورد علاقه کسانی قرار گرفت که گوشی های کوچک تر را ترجیح می دهند. اپل با عرضه این مدل نشانه هایی از گذشته را دوباره زنده کرد. صفحه نمایش 7/4 اینچی Retina HD با دکمه خانه و تاچ ID نشانه هایی به آیفون SE اصلی بودن و تقریبا در همان محدوده قیمت عرضه شد.

نسل دوم SE ویژگی های زیادی از گران قیمت ترین مدل های آیفون را با خود داشت، ازجمله تراشهA13 Bionic، سیستم دوربین پیشرفته با حالت پرتره و کنترل عمق، فیلمبرداری با وضوح بالا، قابلیت شارژ بی سیم و عمر باتری طولانی.

آیفون 12 مینی

  • تاریخ عرضه: 13 نوامبر 2020

iPhone 12 mini

iPhone 12 mini

آیفون 12 مینی به طرز شگفت انگیزی کوچک اما همچنان بسیار قدرتمند بود. این گوشی هوشمند باریک و بسیار سبک با نمایشگر 4/5 اینچ به بازار آمد و دارای تراشه جدید و قدرتمند A14 Bionic برای افزایش قابل توجه عملکرد نسبت به مدل های قبلی بود. همچنین از جدیدترین صفحه نمایش اپل یعنی  Super Retina XDR OLED بهره می برد.

مجموعه دوربین های این مدل ارتقا یافتند، اما همچنان با لنز دوگانه عرضه شد. تنها تفاوت قابل توجه بین آیفون 12 مینی و آیفون 12، کوچک تر بودن و عمر باتری کوتاه تر آیفون 12 مینی نسبت به آیفون 12 اصلی بود.

آیفون 12

  • تاریخ عرضه: 23 اکتبر 2020

iPhone 12

iPhone 12

آیفون 12 با نمایشگر 1/6 اینچی دقیقا با همان ویژگی ها و مشخصات دوربین و قابلیت های پردازش آیفون 12 مینی به بازار عرضه شد، با این تفاوت که امکان پخش ویدئوی 17 ساعته در مقایسه با 15 ساعت در آیفون مینی در آن گنجانده شده بود. این مدل میان رده همچنین شامل دوربین با لنز دوگانه بود که برای کاربران روزمره کافی است. با این وجود، اپل برای کسانی که آیفون های خود را به دلیل قابلیت های دوربین خود انتخاب کرده اند، بروزرسانی هایی را در گوشی های رده بالاتر آیفون 12 پرو و پرو مکس خود اعمال کرد.

آیفون 12 پرو

  • تاریخ عرضه: 23 اکتبر 2020

iPhone 12 Pro

آیفون 12 پرو در مقایسه با مدل های 12 و 12 مینی دارای بروزرسانی دوربین و رنگ بسیار فانتزی بود، اما با همان اندازه صفحه نمایش 1/6  اینچی آیفون 12 عرضه شد و تمام ویژگی های اصلی موجود در مدل های ارزان قیمت را در برداشت. ویژگی های دوربین جدید معرفی شده در سال 2020 شامل چیدمان لنز سه گانه است که در مدل های آیفون 11 پرو دیدیم، اما با اسکن LiDAR، بهبود حالت شب، و دامنه زوم و عملکرد لنز افزایش یافته است.

هر دو مدل آیفون 12 پرو دارای سریع ترین دیافراگم استفاده شده در یک آیفون بودند. اپل عکس های RAW را برای قابلیت ویرایش حرفه ای برتر اضافه کرد و Dolby Vision تا 60 فریم در ثانیه را در مدل های پرو گنجاند.

آیفون 12 پرو مکس

  • تاریخ عرضه: 13 نوامبر 2020

iPhone 12 Pro Max

iPhone 12 Pro Max

آیفون 12 پرو مکس تمام ویژگی های آیفون 12 پرو را دارد، با این تفاوت که بروزرسانی و تفاوت در اندازه در آن دیده می شد. نمایشگر 7/6 اینچی پرو مکس مدعی بهبود 87 درصدی در عملکرد در نورکم در مقایسه با مدل های آیفون 11 و ویژگی زوم 5 برابر بود. این ارتقا برای افرادی که از آیفون خود برای پروژه های عکاسی حرفه ای یا تقریبا حرفه ای استفاده می کردند بسیار قابل توجه بود. بارزترین ویژگی این آیفون اندازه صفحه نمایش آن بود.

برای خواندن جزئیات بیشتر کلیک کنید: مشخصات آیفون 12

آیفون 13

  • تاریخ عرضه: 24 سپتامبر 2021

iPhone 13

iPhone 13

مدل اصلی خط تولید آیفون 13 ویژگی های طراحی معرفی شده در سری آیفون 12 را حفظ کرد، اما همچنین با 20 درصد ناچ کوچک تر همراه با چیدمان دوربین جدید عرضه شد. این گوشی با یک تراشه A15 کار می کند که نسبت به نسل های قبلی ارتقا یافته و دوربین دارای پیشرفت های قابل توجهی از جمله حالت سینمایی و سبک های عکاسی است.

عمر باتری نیز برای این مدل بهبود یافته است و در رنگ های صورتی، آبی، midnight، starlight و قرمز عرضه شد. یک نقطه عطف برای آیفون 13 قیمت آن بود؛ قیمت این مدل با همان قیمت عرضه آیفون 12 روانه بازار شد، اما مدل اصلی آن امکان ذخیره سازی دوبرابری را فراهم می کرد. اندازه صفحه نمایش همان 1/6 اینچ باقی ماند.

آیفون 13 مینی

  • تاریخ عرضه: 24 سپتامبر 2021

iPhone 13 mini

iPhone 13 mini

آیفون 13 مینی مانند مدل اصلی این سری، از تراشه A15 Bionic اپل استفاده می کند و آن را به یک قدرت در اندازه کوچک تبدیل کرده است. عمر باتری آن نسبت به آیفون 12 مینی تا یک ساعت و نیم در روز بهبود یافته است. همانند سایر مدل های آیفون 13، مینی دارای پیشرفت های بزرگی در دوربین است و بیشترین فضای ذخیره سازی موجود در بین هر مدل مینی با حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 512 گیگابایتی را دارد. طراحی و اندازه فیزیکی آن نیز تا حد زیادی شبیه آیفون 12 مینی است و اندازه صفحه نمایش آن 4/5 اینچ است. گزینه های رنگی مشابه آیفون 13 و قیمت اولیه 699 دلار برای 128 گیگابایت است.

آیفون 13 پرو

  • تاریخ عرضه: 24 سپتامبر 2021

iPhone 13 Pro

iPhone 13 Pro

آیفون 13 پرو دارای صفحه نمایش 1/6 اینچی Super Retina XDR با ProMotion است، اما جذابیت بزرگ آن شامل یک دوربین تله فوتو، علاوه بر دوربین های عریض و فوق عریض است که با آیفون 13 و آیفون 13 مینی عرضه می شوند. این دستگاه دارای یک اسکنر LiDAR برای عکاسی در حالت شب است و یک مدل 1 ترابایتی را برای فضای ذخیره سازی بیشتر از هر آیفونی که قبلاً ارائه کرده است ارائه می دهد. با توجه به تمام ویژگی های دوربین جدید که فایل هایی با اندازه حجیم را ایجاد می کند، به این فضای ذخیره سازی نیاز دارد. همچنین دارای تراشه A15 است و در رنگ های نقره ای، گرافیت، طلایی و آبی سیرا عرضه می شود.

آیفون 13 پرو مکس

  • تاریخ عرضه: 24 سپتامبر 2021

iPhone 13 Pro Max

iPhone 13 Pro Max

آیفون 13 پرو مکس تمام ویژگی های سری پرو را عرضه می کند، اما بزرگ تر است. صفحه نمایش آن همان اندازه ایفون 12 پرو مکس است: 7/6 اینچ مورب. مانند سایر خطوط تولید آیفون 13، کمی سنگین تر و ضخیم تر از مدل قبلی خود است؛ علیرغم این که همان ابعاد را دارد. علاوه بر ارتقا تراشه به A15، ایفون 13 پرو مکس یک GPU اضافی نیز دریافت می کند که در مجموع 5 عدد می باشد.

 همچنین یک گزینه ظرفیت ذخیره سازی 1 ترابایتی را ارائه می دهد و اپل می گوید باتری می تواند تا 28 ساعت پخش ویدیوی بدون وقفه را پشتیبانی کند. آیفون پرو مکس با سنگین ترین قیمت در بین آیفون ها، بهترین مدل موجود است.

برای خواندن موارد بیشترکلیک کنید: مشخصات انواع مدل های آیفون ۱۳

آیفون SE (نسل سوم)

  • تاریخ عرضه: 8 مارچ 2022

iPhone SE (third-generation)

iPhone SE (third-generation)

آیفون SE نسل سوم این سری است که صفحه نمایش Retina HD به اندازه 7/4 اینچی، دکمه خانه با تاچ ID را از آیفون SE اصلی نگه داشته و تقریبا با قیمت مشابه ای عرضه شد. نسل سوم SE ویژگی های گران قیمت ترین مدل های آیفون از جمله 5G، تراشه A15 Bionic، سیستم دوربین پیشرفته با حالت پرتره، کنترل عمق، ویدئو با کیفیت بالا، Deep Fusion، قابلیت شارژ بی سیم و عمر باتری طولانی را ارائه می دهد.

آیفون 14 و 14 پلاس

  • تاریخ عرضه: آیفون 14؛ 16 سپتامبر و آیفون 14 پلاس؛ 7 اکتبر 2022

iPhone 14 & 14 Plus

iPhone 14 & 14 Plus

به جای آیفون مینی، اپل برای آیفون 14 سری پلاس را یکبار دیگر احیا کرد. این سری با صفحه نمایش کمی بزرگ تر به مدل های انحصاری تر شبیه بود. مدل های آیفون 14 ویژگی های متمرکز بر ایمنی چشمگیری دارند، ازجمله تشخیص تصادف (که به طور خودکار تصادف خودرو را تشخیص داده و با خدمات اضطراری تماس می گیرد)؛ Emergency SOS ازطریق ماهواره، ویژگی قابلیت اتصال به خدمات اضطراری ازطریق ماهواره برای وقتی که در منطقه ای خارج از محدوده وای فای قرار دارید.

Emergency SOS ازطریق ماهواره برای اولین بار در گوشی های هوشمند بکار گرفته شد، زیرا اتصال به ماهواره قبل از آن تنها با دستگاه های گران قیمت بزرگ که برای یک هدف خاص طراحی شده بودند، امکان پذیر بود. آیفون 14 و 14 پلاس همچنین یک سیستم دوربین دوگانه جدید را دارا می باشند که برای عکاسی در نور کم طراحی شده است (خداحافظ عکس های تاریک شبانه)!

آیفون 14 پرو

  • تاریخ عرضه: 16 سپتامبر 2022

iPhone 14 Pro

iPhone 14 Pro

مشابه با مدل اصلی آیفون 14، آیفون 14 پرو 1/6 اینچی با قابلیت تشخیص تصادف و Emergency SOS ازطریق ماهواره عرضه شد. علاوه بر تراشه جدید A16 Bionic، یک ویژگی جدید با عنوان Dynamic Island یا جزیره پویا به آن اضافه شده است که قابلیت شگفت انگیزی است. اگرچه ناچ آن از بین نرفته است، اما با هرکاری که انجام می دهید سازگارتر است، از اعلان های صفحه نمایش گرفته تا فعالیت های پس زمینه.

همچنین دارای یک صفحه نمایش همیشه روشن است با بکارگیری اجزای کم مصرف امکان پذیر شده است، بنابراین زمان و ویجت ها بر روی صفحه قفل همیشه قابل مشاهده هستند. در جالب ترین بروزرسانی، آیفون 14 پرو و پرو مکس دوربین 48 مگاپیکسلی (جهشی فوق العاده از 12 مگاپیکسل در مدل قبلی) ارائه می دهند. این یعنی یک دوربین با قابلیت های بیشتر با گزینه هایی برای قاب بندی و کراپ و نیز عکاسی در نور کم بهتر. بنابراین، دیگر نیازی نیست نگران نور باشید و تمام تمرکز شما بر ثبت لحظه های خاص خواهد بود.

آیفون 14 پرو مکس

  • تاریخ عرضه: 16 سپتامبر 2022

iPhone 14 Pro Max

iPhone 14 Pro Max

صفحه نمایش آن به اندازه نسل قبلی پرو مکس است: 7/6 اینچ مورب. همانطور که انتظار می رفت، آیفون 14 پرو مکس همان بروزرسانی هایی را دارد که سایر مدل های آیفون 14 داشتند، از جمله صفحه نمایش همیشه روشن، جزیره پویا، تراشه A16، SOS اضطراری از طریق ماهواره، تشخیص تصادف، و دوربین 48 مگاپیکسلی چشمگیر. همچنین عمر باتری 29 ساعته پخش ویدئویی خیره کننده و روشن ترین و شفاف ترین صفحه نمایش در بین آیفون های تا به امروز را ارائه می دهد. با دوربین جدید 48 مگاپیکسلی، نمی خواهید دست از عکاسی بردارید زیرا این دوربین به شما کمک می کند رنگ ها، بافت ها و جزئیات بیشتری را نسبت به قبل ثبت کنید!

نسل های جدید آیفون

اپل در مجموع 38 آیفون را در طول این سال ها عرضه کرده است که شامل 14 مدل آیفون بوده است. ما نگاهی دقیق به سیر تکامل این مدل ها از زمانی که برای اولین بار استیو جابز آیفون اصلی را معرفی کرد، در اختیار شما قرار داده ایم. همانطور که می بینید، ایفون دستخوش تغییرات زیادی شده است، از مرورگر وب 16 گیگابایتی گرفته تا 1 ترابایت، دوربین پیشرفته، فضای کاری و مرکز سرگرمی.

در روزهای نخست، اپل هر سال یک آیفون را عرضه کرد. این بروزرسانی به تدریج با عرضه مدل های جدید از سال های 2010 تا 2013 تغییر کرد. با معرفی مدل ها در سپتامبر، اپل هم آیفون 5S و هم ایفون 5C را روانه بازار کرد تا در یک سال دو مدل را معرفی کرده باشد. در هر یک از سال های 2017، 2018 و 2019 سه مدل آیفون عرضه شد و سپس در سال 2020 این غول تکنولوژی جهان را شوکه کرد.

این شرکت نه تنها در آپریل نسل دوم آیفون SE را عرضه کرد، بلکه چهار آیفون از سری 12 را در پاییز روانه بازار کرد. در رویداد سپتامبر 2021، اپل چهار گوشی جدید را معرفی کرد که شامل سری آیفون 13 بود. سپس، در مارچ 2022 نسل سوم آیفون SE معرفی شد. با این وجود، در سپتامبر سال 2022، سری آیفون 14 تنها با سه گوشی جدید به بازار بازگشت و پایان کار آیفون مینی بود.

چرا اپل برخی از شماره های آیفون را نادیده گرفت؟

آیا می دانستید که آیفون 2 وجود ندارد؟ بعد از این که اپل نسل اول آیفون های خود را ساخت، آیفونی که بعد از آن عرضه شد آیفون 3G با قابلیت اتصال به اینترنت 3G بود و آیفون 2 را نادیده گرفت. چرا اپل از عرضه ایفون 9 منصرف شد؟ خب، آیفون 9 وجود ندارد زیرا اپل مستقیما وارد خط تولید آیفون X شد، تصمیمی که بر اساس عرضه در دهمین سال بعد از عرضه اولین آیفون گرفته شد. اپل برای انجام کارها به شیوه خود شناخته شده است،‌ بنابراین جای تعجب نیست.

ما دوست داریم تاریخچه آیفون در طی سال ها را بررسی کنیم، امیدواریم شما نیز از دیدن مدل های گوشی آیفون به ترتیب عرضه لذت برده باشید! دوباره چک کنید تا از مدل های جدید آیفون با تمام بروزرسانی های به وجود آمده آگاه شوید.

تکامل دوربین آیفون

آیا اولین آیفون عرضه شده به بازار دوربین داشت؟ بله، قطعا داشت البته دوربین خیلی قوی و کارآمدی نبود. با این وجود، بهترین از دوربین های در دسترس بود. آیفون اصلی همچنین امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی حداکثر 16 گیگابایت و حداقل 4 گیگابایت را در اختیار کاربران خود قرار می داد. آیا برای شما قابل تصور است؟

دوربین های گوشی های آیفون همیشه یکی از جنبه های جذاب این محصولات بوده اند و اپل ابتکار عمل شرکت خود را برای بهبود دوربین در هر مدل جدید ادامه می دهد. امروزه، تنها با دوربین اصلی و گزینه های ویرایش عکس موجود در آیفون خود، می توانید از جزئیات باورنکردنی و ادیت حرفه ای لذت ببرید!

امیدواریم این مقاله به تمام سوالات شما در مورد سیر تکاملی آیفون پاسخ داده باشد. نمودار تکامل آیفون به رشد خود ادامه خواهد داد و ما همین جا شما را از این بروزرسانی ها مطلع خواهیم کرد: از آیفون 14 بعدی گرفته تا ایفون 15 و به همین ترتیب. شاید در سال 2027 یک آیفون XX به بازار عرضه شد! فکر می کنید گزینه بعدی در جدول زمانی گوشی های آیفون چیست؟ نظرات و حدس های خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو