بهترین مکان قرارگیری ساعت دیواری در منزل کجاست؟

بهترین مکان قرارگیری ساعت دیواری در منزل کجاست؟


منبع: دلتا پیام

5

1401/10/18

19:33


طراحان دکوراسیون منزل تاکید زیادی بر وجود و حضور ساعت در خانه دارند. چراکه چرخش عقربه‌های آن، باعث بالا رفتن انرژی هوای خانه و صدای تیک تیک آن، باعث نظم بیشتر زندگی خانوادگی می‌شود.

بهترین مکان قرارگیری ساعت دیواری در منزل کجاست؟

طراحان دکوراسیون منزل تاکید زیادی بر وجود و حضور ساعت در خانه دارند. چراکه چرخش عقربه‌های آن، باعث بالا رفتن انرژی هوای خانه و صدای تیک تیک آن، باعث نظم بیشتر زندگی خانوادگی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا شما را با اصول یافتن محل مناسب ساعت دیواری در خانه آشنا می‌کنیم.

کدام اتاق برای نصب ساعت دیواری مناسب است؟

قرار دادن ساعت دیواری در اتاق خواب مناسب نیست. به این دلیل که صدای تیک تیک ساعت می‌تواند باعث مختل شدن خواب شما شود. بنابراین بهتر است آن را در اتاق نشیمن قرار دهیم.

محل مناسب ساعت دیواری در خانه

بهترین نقطه برای قرار دادن ساعت دیواری

نصب ساعت دیواری در خانه ، قوانین خاص خودش را دارد. برای مثال، بهتر است ساعت نباید روبروی پنجره یا بالکن قرار گیرد. حتی اگر کسی در خانه نباشد، حرکت عقربه‌ها باعث به جریان انداختن هوای خانه و ایجاد انرژی می‌شود. در عین حال، قرار دادن ساعت در مرکز اتاق نشیمن اشتباه است. بهتر است ساعت را کنار اتاق در نصب کنید که محل مناسب ساعت دیواری در خانه به حساب می‌آید.

بهترین نقطه برای قرار دادن ساعت دیواری

ارتفاع نصب ساعت دیواری

ساعت را در ارتفاع خیلی زیاد یا خیلی کم نصب نکنید. به‌طور کلی ساعت باید در ارتفاعی بین سینه و چشم‌های شما قرار گیرد. بهتر است ارتفاع نصب ساعت دیواری به‌گونه‌ای باشد که برای دیدن آن نیاز به بلند کردن سر در حالت ایستاده نداشته باشید. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه داشته باشید به مطلب بهترین روش نصب برای پرده‌های منزل سر بزنید.

ارتفاع نصب ساعت دیواری

شکل و اندازه ساعت دیواری

بهترین جنس برای ساعت ساعت چوبی و بهترین شکل ساعت برای خانه، مربع است چون نمادی از ثبات و صلح درونی بوده و کاملا مطابق با یک زندگی آرام است. ساعت دیواری نباید خیلی بزرگ باشد. برخی افراد به ساعت‌های رومیزی بزرگ علاقه دارند اما این ساعت‌ها برای آپارتمان‌های کوچک مناسب نیستند و صدای آن می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و تشویش شود. نکات بیشتر در مورد چیدمان خانه کوچک را در مطلب آپارتمان کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید بخوانید.

بهترین جهت برای قرار دادن ساعت

ساعت را به سمت جنوب خانه، که رو به جلو و پویاست، قرار دهید چون این جهت متعلق به عنصر آتش است. اگر این کار را انجام دادید، رنگ ساعت را از میان رنگ‌های قرمز، بنفش یا نارنجی انتخاب کنید.
علاوه بر جنوب ساعت را می توانید در جهت شرق یا جنوب شرقی خانه هم آویزان کنید. همچنین سمت چپ اتاق نشیمن، مکان مناسبی برای قرار دادن ساعت به حساب می آید. ساعت باید عمدتا به رنگ سبز یا فیروزه‌ای و به شکل مربع باشد چون این جهت به عنصر چوب تعلق دارد.

بهترین جهت برای قرار دادن ساعت

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ایده‌ها در چیدمان منزل قدیمی شده‌اند  را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو