معرفی اماکن زیارتی شهر نجف

منبع: روزیاتو

5

1401/10/18

20:03


معرفی اماکن زیارتی شهر نجف

معرفی اماکن زیارتی شهر نجف

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نجف برای عاشقان و عارفان اهل بیت، مامن امن الهی است. آرامشی که به واسطه حضور اماکن زیارتی نجف در شهر جاریست، هرساله توجه زائران و مسافران زیادی از سراسر دنیا را به خود جلب می‌کند. طی چند سال اخیر فرودگاه نجف به بهره برداری رسید و حالا ایرانیان به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانند با خرید بلیط نجف به طور مستقیم به این دیار سفر کنند. ما هم در این مطلب قصد داریم اماکن زیارتی شهر نجف را به شما معرفی کنیم، پس همراه ما باشید.

معرفی شهر نجف

نجف یکی از مقدس ترین شهرهای شیعیان در عراق به شمار می‌رود که از زمان های دور عالمان و عارفان زیادی در این شهر زندگی می‌کردند و رفت و آمد داشتند. این شهر در ۱۶۰ کیلومتری شهر بغداد (پایتخت عراق) قرار گرفته و تا شهر کوفه فاصله نزدیکی دارد. وضعیت آب و هوا نجف به گونه‌ای است که زمستان های سرد دارد و تابستان های آن گرم و خشک است؛ به طوری که مردم عراق برای فرار از گرما به سرداب های زیرزمینی پناه می‌برند. به همین دلیل بهار یا پاییز که آب و هوا معتدل‌تر می‌شود، بهترین زمان سفر به نجف خواهد بود.

معرفی اماکن زیارتی شهر نجف

لیست جاهای دیدنی نجف

اگر چه نجف را بیشتر شهر مذهبی می‌دانند اما جاهای دیدنی هم در نجف وجود دارند که به هنگام سفر به این شهر می‌توانید از آنها بازدید کنید. در ادامه جاهای دیدنی نجف را به شما معرفی می‌کنیم.

حرم مطهر امام علی (ع)

حرم مطهر امام علی (ع) یکی از مهمترین اماکن زیارتی شهر نجف به حساب می‌آید که عاشقان این حضرت را برای زیارت به این شهر می‌کشاند. به وصیت حضرت علی (ع)، ایشان را در محلی ناشناس، نزدیک کوفه به خاک سپردند. سال ها بعد هارون الرشید که برای شکار به خارج از شهر رفته بود، درست هنگامی که قصد شکار گوزن را داشت، حیوان به محلی پناه برد که دیگر سگ های شکاری به دنبالش نرفتند. وقتی علت را پرس و جو کرد به او گفتند، آن مکان، محل دفن علی ابن ابی طالب است. پس از این صحت این مطلب، توسط جعفر بن محمد هم تایید شد، هارون دستور داد تا آرامگاهی در همان محل ساخته شود و در زمان کوتاهی شهر نجف هم در اطراف آن رشد پیدا کرد. جالب است بدانید در صحن حرم حضرت علی (ع) هم عالمان دینی مانند سید بحرالعلوم، میرزای شیرازی، شیخ عباس قمی، مقدس اردبیلی و… به خاک سپرده شده‌اند.

مسجد الراس

مسجد الراس مسجدی کهن است که در سمت غرب حرم حضرت علی (ع) قرار دارد. گفته می‌شود پس از عاشورا سر امام حسین را در این مسجد به خاک سپردند، از این رو، به مسجد الراس شهرت یافت. این مسجد زمانی محل تدریس آیت الله طباطبایی و محمد صادق صدر بوده است. اگر به نجف سفر کردید، حتما بازدید از این مسجد را از دست ندهید.

مسجد الخضرا نجف

مسجد الخضرا نجف یکی از قدیمی ترین مساجد نجف به حساب می‌آید که به بخشی از حرم امیرالمومنین متصل است. این مسجد در سال ۱۳۸۵ به دستور آیت الله خویی و کمک نیکوکاران ایرانی مورد بازسازی قرار گرفت. این مسجد که محل اقامه نماز جماعت و محل تدریس آیت الله خویی بوده، امروز تبدیل به یکی از مکان های زیارتی نجف شده است. مسجد الخضرا دو درب دارد، یکی به حرم مطهر و دیگری به بیرون حرم راه دارد. سقف حیاط آن مثلثی بوده و شیشه و چارجوب آهنی دارد. روایت های گوناگونی درباره دلایل ساخت این مسجد وجود دارد. برخی می‌گویند مردم عراق به حرم حضره گفته که بعدها به خضره تغییر کرده و برخی نیز بر این باورند که به دلیل رنگ سبز مسجد، این نام برایش انتخاب شده است.

مسجد عمران بن شاهین

قدمت این مسجد به قرن چهارم هجری باز می‌گردد که به دست حاکم وقت، عمران بن شاهین ساخته شد. عمران به دلیل این که از شورشیان شکست خورد، با خود عهد کرد که اگر سلطان از او بگذرد، دو رواق در نجف و یکی در کربلا بنا کند. به همین دلیل این مسجد را در نزدیکی حرم ساخت تا رواقی برای رفت و آمد زائران باشد. این مسجد دارای چهار قوس مقابل یکدیگر بوده و گنبد کوچکی با ۱۲ نورگیر روی سقف قرار دارد که زیر هر قوس، حجره‌ای شکل گرفته است.

تکیه فرقه بکتاشیه

تکیه فرقه بکتاشیه در قرن هشتم هجری، به دست حیات حاجی بکتاش ساخته شد. صوفی های عثمانی در سفر به نجف، در این مکان اقامت داشتند به همین دلیل این مکان از جایگاه ویژه‌ای در میان عثمانی ها برخوردار است. تکیه بکتاشی ها از دو بخش تشکیل شده، بخش اول مخصوص اقامه نماز جماعت و برپایی جلسه درس و بخش دوم به محل سکونت صوفی های بکتاشی اختصاص دارد.

خرید بلیط هواپیما نجف با بهترین قیمت در فلای تودی

نجف یکی از شهرهای زیارتی عراق به حساب می‌آید که به عنوان یکی از شهرهای مهم تاریخ اسلام شناخته می‌شود، به همین دلیل اماکن زیارتی نجف کم نیستند. ما هم در این مطلب تلاش کردیم تا مهمترین مکان های زیارتی نجف را به شما معرفی کنیم. فلای تودی یکی از معتبرترین شرکت های گردشگری برای خرید بلیط هواپیما ارزان محسوب می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما تهران نجف کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و مبدا (تهران) و مقصد (نجف) را انتخاب کنید. پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید مناسبت ترین قیمت بلیط هواپیما نجف را در روزهای مختلف مشاهده کنید. با نمایش قیمت بلیط ها، می‌توانید نوع پرواز (سیستمی، چارتری یا لحظه آخری) را مشاهده و با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر روی گزینه خرید بلیط کلیک کنید. با ثبت نام در سایت، ارزانترین نرخ بلیط پیرامون روز جستجو، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر هم بابت خرید، سوالی داشتید، پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما عزیزان  است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو