چرا افراد آذربایجان و مازندران بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

7

1401/10/18

20:10


رئیس پژوهشگاه غدددرون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیشترین اضافه وزن در آذربایجان غربی، شرقی و مازندران است، گفت: ابتلا به زیر سویه‌های جدید کرونا در افراد چاق شدیدتر و احتمال مرگ ومیر هم بیشتر است، از اینرو انجام فعالیت‌های بدنی حتی در خانه نیز مهم و ضروریست.

چرا افراد  آذربایجان و مازندران بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فریدون عزیزی در یک نشست خبری که در محل پژوهشگاه برگزار شد، افزود: طی ۲ سال و اندی که از شیوع همه گیری کرونا می گذرد، تحقیقات و تجربیات ثابت کرد افرادی که چاق هستند ابتلای بیشتری به ویروس کرونا پیدا می کنند و دوره بیماری در آنها شدیدتر و مرگ و میر هم بیشتر بوده است، برای پیشگیری از این تجربه تلخ با توجه به شیوع مجدد این بیماری لازم است، این افراد مراقبت های بیشتری داشته باشند و حتما فعالیت های بدنی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: رسانه ها نیز باید در اطلاع رسانی و آموزش به افراد در مورد رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، پرهیز از مصرف غذاهای چرب و فرآوری شده و غیره کمک کنند و فعالیت های بدنی نباید متوقف شود.

آذربایجان و مازندران در صدر مبتلایان به چاقی

عزیزی با بیان اینکه همه گیری چاقی نیز در کشور آغاز شده است، ادامه داد: بر اساس آخرین بررسی های کشوری انجام شده، بیشترین اضافه وزن و چاقی در آذربایجان غربی و شرقی و مازندران وجود دارد و مردم این استانها گوشت و روغن بیشتر مصرف می کنند و کمترین اضافه وزن و چاقی مربوط به استان سیستان و بلوچستان و حاشیه خلیج فارس است.

رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران تصریح کرد: قبل از قرن بیستم چاقی میان مردم دنیا و ایرانیان بسیار نادر بود و بیشتر دچار کمبود دریافت انرژی، سوء تغذیه و کم خونی بودند، با گسترش زندگی صنعتی و شهرشینی به تدریج اضافه وزن و چاقی رایج یافت و اکنون ۲ میلیارد نفر دچار این عارضه هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو